VÝRAZY – úprava výrazů – sčítání, odčítání, násobení, dělení, mocnina

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
8
Velikost: 947.16 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 8. 2024
Sdílet:

Výukový materiál obsahuje 24 karet s 30 příklady na úpravy algebraických výrazů. Obsahuje sčítání, odčítání, násobení, dělení a mocninu.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-4:  nesložené trimino vhodné k rozstříhání 

strana 5:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) –

strana 6-8:  tabulka s řešením 

Možnosti použití:

  1. Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky). 
  3. Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek). 
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.
  5. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
  6. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos materiálu:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

613098
Matematika
2., 3.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují 26 různých dvojic příkladů na násobení a dělení v oboru malé
26.00 Kč
286596
Matematika
2., 3.
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet s příklady na sčítání a odčítání do 100 (s přechodem přes 10 i bez něj
25.00 Kč
47951
Fyzika
6.
Skládačky
Aktivita slouží k upevnění označení jednotlivých veličin, jejich základních jednotek a způsobech měření. Sada obsahuje
25.00 Kč
-8 % 25 Kč
23 Kč
74775
Matematika
8., 9., SŠ
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení číselných výrazů s mocninami a odmocninami
32.00 Kč
-11 % 32 Kč
28,48 Kč
VÝRAZY – úprava výrazů – sčítání, odčítání, násobení, dělení, mocnina VÝRAZY – úprava výrazů – sčítání, odčítání, násobení, dělení, mocnina
Výukový materiál obsahuje 24 karet s 30 příklady na úpravy algebraických výrazů. Obsahuje sčítání, odčítání, násobení, dělení a mocninu.Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-4:  nesložené trimino vhodné k rozstříhání strana 5:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) –strana 6-8:  tabulka s řešením Možnosti použití:Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky). Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.Jak s materiálem pracovat:Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek). V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.Přínos materiálu:Aktivizace žáků.Podpora spolupráce mezi žáky.Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.
UUCZ-616910
Matematika>Skládačky>8.>9.
34.00