Zvládají žáci písemné sčítání a odčítání desetinných čísel? Posuňte úroveň obtížnosti o trochu výš. Žáci do prázdných míst dopisují chybějící číslice, aby příklad byl pravdivý.
Obsah
- celý materiál obsahuje 24 kartiček, úloha s hvězdičkou má více řešení,
- 10 příkladům chybí jedna číslice a neobsahují přechod přes desítku,
- následujícím 5 příkladům chybí jedna číslice, ale obsahují se přechod přes desítku,
- 9 příkladům chybí dvě číslice a některé obsahují přechod přes desítku,
- všechny úlohy také sepsané na straně A4 jako klasické příklady.
Možný způsob práce
- Kartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici.
- Žák zjistí chybějící číslici/e, vybere jedno ze 4 nabízených řešení, které ho šipkou odkáže na číslo navazujícího příkladu. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola.
- Zadání je psáno úmyslně v řádku - žák si sám musí hlídat desetinné čárky.
- Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila.
- Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit.
- Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát.
- Žák dle své zdatnosti může začít nejjednoduššími úlohami: kartička 8, středně těžké úlohy: kartička 9 a nejtěžší s dvěma chybějícími číslicemi: kartičkou 26.