Sada kartiček, nebo PL k procvičení znaků dělitelnosti 2,3 a 5. Rozděleno do obtížnosti: a) snadné, b) střední, c) náročné. Žáci volně přechází mezi lavicemi, řeší úlohy dle své volby. Ideální pro diferenciaci i samostatnou práci.
Obsah
- celkem 65 úloh, 6 úloh pro každou ze 3 obtížností a 4 dělitele.
- rozvržení:
- samokontrolovací kartičky,
- zadání jako PL bez prostoru na řešení,
- Pracovní listy
- Každý pracovní list je na samostatné straně formátu A4 a je zaměřen na dělitelnost konkrétním číslem (2, 3, 5, nebo všech).
- Zpravidla každá z úloh obsahuje variantu a, b, c:
- Varianta a) – Nejlehčí úlohy,
- Varianta b) – Středně těžké,
- Varianta c) – Těžké,
- zároveň se v rámci jedné varianty i samotné úlohy postupně ztěžují, např. 1b je jednodušší oproti 5b.
- Karty s úlohami a řešením
- Obsahují tytéž úlohy jako pracovní listy, upravené do formátu karet.
- Při tisku překlopení po delší straně budou na jedné straně karty s úlohami a na druhé straně jejich výsledky.
- Karty jsou barevně rozděleny podle obtížnosti.
- Záhlaví karet: Např. "Dělíme 5 (1.b)" označuje dělitelnost číslem 5, 1. úlohu obtížnosti b (středně těžká).
- Některé úlohy se opakují. Chci, aby určité úlohy řešili téměř všichni žáci. Pro úroveň b) představují tyto úlohy výzvu, zatímco pro úroveň c) jsou to relativně lehčí úlohy. Díky tomu mohou žáci s různou úrovní dovedností pracovat na stejném typu úlohy. Radím žákům zkuste raději obtížnější úlohu a v případě nezdaru se můžete vrátit k úloze lehčí.
Způsob práce
- Lze využít pro jednotlivce, nebo dvojici
- Příprava kartiček:
- Kartičky namnožte tak, aby bylo možné na každou lavici umístit jedno konkrétní číslo ve všech třech obtížnostech (a, b, c). Pro lepší přehlednost jsem každou obtížnost vytvořila jinou barvou.
- Každá lavice tedy dostane sadu kartiček s určitým číslem (např. 1a, 1b, 1c). Na volné lavice můžete rozdat nakopírované celé listy, aby si žáci v případě návalu žáků u nějaké úlohy mohli řešit další úlohy.
- žáci mohou řešit karty 1c, 2a, 3b, tedy přeskakovat mezi variantami obtížností. A nějakou další hodinu mohou dělat tuto aktivitu s podmínkou řešte kartičky, které jste minule neřešili.
- Začátek aktivity:
- Žáci začínají řešit úlohy na kartičce, která je aktuálně na jejich lavici.
- Po vyřešení úlohy se přesunou k jiné lavici, kde si vyberou a řeší jinou kartičku dle své volby obtížnosti.
- V pracovních listech začínají od úlohy 1) a volí si obtížnost dle své volby, samozřejmě se nemusí celou dobu držet své varianty a)b)c), ale mohou libovolně přeskakovat.
Lze vytisknout jako brožuru.