VÝRAZY – úprava výrazů – sčítání, odčítání, násobení, dělení, mocnina

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
8
Velikost: 947.16 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vladěna Pěknicová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 8. 2024
Sdílet:

Výukový materiál obsahuje 24 karet s 30 příklady na úpravy algebraických výrazů. Obsahuje sčítání, odčítání, násobení, dělení a mocninu.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-4:  nesložené trimino vhodné k rozstříhání 

strana 5:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) –

strana 6-8:  tabulka s řešením 

Možnosti použití:

  1. Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky). 
  3. Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek). 
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.
  5. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
  6. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos materiálu:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

75212
Matematika
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
ZLOMKY – ZÁKLADNÍ TVAR (slož z karet výsledek) Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet. Vždy k sobě patří 4
28.00 Kč
360546
Matematika
2., 3.
Běhací diktát
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 25 karet + list k napsání tajenky. Každá karta obsahuje zadání úlohy na sčítání a
39.00 Kč
121882
Matematika
2., 3., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Skládačky
VELIKONOČNÍ DĚLENÍ - MALÁ NÁSOBILKA (slož z karet výsledek) Popis aktivity: Aktivita obsahuje 11 čtveřic karet (výsledky
30.00 Kč
73490
Matematika
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení sčítání a odčítání desetinných čísel. První
30.00 Kč
VÝRAZY – úprava výrazů – sčítání, odčítání, násobení, dělení, mocnina VÝRAZY – úprava výrazů – sčítání, odčítání, násobení, dělení, mocnina
Výukový materiál obsahuje 24 karet s 30 příklady na úpravy algebraických výrazů. Obsahuje sčítání, odčítání, násobení, dělení a mocninu.Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-4:  nesložené trimino vhodné k rozstříhání strana 5:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) –strana 6-8:  tabulka s řešením Možnosti použití:Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky). Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.Jak s materiálem pracovat:Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek). V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Přínos materiálu:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
UUCZ-616910
Matematika>Skládačky>8.>9.
34.00