Zlomky - pracovní listy

Předmět:
Ročník:
5., 6., 7.
Kategorie:
Počet stran:
35
Velikost: 1.65 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Jan Bratt
Nahráno:
Naposledy upraveno:
27. 9. 2022
Sdílet:

Získejte sedm stran pracovních listů pro lepší uchopení problematiky zlomků. Součástí balení je pět dokumentů .pdf obsahující pracovní listy, které jsou mezi sebou lehce pozměněné.

Sedm pracovních listů bylo vytvořeno tak, aby sledovali, doplňovali a vysvětlovali zlomky a práci s nimi. Materiál můžete použít jako doplnění látky ve výuce, případně jako mustr samotné výuky.

Získáte 7 listů s následujícím zaměřením:

  1. list se zaměřuje na grafické pojetí zlomku. Nezačíná klasickým „čitatel, jmenovatel“, jelikož z praxe vím, že učitelé již mají svůj způsob vysvětlení. Grafické pojetí zlomku na vybarvovaných řadách a pizzách by mělo vést k prohloubení znalosti. Spodní část strany 1 je věnována znaménkům nerovnosti mezi zlomky při grafickém znázornění. Žáci nejprve vybarví příslušnou řadu a až následně rozhodnou, který zlomek je větší.
  2. list je věnován rozšiřování zlomků. Jsou zde čtyři úlohy k doplňování řad, ke kterému je potřeba rozšiřování zlomků. Poslední cvičení následně trénuje rozšíření zlomků tak, aby měly stejného jmenovatele (což je příprava na sčítání a odčítání)
  3. list je v podobném duchu jako list druhý, jen s tím rozdílem, že se zabývá krácením zlomků.
  4. list pojednává o celcích ve zlomcích, znovu představených na pizze. Žák musí postupně řešit problém se snědením dvou a půl pizzy (což je příprava na smíšený zlomek).
  5. list je věnován smíšenému zlomku. Nejdříve je zde cvičení na přepis ze smíšeného zlomku na klasický zlomek, poté obráceně. Jak vidíte, jednotlivé listy na sebe navazují.
  6. list se věnuje problematice sčítání a odčítání. Žákům je vysvětlen problém nutnosti shodného jmenovatele a poté je zde několik cvičení na vyzkoušení.
  7. list je věnován násobení a dělení. Nejdříve je představen proces násobení a následně i krácení výsledku do základního tvaru zlomku. Poté se věnuje dělení, které začíná převrácením zlomků a následně i procesem výpočtu. 

Další produkty od autora Jan Bratt

176637
Fyzika
6., 7.
Testy a písemky
Generátor testů, který využijete v šesté a sedmé třídě při výuce kinematiky, neboli pohybů. Obsahuje příklady na převody
29.00 Kč
111469
Fyzika
5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Kolíčkování
Vybráním tohoto materiálu získáte nekonečné množství kartiček na testování nabytých znalostí převodů jednotek. Získáte
29.00 Kč
177052
Fyzika
7., 8.
Testy a písemky
Získejte nekonečné množství testů na mechanickou práci a tíhovou sílu a vše potřebné, co potřebujete k domácí přípravě
29.00 Kč
268035
Matematika
2., 3.
Didaktické hry
V tomto dokumentu získáte materiály na procvičení násobilky od násobení číslem dva do dvanácti. Na každém listu získáte
30.00 Kč
Zlomky - pracovní listy Zlomky - pracovní listy
Získejte sedm stran pracovních listů pro lepší uchopení problematiky zlomků. Součástí balení je pět dokumentů .pdf obsahující pracovní listy, které jsou mezi sebou lehce pozměněné. Sedm pracovních listů bylo vytvořeno tak, aby sledovali, doplňovali a vysvětlovali zlomky a práci s nimi. Materiál můžete použít jako doplnění látky ve výuce, případně jako mustr samotné výuky. Získáte 7 listů s následujícím zaměřením: list se zaměřuje na grafické pojetí zlomku. Nezačíná klasickým „čitatel, jmenovatel“, jelikož z praxe vím, že učitelé již mají svůj způsob vysvětlení. Grafické pojetí zlomku na vybarvovaných řadách a pizzách by mělo vést k prohloubení znalosti. Spodní část strany 1 je věnována znaménkům nerovnosti mezi zlomky při grafickém znázornění. Žáci nejprve vybarví příslušnou řadu a až následně rozhodnou, který zlomek je větší. list je věnován rozšiřování zlomků. Jsou zde čtyři úlohy k doplňování řad, ke kterému je potřeba rozšiřování zlomků. Poslední cvičení následně trénuje rozšíření zlomků tak, aby měly stejného jmenovatele (což je příprava na sčítání a odčítání) list je v podobném duchu jako list druhý, jen s tím rozdílem, že se zabývá krácením zlomků. list pojednává o celcích ve zlomcích, znovu představených na pizze. Žák musí postupně řešit problém se snědením dvou a půl pizzy (což je příprava na smíšený zlomek). list je věnován smíšenému zlomku. Nejdříve je zde cvičení na přepis ze smíšeného zlomku na klasický zlomek, poté obráceně. Jak vidíte, jednotlivé listy na sebe navazují. list se věnuje problematice sčítání a odčítání. Žákům je vysvětlen problém nutnosti shodného jmenovatele a poté je zde několik cvičení na vyzkoušení. list je věnován násobení a dělení. Nejdříve je představen proces násobení a následně i krácení výsledku do základního tvaru zlomku. Poté se věnuje dělení, které začíná převrácením zlomků a následně i procesem výpočtu. 
UUCZ-186266
Matematika>Pracovní listy>5.>6.>7.
25.00