ADAPTAČNÍ-SEZNAMOVACÍ TÝDEN S NEJMENŠÍMI – RANNÍ volné hry, ŘÍZENÉ činnosti

Počet stran:
36
Velikost: 4.48 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
27. 8. 2024
Sdílet:

Pdf soubor ADAPTAČNÍ-SEZNAMOVACÍ TÝDEN S NEJMENŠÍMI, nabízí náměty na ŘÍZENOU činnost a RANNÍ VOLNÉ HRY s nejmenšími dětmi (2-3 roky) na ZAČÁTKU ŠKOLNÍHO ROKU. Celým týdnem bude děti provázet KOČIČKA s PEJSKEM. (Hlavní hrdinové – plyšové hračky, maňásci. NEJEDNÁ se o postavy z knížky Josefa Čapka.) KOČIČKA s PEJSKEM se dětem v úvodu týdne představí, naváží s nimi kontakt. 

Prostřednictvím nabízených aktivit, kterými děti provází KOČIČKA s PEJSKEM a které jsou motivovány těmito zvířátky, se děti lépe adaptují na zcela novou životní etapu, a to pobyt v mateřské škole a fungování v rámci kolektivu. Pejsek s kočičkou dětem představí PANÍ UČITELKU, HRAČKY, PROSTŘEDÍ mateřské školy, KAMARÁDY. Hrají si s dětmi hry, povídají si s nimi, každé ráno děti přivítají a připraví je na další den strávený ve školce. Jsou jim pomyslnou berličkou a bezpečným MAJÁKEM – děti vnímají PLYŠOVÉ KAMARÁDY velice kladně a pejsek s kočičkou jim dodávají pocit BEZPEČÍ, JISTOTY a vzbuzují v dětech pozitivní pocity a pozitivní naladění.

Prostřednictvím nápaditých herních aktivit děti seznamujeme s prostředím školky, upevňujeme jména kamarádů ve třídě, poznáváme se s paní učitelkou, navazujeme kontakt s kamarády, podporujeme pozitivní náladu ve skupině.  

 

Výukový – vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti:

Dítě a jeho psychika:

Sebepojetí, city a vůle:

  • rozvoj schopnosti citové vztahy vytvářet, rozvíjet je a plně prožívat
  • poznávání sebe sama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě (uvědomění si vlastní identity, získání sebevědomí, sebedůvěry)

Dítě a ten druhý:

  • seznamování s pravidly chování ve vztahu k druhému
  • osvojení si elementárních poznatků , schopností a dovedností důležitých pro navazování a rozvíjené vztahů dítěte k druhým lidem
  • vytváření prosociálních postojů (rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu apod.)

Dítě a společnost:

  • poznávání pravidel společného soužití a jejich spoluutváření v rámci přirozeného sociokulturního prostředí
  • rozvoj schopnosti žít ve společenství ostatních lidí, přináležet tomuto společenství a vnímat a přijímat základní hodnoty v tomto společenství uznávané

 

 

Součástí jsou velké omalovánky PEJSKŮ a KOČIČEK k vytištění. 

zdroj obrázků: www.pixabay.com, www.freepik.com

obsah: náměty na RANNÍ VOLNÉ HRY, ŘÍZENÉ činnosti + další náměty na pohybové/kontaktní hry s ŘÍKANKOU, pohybové hry s PÍSNIČKOU 

1. JAK SE CHYTÁ MYŠKA (pohybová hra se slovním doprovodem+ další náměty na řízené aktivity, rozvíjíme zrakové a sluchové vnímání, jemnou motoriku)

2. CO DĚLAJÍ PEJSCI (pohybová aktivita s hudebním doprovodem+ další náměty na řízené aktivity, rozvíjíme myšlení, pohybové dovednosti)

3. NA LECHTANOU (smyslová aktivita se slovním doprovodem+ další náměty na řízené aktivity, rozvíjíme smyslové vnímání, uvědomění si vlastního těla)

4. POZOR, PEJSEK (pohybová aktivita se slovním doprovodem+ další náměty na řízené aktivity, rozvíjíme pohybové dovednosti, hbitost, sluchové vnímání)

