Žáci si procvičí určení velikosti neznámého úhlu a vyzkouší si jednoduché šifrování.
POPIS AKTIVITY:
- vytisknout plakáty s příklady (lze tisknout i 2 stránky na 1), zalaminovat a rozmístit po třídě/venku
- žáci zahájí aktivitu u kteréhokoli plakátu, opíši si písmenko z daného plakátu
- dále vypočítají podle obrázku velikost neznámého úhlu a na jiném obrázku v horní části hledají výsledek
- jestliže výsledek nenajdou, mají chybu ve výpočtu
- jestliže výsledek najdou, opíši si z daného plakátu písmenko a postupují stejným způsobem dál, dokud se nevrátí zpět k “úvodnímu” příkladu
- ve chvíli, kdy mají vyřešených všech 18 úloh, získali i řadu 18 písmenek, které si přešifrují podle šifrovací tabulky, první písmenko, kterým začnou šifrovat je P
- následně by měli získat text
- cílem aktivity je, že z textu sestaví příklad a ten vypočítají