Trimino – TĚLESA – vzorce

Kategorie:
Počet stran:
7
Velikost: 934.26 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 3. 2024
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 15 dvojic vzorců pro výpočet měr těles (povrch, objem, výška, hrana, úhlopříčka). Sada obsahuje hranoly, válec, jehlan, kužel a kouli.

Cíl: Zopakování či upevnění vzorců pro výpočet měr těles.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-4: nesložené trimino vhodné k rozstříhání

strana 5:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru)

strana 6-7: tabulka s řešením

Možnosti použití:

  1. Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky).
  3. Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek).
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.
  5. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
  6. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Dvě sady různé náročnosti umožňují diferenciaci výuky.
  2. Aktivizace žáků.
  3. Podpora spolupráce mezi žáky.
  4. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  5. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

93521
Matematika
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem. V příkladech se
28.00 Kč
281250
Matematika
2., 3., Speciální pedagogika
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 3 sady karet. Každá sada slouží k procvičení násobilky jednoho čísla – násobilka 2
30.00 Kč
303596
Matematika
9., SŠ
Kolíčkování
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 24 karet na procvičení vyjádření poměru délek stran v pravoúhlém trojúhelníku pomocí
37.00 Kč
170235
Fyzika
9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují označení fyzikálních veličin a jejich základních jednotek
25.00 Kč
Trimino – TĚLESA – vzorce Trimino – TĚLESA – vzorce
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 15 dvojic vzorců pro výpočet měr těles (povrch, objem, výška, hrana, úhlopříčka). Sada obsahuje hranoly, válec, jehlan, kužel a kouli.Cíl: Zopakování či upevnění vzorců pro výpočet měr těles.Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-4: nesložené trimino vhodné k rozstříhání strana 5:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) strana 6-7: tabulka s řešením Možnosti použití:Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky). Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.Jak s materiálem pracovat:Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek). V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Přínos pomůcky:Dvě sady různé náročnosti umožňují diferenciaci výuky.Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
UUCZ-316097
Matematika>Matematika - geometrie>Skládačky>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
25.00