Běhací kartičky - sčítání a odčítání desetinných čísel, chybějící číslice

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
8
Velikost: 2.78 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
26. 10. 2023
Sdílet:

Zvládají žáci písemné sčítání a odčítání desetinných čísel? Posuňte úroveň obtížnosti o trochu výš. Žáci do prázdných míst dopisují chybějící číslice, aby příklad byl pravdivý.

Obsah

  • celý materiál obsahuje 24 kartiček, úloha s hvězdičkou má více řešení,
  • 10ti příkladům chybí jedna číslice a neobsahují přechod přes desítku,
  • následujícím 5ti příkladům chybí jedna číslice, ale obsahují se přechod přes desítku,
  • 9ti příkladům chybí dvě číslice a některé obsahují přechod přes desítku,
  • všechny úlohy také sepsané na straně A4 jako klasické příklady.

Možný způsob práce

  • Kartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici.
  • Žák zjistí chybějící číslici/e, vybere jedno ze 4 nabízených řešení, které ho šipkou odkáže na číslo navazujícího příkladu. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola.
  • Zadání je psáno úmyslně v řádku - žák si sám musí hlídat desetinné čárky.
  • Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila.
  • Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit.
  • Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát.
  • Žák dle své zdatnosti může začít nejjednoduššími úlohami: kartička 8, středně těžké úlohy: kartička 9 a nejtěžší s dvěma chybějícími číslicemi: kartičkou 26.

 

Další produkty od autora Kateřina Šiková

356632
Matematika
6., 7., 8.
Pracovní listy
Obsah na každém listu 9 položek, list obsahuje 2 slupce, tedy žáci spočítají 18 příkladů na jednom PL. počítají kolik
30.00 Kč
335132
Matematika
6., 7.
Pracovní listy
Žák počítá příklady. Po dopočítání postupně zakroužkovává cestu bludištěm. Pokud žák počítal správně najde cestu ven z
30.00 Kč
161474
Matematika
4., 5., 6.
Pracovní listy
Orientovat se v grafech, umět vybrat co potřebuji a zpracovat data, která mám k dispozici. Cíl žák zaznamenává do
39.00 Kč
280990
Matematika
4., 5., 6., 7.
Kolíčkování
Tento materiál JE SOUČÁSTÍ materiálu: https://uciteleucitelum.cz/material/matematika/eura-jako-desetinna-cisla-uvod
30.00 Kč
Běhací kartičky - sčítání a odčítání desetinných čísel, chybějící číslice Běhací kartičky - sčítání a odčítání desetinných čísel, chybějící číslice
Zvládají žáci písemné sčítání a odčítání desetinných čísel? Posuňte úroveň obtížnosti o trochu výš. Žáci do prázdných míst dopisují chybějící číslice, aby příklad byl pravdivý. Obsah celý materiál obsahuje 24 kartiček, úloha s hvězdičkou má více řešení, 10ti příkladům chybí jedna číslice a neobsahují přechod přes desítku, následujícím 5ti příkladům chybí jedna číslice, ale obsahují se přechod přes desítku, 9ti příkladům chybí dvě číslice a některé obsahují přechod přes desítku, všechny úlohy také sepsané na straně A4 jako klasické příklady. Možný způsob práce Kartičky rozmístěte kdekoli chcete (ve třídě/venku), žáci mohou pracovat samostatně/ve dvojici. Žák zjistí chybějící číslici/e, vybere jedno ze 4 nabízených řešení, které ho šipkou odkáže na číslo navazujícího příkladu. Navazující příklad spočítá, vyhledá řešení z nabídky a šipka žáka odkáže na další příklad a tak stále dokola. Zadání je psáno úmyslně v řádku - žák si sám musí hlídat desetinné čárky. Doporučuji s žáky probrat způsob zápisu do sešitu: Velké číslo kartičky, pod ní výpočet a šipku s číslem následující kartičky, aby se případná chyba rychleji našla a opravila. Práci žáků lze časově omezit, např. 20 min, kdy řeknete STOP, na tabuli napíšete posloupnost správného řešení a žáci začínají kontrolovat od čísla, kterým začali kartičky řešit. Žáci mohou mít zpětnou kontrolu, že se jim žádná kartička v průběhu počítání v řešení neobjeví vícekrát. Žák dle své zdatnosti může začít nejjednoduššími úlohami: kartička 8, středně těžké úlohy: kartička 9 a nejtěžší s dvěma chybějícími číslicemi: kartičkou 26.  
UUCZ-404293
Matematika>Pracovní listy>Ostatní>6.>7.
39.00