Trimino – Vzorce „na druhou“ (2 úrovně obtížnosti)

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
11
Velikost: 1.37 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 3. 2024
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení úprav výrazů pomocí vzorců „na druhou“ (druhá mocnina dvojčlenu, rozdíl čtverců). První sada obsahuje jednodušší příklady a více proměnných (lze tak „vytřídit“ možná řešení), druhá sada obsahuje obtížnější příklady a pouze dvě proměnné.

Cíl: Zopakování či upevnění úprav výrazů pomocí vzorců (druhá mocnina dvojčlenu, rozdíl čtverců).

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady (jednodušší)

strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sada

strana 5-6: tabulka s řešením – 1. sada

strana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady (náročnější)

strana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sada

strana 10-11: tabulka s řešením – 2. sada

Možnosti použití:

  1. Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky).
  3. Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek).
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.
  5. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
  6. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Dvě sady různé náročnosti umožňují diferenciaci výuky.
  2. Aktivizace žáků.
  3. Podpora spolupráce mezi žáky.
  4. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  5. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

281250
Matematika
2., 3., Speciální pedagogika
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 3 sady karet. Každá sada slouží k procvičení násobilky jednoho čísla – násobilka 2
30.00 Kč
530408
Matematika
4., 5.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
BĚHACÍ KVÍZ s tajenkou – ZÁKLADNÍ POČETNÍ OPERACE DO 1000 – sčítání, odčítání, násobení a dělení Popis aktivity
44.00 Kč
248187
Matematika
9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 18 oboustranných karet. A každé kartě je graf funkce a na druhé straně je rovnice této
31.00 Kč
315720
Fyzika
4., 5., 6.
Já mám, kdo má
Soubor obsahuje 4 různé aktivity na procvičení převodů jednotek délky. Já mám, kdo má…? – Převody jednotek DÉLKY Popis
99.00 Kč
Trimino – Vzorce „na druhou“ (2 úrovně obtížnosti) Trimino – Vzorce „na druhou“ (2 úrovně obtížnosti)
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení úprav výrazů pomocí vzorců „na druhou“ (druhá mocnina dvojčlenu, rozdíl čtverců). První sada obsahuje jednodušší příklady a více proměnných (lze tak „vytřídit“ možná řešení), druhá sada obsahuje obtížnější příklady a pouze dvě proměnné. Cíl: Zopakování či upevnění úprav výrazů pomocí vzorců (druhá mocnina dvojčlenu, rozdíl čtverců). Sada obsahuje: strana 1:      pokyny pro učitele strana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady (jednodušší) strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sada strana 5-6: tabulka s řešením – 1. sada strana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady (náročnější) strana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sada strana 10-11: tabulka s řešením – 2. sada Možnosti použití: Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně). Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky). Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením. Jak s materiálem pracovat: Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek). V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod. Přínos pomůcky: Dvě sady různé náročnosti umožňují diferenciaci výuky. Aktivizace žáků. Podpora spolupráce mezi žáky. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
UUCZ-135863
Matematika>Skládačky>8.>9.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ
32.00