Vědecký zápis čísel (Vědecká notace)

Předmět:
Počet stran:
11
Velikost: 9.75 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
27. 11. 2023
Sdílet:

Žáci hledají správný výpočet zápisu a·10^n. Materiál obsahuje dvě aktivity jednu jako běhací kartičky, druhou jako přiřazovací list.

Obsah

  • celý materiál obsahuje 30 kartiček, 30 přiřazovacích příkladů
  • zadání ve tvaru: a · 10^n, žák vybírá správné řešení ze 4 nabízených možností,
  • zmenšenina na 2,5 straně A4 všech kartiček ve správném pořadí pro učitele,
  • 30 zadání ve sloupečku, ke kterému žák hledá hledá vhodný výsledek,

Možný způsob práce

  • První aktivita: Kartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici.
  • Doporučuji řadit rozestavit kartičky vzestupně. Žáci tím neztrácí čas běháním po třídě a hledáním správného čísla.
  • Žák zjistí chybějící číslici/e, vybere jedno ze 4 nabízených řešení, které ho šipkou odkáže na číslo navazujícího příkladu. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola.
  • Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila.
  • Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit.
  • Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát.
  • Druhá aktivita: žák rozstřihne zadání na 3 sloupečky. Rozstříhá tabulku výsledků a přiřazuje správné k sobě. Kontrola probíhá už jako diktování Á-15, A-28, B-11,...

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

280996
Matematika
4., 5.
Já mám, kdo má
Já mám, kdo má? Na procvičení čísel větších než deset tisíc. Pro již vyvolané žáky nabízím 1 PL se 2 možnostmi zadání -
29.00 Kč
277994
Matematika
5., 6., 7.
Kolíčkování
Nabízím komplexní materiál na zavedení desetinných čísel v prostředí peněz (eur). Žáci budují představu o rozdílu
129.00 Kč
424577
Matematika
6., 7., 8.
Pracovní listy
Procvičujete s žáky desetinná čísla? Seznamte je s kurzovním lístkem, s kterým pracují při řešení 14 úloh zaměřených na
25.00 Kč
494140
Matematika - geometrie
SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Dobrá prostorová představivost je pro žáky ohromnou výhodou při řešení úloh. Její pravidelné trénování vede k postupnému
25.00 Kč
Vědecký zápis čísel (Vědecká notace) Vědecký zápis čísel (Vědecká notace)
Žáci hledají správný výpočet zápisu a·10^n. Materiál obsahuje dvě aktivity jednu jako běhací kartičky, druhou jako přiřazovací list. Obsah celý materiál obsahuje 30 kartiček, 30 přiřazovacích příkladů zadání ve tvaru: a · 10^n, žák vybírá správné řešení ze 4 nabízených možností, zmenšenina na 2,5 straně A4 všech kartiček ve správném pořadí pro učitele, 30 zadání ve sloupečku, ke kterému žák hledá hledá vhodný výsledek, Možný způsob práce První aktivita: Kartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici. Doporučuji řadit rozestavit kartičky vzestupně. Žáci tím neztrácí čas běháním po třídě a hledáním správného čísla. Žák zjistí chybějící číslici/e, vybere jedno ze 4 nabízených řešení, které ho šipkou odkáže na číslo navazujícího příkladu. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola. Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila. Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit. Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát. Druhá aktivita: žák rozstřihne zadání na 3 sloupečky. Rozstříhá tabulku výsledků a přiřazuje správné k sobě. Kontrola probíhá už jako diktování Á-15, A-28, B-11,...  
UUCZ-432655
Matematika>Pracovní listy>Ostatní>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00