Cíl: Zopakování či upevnění znalostí vzorců pro výpočet obvodu, obsahu či jiných rozměrů (např. výška, úhlopříčka, poloměr, průměr) v základních rovinných útvarech – čtverec, obdélník, rovnoběžník, trojúhelník, lichoběžník, kruh.
Možnosti použití:
- Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
- Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky).
- Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.
Jak s materiálem pracovat:
- Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
- Pokud to jde, je třeba volit vždy vzorec pro konkrétní útvar (např. nepřiřadit ke čtverci vzorec pro rovnoběžník).
- Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek).
- V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
- Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.
- Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
- Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.