Trimino ZLOMKY - sčítání, odčítání - 2 sady různé náročnosti
Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě slouží k procvičení sčítání a odčítání zlomků, první je jednodušší (zjm. zlomky se stejným jmenovatelem), druhá náročnější (zlomky s různým jmenovatelem).
Trimino – ZLOMKY – násobení
Aktivita obsahuje 2 sady karet na procvičení násobení zlomků. První sada obsahuje jednodušší příklady, druhá sada obsahuje náročnější příklady (s více krácením zlomků).
Trimino – ZLOMKY – dělení
Aktivita obsahuje 2 sady karet na procvičení dělení zlomků. První sada obsahuje jednodušší příklady, druhá sada obsahuje náročnější příklady.
Trimino – ZLOMKY – sčítání, odčítání, násobení, dělení, složený zlomek (2 sady)
Aktivita obsahuje 2 sady karet. Každá sada slouží k procvičení základních početních operací s nezápornými zlomky. První sada obsahuje jednodušší příklady, druhá sada obsahuje příklady náročnější (složené zlomky, 3 zlomky, více úprav).
ZLOMKY - základní tvar, převod na desetinné číslo
Aktivita obsahuje 2 sady karet s 18 příklady. První sada slouží k procvičení určení základního tvaru zlomků. Druhá sada slouží k procvičení převodu zlomku na desetinné číslo.
Možnosti použití:
1. Materiál je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
2. Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky).
3. Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.
Jak s materiálem pracovat:
1. Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
2. Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek).
3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
4. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.
5. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
6. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.