Běhací kartičky - sčítání a odčítání desetinných čísel, chybějící číslice

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
8
Velikost: 2.62 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Kateřina Šiková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
1. 11. 2024
Sdílet:

Zvládají žáci písemné sčítání a odčítání desetinných čísel? Posuňte úroveň obtížnosti o trochu výš. Žáci do prázdných míst dopisují chybějící číslice, aby příklad byl pravdivý.

Obsah

  • celý materiál obsahuje 24 kartiček, úloha s hvězdičkou má více řešení,
  • 10 příkladům chybí jedna číslice a neobsahují přechod přes desítku,
  • následujícím 5 příkladům chybí jedna číslice, ale obsahují se přechod přes desítku,
  • 9 příkladům chybí dvě číslice a některé obsahují přechod přes desítku,
  • všechny úlohy také sepsané na straně A4 jako klasické příklady.

Možný způsob práce

  • Kartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici.
  • Žák zjistí chybějící číslici/e, vybere jedno ze 4 nabízených řešení, které ho šipkou odkáže na číslo navazujícího příkladu. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola.
  • Zadání je psáno úmyslně v řádku - žák si sám musí hlídat desetinné čárky.
  • Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila.
  • Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit.
  • Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát.
  • Žák dle své zdatnosti může začít nejjednoduššími úlohami: kartička 8, středně těžké úlohy: kartička 9 a nejtěžší s dvěma chybějícími číslicemi: kartičkou 26.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

486908
Matematika - geometrie
4., 5., 6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Dobrá prostorová představivost je pro žáky ohromnou výhodou při řešení úloh. Její pravidelné trénování vede k postupnému
25.00 Kč
420878
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Pracovní listy zaměřené na budování pojmu smíšeného čísla pomocí geometrických modelů. Obsah všechny aktivity jsou
30.00 Kč
302291
Matematika
5., 6., 7.
Pracovní listy
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z
37.00 Kč
242583
Matematika
5., 6., 7., 8.
Bingo
BINGO! Zpestřete žákům opakování učiva celých čísel formou třídní/skupinové či hry ve dvojici. Mnoho způsobů využití -
35.00 Kč
Běhací kartičky - sčítání a odčítání desetinných čísel, chybějící číslice Běhací kartičky - sčítání a odčítání desetinných čísel, chybějící číslice
Zvládají žáci písemné sčítání a odčítání desetinných čísel? Posuňte úroveň obtížnosti o trochu výš. Žáci do prázdných míst dopisují chybějící číslice, aby příklad byl pravdivý.Obsahcelý materiál obsahuje 24 kartiček, úloha s hvězdičkou má více řešení,10 příkladům chybí jedna číslice a neobsahují přechod přes desítku,následujícím 5 příkladům chybí jedna číslice, ale obsahují se přechod přes desítku,9 příkladům chybí dvě číslice a některé obsahují přechod přes desítku,všechny úlohy také sepsané na straně A4 jako klasické příklady.Možný způsob práceKartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici.Žák zjistí chybějící číslici/e, vybere jedno ze 4 nabízených řešení, které ho šipkou odkáže na číslo navazujícího příkladu. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola.Zadání je psáno úmyslně v řádku - žák si sám musí hlídat desetinné čárky.Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila.Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit.Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát.Žák dle své zdatnosti může začít nejjednoduššími úlohami: kartička 8, středně těžké úlohy: kartička 9 a nejtěžší s dvěma chybějícími číslicemi: kartičkou 26. 
UUCZ-404293
Matematika>Pracovní listy>Ostatní>6.>7.
39.00