úpravy goniometrických výrazů - základní vztahy

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
6
Velikost: 7 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 9. 2022
Sdílet:

Tento materiál jsem vytvořila s úmyslem, aby si žáci před samostatným řešením učivo předem "osahali" a "nakoukali" základní goniometrické vztahy z již řešených úloh.

Cíl

  • žák rozpozná základní goniometrické vztahy a umí je používat,
  • žák analyzuje strategii řešení úpravy výrazu,
  • žák hledá chyby v úpravě výrazu, opravuje je a výraz správně dopočítává.

Obsah

  • 14 řešených úloh s úpravy goniometrických výrazů, ze kterých žák vypisuje základní vztahy a vzorce,
  • 6 řešených úprav goniometrických výrazů, ve kterých se nacházejí chyby. Žák je hledá, opravuje a správně dopočítává,
  • kopírovatelné PL pro žáky, 2 stránky na 1 list
  • učitelské řešení,
  • doplňková úloha: vymysli goniometrické výrazy, kde po úpravě vyjde +1 nebo -1,
  • neobsahuje určování podmínek výrazu.

Způsob práce

  • žákům nakopírovat PL, a vyzvat je, aby v řešených výrazech základní goniometrické vztahy barevně vyznačili a poté vypsali do sloupečku vlevo,
  • jakým způsobem by se dal postup řešení úpravy výrazu charakterizovat? (rozklad na součin, krácení, společný jmenovatel …)
  • první část žáci zvládnou pravděpodobně samostatně.

Další produkty od autora Kateřina Šiková

424577
Matematika
6., 7., 8.
Pracovní listy
Procvičujete s žáky desetinná čísla? Seznamte je s kurzovním lístkem, s kterým pracují při řešení 14 úloh zaměřených na
25.00 Kč
231541
Matematika
8., 9., SŠ
Pracovní listy
Žáci vypočítají rovnici, zjistí neznámou, kterou dosadí do následující rovnice. Ve druhé aktivitě hledají chybu a
30.00 Kč
442419
Matematika
7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál slouží k procvičení. Žákům společně s procenty chci přiblížit, že je dobré sledovat složení potravin a proč ho
55.00 Kč
1014130
Matematika
6., 7., 8.
Pracovní listy
Materiál nabízí sadu pracovních listů zaměřených na výpočet objemu a povrchu krychle a kvádru. Úlohy rozvíjejí
50.00 Kč
úpravy goniometrických výrazů - základní vztahy úpravy goniometrických výrazů - základní vztahy
Tento materiál jsem vytvořila s úmyslem, aby si žáci před samostatným řešením učivo předem "osahali" a "nakoukali" základní goniometrické vztahy z již řešených úloh. Cíl žák rozpozná základní goniometrické vztahy a umí je používat, žák analyzuje strategii řešení úpravy výrazu, žák hledá chyby v úpravě výrazu, opravuje je a výraz správně dopočítává. Obsah 14 řešených úloh s úpravy goniometrických výrazů, ze kterých žák vypisuje základní vztahy a vzorce, 6 řešených úprav goniometrických výrazů, ve kterých se nacházejí chyby. Žák je hledá, opravuje a správně dopočítává, kopírovatelné PL pro žáky, 2 stránky na 1 list učitelské řešení, doplňková úloha: vymysli goniometrické výrazy, kde po úpravě vyjde +1 nebo -1, neobsahuje určování podmínek výrazu. Způsob práce žákům nakopírovat PL, a vyzvat je, aby v řešených výrazech základní goniometrické vztahy barevně vyznačili a poté vypsali do sloupečku vlevo, jakým způsobem by se dal postup řešení úpravy výrazu charakterizovat? (rozklad na součin, krácení, společný jmenovatel …) první část žáci zvládnou pravděpodobně samostatně.
UUCZ-177068
Matematika>Pracovní listy>SŠ
30.00