Tento materiál jsem vytvořila s úmyslem, aby si žáci před samostatným řešením učivo předem "osahali" a "nakoukali" základní goniometrické vztahy z již řešených úloh.
Cíl
- žák rozpozná základní goniometrické vztahy a umí je používat,
- žák analyzuje strategii řešení úpravy výrazu,
- žák hledá chyby v úpravě výrazu, opravuje je a výraz správně dopočítává.
Obsah
- 14 řešených úloh s úpravy goniometrických výrazů, ze kterých žák vypisuje základní vztahy a vzorce,
- 6 řešených úprav goniometrických výrazů, ve kterých se nacházejí chyby. Žák je hledá, opravuje a správně dopočítává,
- kopírovatelné PL pro žáky, 2 stránky na 1 list
- učitelské řešení,
- doplňková úloha: vymysli goniometrické výrazy, kde po úpravě vyjde +1 nebo -1,
- neobsahuje určování podmínek výrazu.
Způsob práce
- žákům nakopírovat PL, a vyzvat je, aby v řešených výrazech základní goniometrické vztahy barevně vyznačili a poté vypsali do sloupečku vlevo,
- jakým způsobem by se dal postup řešení úpravy výrazu charakterizovat? (rozklad na součin, krácení, společný jmenovatel …)
- první část žáci zvládnou pravděpodobně samostatně.