Materiál obsahuje:
A4 pracovní listy se zlomky k seřazení - verze A, B, C
Řešení pro každou verzi
Využití:
Cíl práce:
Smyslem práce s pracovním listem je procvičit dovednosti žáků v práci se zlomky a jejich řazení podle velikosti. Žáci trénují krácení a rozšiřování zlomků a převádění na společný jmenovatel.
Pracovní list je vhodný nejen pro samostatnou práci, nýbrž i pro skupinovou. Lze ho využít i jako motivační skupinovou hru, kdy proti sobě soutěží týmy, komu se dříve a lépe podaří zlomky seřadit.
Příprava materiálu: Před začátkem aktivity se ujistěte, že každý žák má k dispozici pracovní list se zlomky a psací potřeby.
Lze vytisknout jako brožuru.
Instrukce pro žáky: Žáky seznamte s úkolem, který spočívá v seřazení zlomků podle velikosti, buď od nejmenšího po největší, nebo naopak. Vysvětlete žákům, že mají zlomky porovnávat a snažit se určit, který z nich je větší či menší než ostatní. Podpořte je v tom, aby si všimli společných či odlišných částí zlomků a použili znalosti o velikostech číselných hodnot.
Průběh práce: Během práce buďte k dispozici pro případné dotazy žáků. Podnikejte k diskuzi mezi žáky a podněcujte je k vzájemné spolupráci. Podpořte tvorbu vlastních strategií, které žákům pomohou v řazení zlomků.
Výsledná reflexe: Po dokončení úkolu společně projděte výsledky a diskutujte o postupech, které žáci použili. Vyzdvihněte přínos této aktivity pro zdokonalení dovedností v práci se zlomky a posílení jejich matematického myšlení.
Uzavření aktivity: Závěrem zhodnoťte, jak žáci úkol zvládli, a případně zdůrazněte, že praxe je klíčem k zdokonalení dovedností. Připomeňte žákům, že v případě potřeby jsou k dispozici další materiály a cvičení k procvičení této problematiky.