5. NA ZAMOTANÉ KLUBÍČKO (kontaktní aktivita se slovním doprovodem+ další náměty na řízené aktivity, upevňujeme jména dětí ve skupině, podporujeme kontakt mezi dětmi a paní učitelkou)

6. JAK SE BUDÍ PEJSEK (aktivita rozvíjející smyslové vnímání se slovním doprovodem+ další náměty na řízené aktivity, rozvíjíme sluchové vnímání, pozornost)

7. CHODÍ PEJSEK OKOLO (pohybová hra se slovním doprovodem+ další náměty na řízené aktivity, rozvíjíme zrakové vnímání, vzájemný kontakt, hbitost, pozitivní náladu ve skupině)

8. JEDNA TLAPKA SEM! (postřehová hra se slovním doprovodem+ další náměty na řízené aktivity, procvičujeme postřeh, sluchové vnímání, procvičujeme mozkové hemisféry)

9. PEJSKU K NOZE! (pohybová hra se slovním doprovodem+ další náměty na řízené aktivity, procvičujeme sluchové vnímání, orientaci v prostoru, reakci na daný signál)

10. PEJSEK BYDLÍ V BOUDIČCE (kontaktní hra se slovním doprovodem+ další náměty na řízené aktivity, podporujeme vzájemné vztahy mezi dětmi, sounáležitost ve skupině, rozvíjíme emoční inteligenci, opakujeme jména dětí ve skupině)

 

 

