Trimino – RACIONÁLNÍ ČÍSLA (2 úrovně náročnosti)

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
11
Velikost: 1.14 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 3. 2024
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení sčítání, odčítání, násobení a dělení racionálních čísel (obsahuje záporná čísla, zlomky a smíšená čísla, desetinná čísla). První sada je jednodušší, druhá náročnější.

Cíl: Zopakování či upevnění základních početních operací s racionálními čísly.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady

strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sada

strana 5-6: tabulka s řešením – 1. sada

strana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady

strana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sada

strana 10-11: tabulka s řešením – 2. sada

Možnosti použití:

  1. Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky).
  3. Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek).
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.
  5. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
  6. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Dvě sady různé náročnosti umožňují diferenciaci výuky.
  2. Aktivizace žáků.
  3. Podpora spolupráce mezi žáky.
  4. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  5. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

297662
Matematika
2., 3., 4.
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení sčítání, odčítání, násobení a dělení
25.00 Kč
69372
Matematika
8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Aktivita obsahuje 2 sady karet. První sada slouží k procvičení určení druhých odmocnin čísel 1-15. Druhá sada slouží k
30.00 Kč
306135
Matematika
8., 9.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet s jednoduchými rovnicemi. Kořeny rovnic se dají (měly by se dát) určit
27.00 Kč
72091
Matematika
8., 9.
Skládačky
Cíl: Zopakování či upevnění znalostí vzorců pro výpočet obvodu, obsahu či jiných rozměrů (např. výška, úhlopříčka
25.00 Kč
Trimino – RACIONÁLNÍ ČÍSLA (2 úrovně náročnosti) Trimino – RACIONÁLNÍ ČÍSLA (2 úrovně náročnosti)
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení sčítání, odčítání, násobení a dělení racionálních čísel (obsahuje záporná čísla, zlomky a smíšená čísla, desetinná čísla). První sada je jednodušší, druhá náročnější. Cíl: Zopakování či upevnění základních početních operací s racionálními čísly. Sada obsahuje: strana 1:      pokyny pro učitele strana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sada strana 5-6: tabulka s řešením – 1. sada strana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady strana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sada strana 10-11: tabulka s řešením – 2. sada Možnosti použití: Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně). Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky). Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením. Jak s materiálem pracovat: Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek). V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod. Přínos pomůcky: Dvě sady různé náročnosti umožňují diferenciaci výuky. Aktivizace žáků. Podpora spolupráce mezi žáky. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
UUCZ-316079
Matematika>Skládačky>7.
32.00