Běhací kartičky - sčítání a odčítání desetinných čísel, chybějící číslice

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
8
Velikost: 2.62 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
1. 11. 2024
-20 % 39 Kč
31,2 Kč
Sdílet:

Zvládají žáci písemné sčítání a odčítání desetinných čísel? Posuňte úroveň obtížnosti o trochu výš. Žáci do prázdných míst dopisují chybějící číslice, aby příklad byl pravdivý.

Obsah

  • celý materiál obsahuje 24 kartiček, úloha s hvězdičkou má více řešení,
  • 10 příkladům chybí jedna číslice a neobsahují přechod přes desítku,
  • následujícím 5 příkladům chybí jedna číslice, ale obsahují se přechod přes desítku,
  • 9 příkladům chybí dvě číslice a některé obsahují přechod přes desítku,
  • všechny úlohy také sepsané na straně A4 jako klasické příklady.

Možný způsob práce

  • Kartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici.
  • Žák zjistí chybějící číslici/e, vybere jedno ze 4 nabízených řešení, které ho šipkou odkáže na číslo navazujícího příkladu. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola.
  • Zadání je psáno úmyslně v řádku - žák si sám musí hlídat desetinné čárky.
  • Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila.
  • Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit.
  • Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát.
  • Žák dle své zdatnosti může začít nejjednoduššími úlohami: kartička 8, středně těžké úlohy: kartička 9 a nejtěžší s dvěma chybějícími číslicemi: kartičkou 26.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

284650
Matematika
4., 5., 6.
Pracovní listy
Snaha předejít myšlence 0,80 + 0,20 = 0,100 !!!! Materiál využívám jako první seznámení s desetinnými čísly - postupně
32.00 Kč
-20 % 32 Kč
25,6 Kč
586719
Matematika
8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Běhací kartičky k procvičení druhé mocniny a odmocniny zpravidla přirozených čísel. Obsah 32 na sebe navazujících karet
30.00 Kč
-20 % 30 Kč
24 Kč
157349
Matematika
8., 9., SŠ
Pracovní listy
Pro žáky, kteří mají zvládnuté učivo procent. Vhodné pro žáky 8. ročníku až po žáky střední školy. Aktivita na
40.00 Kč
-20 % 40 Kč
32 Kč
156894
Matematika
9., SŠ
Pracovní listy
Cílem materiálu je Jak počet řešení soustavy dvou lineárních rovnic ovlivňuje grafické řešení, připomenutí metod na
30.00 Kč
-20 % 30 Kč
24 Kč
Běhací kartičky - sčítání a odčítání desetinných čísel, chybějící číslice Běhací kartičky - sčítání a odčítání desetinných čísel, chybějící číslice
Zvládají žáci písemné sčítání a odčítání desetinných čísel? Posuňte úroveň obtížnosti o trochu výš. Žáci do prázdných míst dopisují chybějící číslice, aby příklad byl pravdivý.Obsahcelý materiál obsahuje 24 kartiček, úloha s hvězdičkou má více řešení,10 příkladům chybí jedna číslice a neobsahují přechod přes desítku,následujícím 5 příkladům chybí jedna číslice, ale obsahují se přechod přes desítku,9 příkladům chybí dvě číslice a některé obsahují přechod přes desítku,všechny úlohy také sepsané na straně A4 jako klasické příklady.Možný způsob práceKartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici.Žák zjistí chybějící číslici/e, vybere jedno ze 4 nabízených řešení, které ho šipkou odkáže na číslo navazujícího příkladu. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola.Zadání je psáno úmyslně v řádku - žák si sám musí hlídat desetinné čárky.Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila.Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit.Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát.Žák dle své zdatnosti může začít nejjednoduššími úlohami: kartička 8, středně těžké úlohy: kartička 9 a nejtěžší s dvěma chybějícími číslicemi: kartičkou 26. 
UUCZ-404293
Matematika>Pracovní listy>Ostatní>6.>7.
39.00