Znaky dělitelnosti 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10 - oboustranné kartičky

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
20
Velikost: 5.31 MB
Typ souboru: zip
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
18. 10. 2023
Sdílet:

Materiál obsahuje:

  • 20 oboustranných A4
  • 8 příkladů na jedné A4
  • 160 příkladů celkem

Příprava učitele:

  • vytiskne oboustranně všechny stránky
  • zalaminuje
  • rozstříhá - druhá strana bude sedět
  • přípradně připraví smazatelnou fixku a hadřík na mazání

Více možností, jak s kartičkami pracovat:

  • žáci vyplňují fixkou odpovídající políčka - křížek a fajfka, popř. A(no) a N(e). Poté otočí, zkontrolují a smažou, vezmou si další příklad
  • příklad přepíší do sešitu, určí a zkontrolují
  • určují zpaměti a poté kontrolují, nic nikam nepíší (pro rychlé zopakování látky, popř. pro žáky, které mají jiný úkol už hotový na zopakování)

Kartičky jsou oboustranné:

1) barevná - aby bylo vidět, která je první strana a nedívali se na výsledky

  • v rohu číslo, které určují
  • pod tím mají vyplnit ciferný součet
  • do prázdných políček vyplňují fajfku nebo křížek, popř. ANO, NE (A, N)

2) černobílá

  • téměř černobílá, křížky schválně malé, aby se vizuálně odlišily od fajfek hned na první pohled
  • pod číslem vypočítaný ciferný součet

 

Tip na konkrétní hodinu, kterou jsem odučil:

  • žáci z lavic vytvoří kruh
  • u každé lavice jsou dva (pokud je lichý počet, bude jedna trojice)
  • žáci se střídají - vždy jeden počítá a druhý se ho ptá, kontroluje ho
  • vezmou si lístečky
  • jeden žák začne - určí ciferný součet a poté doplňuje do políček, zda je dané číslo dělitelem nebo není
  • druhý žák má za úkol ho pečlivě poslouchat a ptát se ho každou chvíli „Proč?”. A první žák musí svoji volbu vysvětlit (Protože ciferný součet je 15 a 15 je dělitelné 3.”
  • po určitém čase se střídají - jeden z dvojice se celou dobu aktivity nehne z místa a druzí se posunou o jedno

 

V hodině tak žák musí stále svoji volbu vysvětlovat - učí se tím oba žáci. Navíc se žáci střídají, takže pokud to nepochopí od jednoho, třeba mu to jinak vysvětlí další spolužák. Pokud se dva žáci moc nemusejí, tak to chvíli vydrží - já střídal dvojice po 3 minutách, na projektor jsem pustil časovač a žáci si to hlídali sami.

Osobně se mi hodina moc líbila - žáci byli aktivní, komunikovali, vysvětlovali... ještě by se mohli pohybovat i ti druzí žáci, kteří zůstávali na místě - ti by se mohli o jedno místo posouvat druhým směrem.

 

Upozornění - je zakázáno:

  • poskytovat materiál dalším osobám, např. rodičům žáků, dalším učitelům na škole (1 licence opravňuje k využití 1 osobou – v případě využití více lidmi je nutné zakoupit daný počet licencí)
  • sdílet materiál dalším osobám, např. přes e-mail, přes sociální sítě, přes úložiště apod.
  • kopírovat materiál kolegům či dalším lidem
  • využívat materiál ke komerčním účelům

 

Přeji hodně úspěchů při práci s materiálem.

Jiří Grambal

Další produkty od autora Jiří Grambal

384941
Fyzika
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Převody jednotek délky – vlastní metoda pomocí pruhů s postupnými výpočty Smysl materiálu Smyslem tohoto materiálu je
120.00 Kč
334925
Fyzika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Převody jednotek hmotnosti - zábavné spojování dvojic Materiál je určený k procvičení převodů jednotek žáků 2. stupně
65.00 Kč
334923
Fyzika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
Převody jednotek délky - zábavné spojování dvojic Materiál je určený k procvičení převodů jednotek žáků 2. stupně. Žáci
65.00 Kč
620259
Matematika
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Pythagorova věta - 60 příkladů, oboustranné karty (zadání a řešení) 3 obtížnosti: lehká střední těžká Vítám vás u svého
45.00 Kč
Znaky dělitelnosti 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10 - oboustranné kartičky Znaky dělitelnosti 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10 - oboustranné kartičky
Materiál obsahuje:20 oboustranných A48 příkladů na jedné A4160 příkladů celkemPříprava učitele:vytiskne oboustranně všechny stránkyzalaminujerozstříhá - druhá strana bude sedětpřípradně připraví smazatelnou fixku a hadřík na mazáníVíce možností, jak s kartičkami pracovat:žáci vyplňují fixkou odpovídající políčka - křížek a fajfka, popř. A(no) a N(e). Poté otočí, zkontrolují a smažou, vezmou si další příkladpříklad přepíší do sešitu, určí a zkontrolujíurčují zpaměti a poté kontrolují, nic nikam nepíší (pro rychlé zopakování látky, popř. pro žáky, které mají jiný úkol už hotový na zopakování)Kartičky jsou oboustranné: 1) barevná - aby bylo vidět, která je první strana a nedívali se na výsledkyv rohu číslo, které určujípod tím mají vyplnit ciferný součetdo prázdných políček vyplňují fajfku nebo křížek, popř. ANO, NE (A, N)2) černobílátéměř černobílá, křížky schválně malé, aby se vizuálně odlišily od fajfek hned na první pohledpod číslem vypočítaný ciferný součet  Tip na konkrétní hodinu, kterou jsem odučil:žáci z lavic vytvoří kruhu každé lavice jsou dva (pokud je lichý počet, bude jedna trojice)žáci se střídají - vždy jeden počítá a druhý se ho ptá, kontroluje hovezmou si lístečkyjeden žák začne - určí ciferný součet a poté doplňuje do políček, zda je dané číslo dělitelem nebo nenídruhý žák má za úkol ho pečlivě poslouchat a ptát se ho každou chvíli „Proč?”. A první žák musí svoji volbu vysvětlit (Protože ciferný součet je 15 a 15 je dělitelné 3.”po určitém čase se střídají - jeden z dvojice se celou dobu aktivity nehne z místa a druzí se posunou o jedno V hodině tak žák musí stále svoji volbu vysvětlovat - učí se tím oba žáci. Navíc se žáci střídají, takže pokud to nepochopí od jednoho, třeba mu to jinak vysvětlí další spolužák. Pokud se dva žáci moc nemusejí, tak to chvíli vydrží - já střídal dvojice po 3 minutách, na projektor jsem pustil časovač a žáci si to hlídali sami.Osobně se mi hodina moc líbila - žáci byli aktivní, komunikovali, vysvětlovali... ještě by se mohli pohybovat i ti druzí žáci, kteří zůstávali na místě - ti by se mohli o jedno místo posouvat druhým směrem. Upozornění - je zakázáno:poskytovat materiál dalším osobám, např. rodičům žáků, dalším učitelům na škole (1 licence opravňuje k využití 1 osobou – v případě využití více lidmi je nutné zakoupit daný počet licencí)sdílet materiál dalším osobám, např. přes e-mail, přes sociální sítě, přes úložiště apod.kopírovat materiál kolegům či dalším lidemvyužívat materiál ke komerčním účelům Přeji hodně úspěchů při práci s materiálem.Jiří Grambal
UUCZ-396942
Matematika>Ostatní>6.>7.>8.>9.>ZŠ – 2. STUPEŇ
100.00