Materiál obsahuje:
List s úvodním situačním textem - rozhovorem - doplnění gramatických jevů, překlad textu
List s testovými otázkami - kontrola porozumění čtenému textu
Řešení všech tří cvičení
Využití:
Schopnost porozumět textu je základním prvkem efektivní komunikace v cizím jazyce. Učitelé by měli žákům poskytnout pravidelné příležitosti k četbě textů a cvičení porozumění textu, aby mohli rozvíjet své dovednosti postupně a systematicky. Dobrá orientace v textu usnadňuje porozumění gramatických jevů.
Bez schopnosti porozumět psanému textu mohou mít žáci obtíže v porozumění mluvené řeči a ve schopnosti sami se vyjádřit písemnou formou.
Mimo to umožňuje čtení různých textů v cizím jazyce příležitost, setkat se s různými slovy a frázemi, což přispívá k rozvoji slovní zásoby.
Aktivity zaměřující se na porozumění textu pomáhají žákům pochopit gramatické struktury jazyka, proto by učitelé měli vybírat různorodé texty vhodné pro úroveň svých studentů, které je zároveň zaujmou a motivují.
Po přečtení textu mohou učitelé vést diskuzi o obsahu, zaměřit se na klíčové body a pomoci žákům porozumět hlubšímu významu textu.
Materiál je vhodný pro:
- samostatnou práci - kontrola prostřednictvím přiloženého řešení
- skupinovou práci - podpora při postupu, sdílení znalostí
- testová hodina - učitel může koncept využít pro testování porozumění žáků psanému textu.