Další produkty od autora Jana Peregrinová

335183
Přírodověda
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Písničky, básničky
Autorský e-book HOUBIČKOVÉ KRÁTKOHRÁTKY- téma HOUBY, nabízí různorodé POHYBOVÉ aktivity provázané s jednoduchým slovním
145.00 Kč
354698
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1.
Didaktické hry
Pdf soubor DRACI PODZIMÁCI aneb DRAČÍ PADÁKO-HRÁTKY: POHYBOVÉ AKTIVITY SE SLOVNÍM DOPROVODEM MOTIVOVANÉ PODZIMNÍMI DRAKY
149.00 Kč
123113
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Didaktické hry
Pdf soubor Vodnický týden – téma VODNÍCI, VODA, RYBNÍKY, nabízí různorodé autorské aktivity pro děti, které pojí téma
145.00 Kč
296206
Přírodověda
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Didaktické hry
Autorský VÝUKOVÝ materiál MOTÝLKOVÝ TÝDEN – téma MOTÝLI, nabízí ORIGINÁLNÍ náměty na RANNÍ VOLNÉ HRY, ŘÍZENÉ ČINNOSTI a
135.00 Kč
ADAPTAČNÍ-SEZNAMOVACÍ TÝDEN S NEJMENŠÍMI – RANNÍ volné hry, ŘÍZENÉ činnosti ADAPTAČNÍ-SEZNAMOVACÍ TÝDEN S NEJMENŠÍMI – RANNÍ volné hry, ŘÍZENÉ činnosti
Pdf soubor ADAPTAČNÍ-SEZNAMOVACÍ TÝDEN S NEJMENŠÍMI, nabízí náměty na ŘÍZENOU činnost a RANNÍ VOLNÉ HRY s nejmenšími dětmi (2-3 roky) na ZAČÁTKU ŠKOLNÍHO ROKU. Celým týdnem bude děti provázet KOČIČKA s PEJSKEM. (Hlavní hrdinové – plyšové hračky, maňásci. NEJEDNÁ se o postavy z knížky Josefa Čapka.) KOČIČKA s PEJSKEM se dětem v úvodu týdne představí, naváží s nimi kontakt. Prostřednictvím nabízených aktivit, kterými děti provází KOČIČKA s PEJSKEM a které jsou motivovány těmito zvířátky, se děti lépe adaptují na zcela novou životní etapu, a to pobyt v mateřské škole a fungování v rámci kolektivu. Pejsek s kočičkou dětem představí PANÍ UČITELKU, HRAČKY, PROSTŘEDÍ mateřské školy, KAMARÁDY. Hrají si s dětmi hry, povídají si s nimi, každé ráno děti přivítají a připraví je na další den strávený ve školce. Jsou jim pomyslnou berličkou a bezpečným MAJÁKEM – děti vnímají PLYŠOVÉ KAMARÁDY velice kladně a pejsek s kočičkou jim dodávají pocit BEZPEČÍ, JISTOTY a vzbuzují v dětech pozitivní pocity a pozitivní naladění.Prostřednictvím nápaditých herních aktivit děti seznamujeme s prostředím školky, upevňujeme jména kamarádů ve třídě, poznáváme se s paní učitelkou, navazujeme kontakt s kamarády, podporujeme pozitivní náladu ve skupině.   Výukový – vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti:Dítě a jeho psychika:Sebepojetí, city a vůle:rozvoj schopnosti citové vztahy vytvářet, rozvíjet je a plně prožívatpoznávání sebe sama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě (uvědomění si vlastní identity, získání sebevědomí, sebedůvěry)Dítě a ten druhý:seznamování s pravidly chování ve vztahu k druhémuosvojení si elementárních poznatků , schopností a dovedností důležitých pro navazování a rozvíjené vztahů dítěte k druhým lidemvytváření prosociálních postojů (rozvoj sociální citlivosti, tolerance, respektu apod.)Dítě a společnost:poznávání pravidel společného soužití a jejich spoluutváření v rámci přirozeného sociokulturního prostředírozvoj schopnosti žít ve společenství ostatních lidí, přináležet tomuto společenství a vnímat a přijímat základní hodnoty v tomto společenství uznávané  Součástí jsou velké omalovánky PEJSKŮ a KOČIČEK k vytištění. zdroj obrázků: www.pixabay.com, www.freepik.comobsah: náměty na RANNÍ VOLNÉ HRY, ŘÍZENÉ činnosti + další náměty na pohybové/kontaktní hry s ŘÍKANKOU, pohybové hry s PÍSNIČKOU 1. JAK SE CHYTÁ MYŠKA (pohybová hra se slovním doprovodem+ další náměty na řízené aktivity, rozvíjíme zrakové a sluchové vnímání, jemnou motoriku)2. CO DĚLAJÍ PEJSCI (pohybová aktivita s hudebním doprovodem+ další náměty na řízené aktivity, rozvíjíme myšlení, pohybové dovednosti)3. NA LECHTANOU (smyslová aktivita se slovním doprovodem+ další náměty na řízené aktivity, rozvíjíme smyslové vnímání, uvědomění si vlastního těla)4. POZOR, PEJSEK (pohybová aktivita se slovním doprovodem+ další náměty na řízené aktivity, rozvíjíme pohybové dovednosti, hbitost, sluchové vnímání)5. NA ZAMOTANÉ KLUBÍČKO (kontaktní aktivita se slovním doprovodem+ další náměty na řízené aktivity, upevňujeme jména dětí ve skupině, podporujeme kontakt mezi dětmi a paní učitelkou)6. JAK SE BUDÍ PEJSEK (aktivita rozvíjející smyslové vnímání se slovním doprovodem+ další náměty na řízené aktivity, rozvíjíme sluchové vnímání, pozornost)7. CHODÍ PEJSEK OKOLO (pohybová hra se slovním doprovodem+ další náměty na řízené aktivity, rozvíjíme zrakové vnímání, vzájemný kontakt, hbitost, pozitivní náladu ve skupině)8. JEDNA TLAPKA SEM! (postřehová hra se slovním doprovodem+ další náměty na řízené aktivity, procvičujeme postřeh, sluchové vnímání, procvičujeme mozkové hemisféry)9. PEJSKU K NOZE! (pohybová hra se slovním doprovodem+ další náměty na řízené aktivity, procvičujeme sluchové vnímání, orientaci v prostoru, reakci na daný signál)10. PEJSEK BYDLÍ V BOUDIČCE (kontaktní hra se slovním doprovodem+ další náměty na řízené aktivity, podporujeme vzájemné vztahy mezi dětmi, sounáležitost ve skupině, rozvíjíme emoční inteligenci, opakujeme jména dětí ve skupině)  
UUCZ-333382
Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>Písničky, básničky>Přípravy hodiny/lekce>Batole (1 - 3 roky)>MŠ>Emoce>Léto>Podzim>Zima>Prázdniny
147.00