Žáci dosazují hodnotu do výrazů 3. obtížností (lineární, s mocninami a absolutními hodnotami). Každý výraz má uvedené písmeno, z kterého se postupně skládá tajenka.
Pomůcky: nůžky
Obsah
- úvodní pracovní list, který obsahuje
- 7 gradovaných slovních úloh,
- tabulku s 9 výrazy a žáci dosazují kladné, poté záporné číslo,
- žáci sami tvoří slovní úlohu na zápis výrazem, výraz s daným výsledkem
- 32 příkladů na dosazení kladných a záporných hodnot do výrazu bez mocnin,
- 23 příkladů na dosazení kladných a záporných hodnot do výrazu , výraz obsahuje mocniny (na druhou, na třetí),
- 16 příkladů obsahující absolutní hodnoty,
- řešení pro učitele.
Navrhovaný způsob práce
- Cílem je spočítat výrazy, uspořádat do skupinek se stejnými výsledky. V rámci jedné skupinky vytvořit smysluplné slovo a zapsat ho do tajenky.
- úvodní pracovní list můžete, nebo nemusíte využít,
- Dvě možnosti práce:
- Mám v hodně více času a ráda bych zařadila "rukodělnou" aktivitu. Žáky vyzvu k rozstříhání na jednotlivé kartičky. Výsledné hodnoty výrazů, které se shodují skládají do skupinek a skládají slova tajenky.
- Rozdaná zadání nechávají vcelku a výrazy se stejnými výsledky obarvují/označují stejnou barvou. Podle počtu písmen a významu složí větu tajenky.
- Ke kontrole žáci využívají složení tajenky.