Trimino ZLOMKY - sčítání, odčítání - 2 sady různé náročnosti

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
11
Velikost: 640.88 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 3. 2024
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě slouží k procvičení sčítání a odčítání zlomků, první je jednodušší (zjm. zlomky se stejným jmenovatelem), druhá náročnější (zlomky s různým jmenovatelem).

Cíl: Zopakování či upevnění sčítání a odčítání zlomků.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady (jednodušší)

strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sada

strana 5-6: tabulka s řešením – 1. sada

strana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady (náročnější)

strana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sada

strana 10-11: tabulka s řešením – 2. sada

 

Možnosti použití:

  1. Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky).
  3. Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek).
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.
  5. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
  6. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

377442
Matematika
3., 4., 5.
Já mám, kdo má
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují 26 různých dvojic příkladů na násobení přirozených čísel do
26.00 Kč
136147
Matematika
7., ZŠ – 2. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Kolíčkování
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 36 karet na procvičení procenta a procentové části z celku. Cíl: Zopakování či
25.00 Kč
71113
Fyzika
4., 5., 6., ZŠ – 2. STUPEŇ
Kolíčkování
Výroba pomůcky: Pomůcku vytiskneme. Poté vystřihneme celou kartičku (tj. až po světle hnědý okraj). Kartičku zohneme v
25.00 Kč
73490
Matematika
6., 7., ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě sady slouží k procvičení sčítání a odčítání desetinných čísel. První
30.00 Kč
Trimino ZLOMKY - sčítání, odčítání - 2 sady různé náročnosti Trimino ZLOMKY - sčítání, odčítání - 2 sady různé náročnosti
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě slouží k procvičení sčítání a odčítání zlomků, první je jednodušší (zjm. zlomky se stejným jmenovatelem), druhá náročnější (zlomky s různým jmenovatelem). Cíl: Zopakování či upevnění sčítání a odčítání zlomků. Sada obsahuje: strana 1:      pokyny pro učitele strana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady (jednodušší) strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sada strana 5-6: tabulka s řešením – 1. sada strana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady (náročnější) strana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sada strana 10-11: tabulka s řešením – 2. sada   Možnosti použití: Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně). Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky). Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením. Jak s materiálem pracovat: Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo). Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek). V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.
UUCZ-73934
Matematika>Skládačky>7.>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
30.00