Trimino ZLOMKY - sčítání, odčítání - 2 sady různé náročnosti

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
11
Velikost: 640.88 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Vladěna Pěknicová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
20. 11. 2024
Sdílet:

Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě slouží k procvičení sčítání a odčítání zlomků, první je jednodušší (zjm. zlomky se stejným jmenovatelem), druhá náročnější (zlomky s různým jmenovatelem).

Cíl: Zopakování či upevnění sčítání a odčítání zlomků.

Sada obsahuje:

strana 1:      pokyny pro učitele

strana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady (jednodušší)

strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sada

strana 5-6: tabulka s řešením – 1. sada

strana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady (náročnější)

strana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sada

strana 10-11: tabulka s řešením – 2. sada

 

Možnosti použití:

  1. Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).
  2. Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky).
  3. Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.

Jak s materiálem pracovat:

  1. Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).
  2. Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek).
  3. V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.
  4. Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.
  5. Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.
  6. Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.

Další produkty od autora Vladěna Pěknicová

266148
Matematika
8.
Skládačky
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 27 karet. Karty obsahují 26 různých dvojic příkladů a výsledků na výpočet druhé
25.00 Kč
357940
Matematika
5., 6.
Didaktické hry
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 20 karet na procvičení závislostí a vztahů mezi jednotlivými čísly. Na přední straně
26.00 Kč
640743
Matematika
4., 5., 7.
Didaktické hry
Výukový materiál obsahuje 40 karet (+ 10 navíc). Na přední straně karty je uvedeno zadání. Na druhé straně karty je
45.00 Kč
317306
Matematika
6.
Didaktické hry
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 30 karet. Na přední straně karty je uvedeno zadání (z aritmetiky i geometrie v rozsahu
35.00 Kč
Trimino ZLOMKY - sčítání, odčítání - 2 sady různé náročnosti Trimino ZLOMKY - sčítání, odčítání - 2 sady různé náročnosti
Popis aktivity: Aktivita obsahuje 2 sady karet. Obě slouží k procvičení sčítání a odčítání zlomků, první je jednodušší (zjm. zlomky se stejným jmenovatelem), druhá náročnější (zlomky s různým jmenovatelem).Cíl: Zopakování či upevnění sčítání a odčítání zlomků.Sada obsahuje:strana 1:      pokyny pro učitelestrana 2-3: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 1. sady (jednodušší)strana 4:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 1. sadastrana 5-6: tabulka s řešením – 1. sadastrana 7-8: nesložené trimino vhodné k rozstříhání – zadání 2. sady (náročnější)strana 9:      složené trimino – řešení (včetně výsledného tvaru) – 2. sadastrana 10-11: tabulka s řešením – 2. sada Možnosti použití:Pomůcku je možné vytisknout, zalaminovat a rozstříhat (možno používat opakovaně).Verzi k rozstříhání vytisknout např. na papír (může být z druhé strany popsaný), rozdat do skupin a nechat žáky sadu nejprve rozstříhat a až poté složit (omezené možnosti opakovaného použití, ale mohou si dělat do textu např. poznámky). Pokud si mají žáci zkontrolovat práci sami, tak vytisknout odpovídající počet tabulek s řešením.Jak s materiálem pracovat:Rozdejte sadu do skupin (po 2-5 žácích), případně mohou žáci pracovat samostatně (např. jako práci navíc, pokud mají již hotovo).Nechte žáky složit trimino – vždy přikládají dvě odpovídající strany k sobě (zadání + výsledek). V průběhu práce učitel prochází třídu a pomáhá žákům s případnými nejasnostmi.Jako nápovědu můžete žákům ukázat výsledný tvar trimina.Poté proveďte kontrolu – společně či každá skupina samostatně dle tabulky s řešením.Nezapomeňte na zpětnou vazbu – které příklady dělaly žákům největší problém apod.
UUCZ-73934
Matematika>Skládačky>7.>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
31.00