VÝRAZY - Úpravy výrazů – sčítání, odčítání, násobení, dělení, mocnina, odmocnina

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
3
Velikost: 3.89 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
1. 4. 2023
-9 % 30 Kč
27,3 Kč
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet s jednoduchými úpravami výrazů (sčítání, odčítání násobení, dělení, mocnina, odmocnina). Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem.

Cíl: Zopakování či upevnění úprav výrazů.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-3: 8 složených sad karet k tisku a rozstříhání

Možnosti použití:

  1. Pomůcku doporučuji vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Pro kontrolu je možné karty z jedné sady označit ze zadní strany např. stejným symbolem či barevnými puntíky apod.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. LEHČÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 5 kusů (malý čtverec uprostřed + k němu 4 karty): Nechte žáky skládat vždy čtyři karty k příslušnému výsledku.

TĚŽŠÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 4 čtverce: Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě. Správným poskládáním těchto karet poté složí výsledek.

  1. Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 2 sady méně.
  2. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  3. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně (jsou-li karty zespodu označené).
  4. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Přínos pomůcky:

  1. Aktivizace žáků.
  2. Podpora spolupráce mezi žáky.
  3. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky.
  4. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti.

Zdroj obrázků: https://pixabay.com/

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

340946
Matematika
4., 5., 6.
Běhací diktát
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet + list k napsání tajenky. Karty obsahují slovní zadání, dle kterého lze určit
44.00 Kč
317306
Matematika
6.
Didaktické hry
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 30 karet. Na přední straně karty je uvedeno zadání (z aritmetiky i geometrie v rozsahu
35.00 Kč
83701
Fyzika
4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení převodů jednotek délky. První sada je pouze
31.00 Kč
-9 % 31 Kč
28,21 Kč
72091
Matematika
8., 9.
Skládačky
Cíl: Zopakování či upevnění znalostí vzorců pro výpočet obvodu, obsahu či jiných rozměrů (např. výška, úhlopříčka
25.00 Kč
-8 % 25 Kč
23 Kč
VÝRAZY - Úpravy výrazů – sčítání, odčítání, násobení, dělení, mocnina, odmocnina VÝRAZY - Úpravy výrazů – sčítání, odčítání, násobení, dělení, mocnina, odmocnina
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 8 čtveřic karet s jednoduchými úpravami výrazů (sčítání, odčítání násobení, dělení, mocnina, odmocnina). Vždy k sobě patří 4 karty se stejným výsledkem. Cíl: Zopakování či upevnění úprav výrazů. Sada obsahuje: strana 1:      pokyny pro učitele strana 2-3: 8 složených sad karet k tisku a rozstříhání Možnosti použití: Pomůcku doporučuji vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně). Pro kontrolu je možné karty z jedné sady označit ze zadní strany např. stejným symbolem či barevnými puntíky apod. Jak s materiálem pracovat: Rozdejte vystřižené kartičky do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). LEHČÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 5 kusů (malý čtverec uprostřed + k němu 4 karty): Nechte žáky skládat vždy čtyři karty k příslušnému výsledku. TĚŽŠÍ VERZE: Pokud rozstříháte sadu na 4 čtverce: Nechte žáky složit vždy 4 karty se stejným výsledkem k sobě. Správným poskládáním těchto karet poté složí výsledek. Náročnost (zejména časovou) lze ovlivnit také množstvím zadaných sad, tzn. jedna skupina může mít všechny sady, jiná např. o 2 sady méně. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně (jsou-li karty zespodu označené). Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod. Přínos pomůcky: Aktivizace žáků. Podpora spolupráce mezi žáky. Manipulativní činnost – zapojení více smyslů do výuky. V případě samokontroly žáků rozvoj samostatnosti a zodpovědnosti. Zdroj obrázků: https://pixabay.com/
UUCZ-285824
Matematika>Skládačky>8.>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00