Pdf soubor obsahuje náměty na vzdělávací aktivity, které jsou propojeny s autorskými říkankami a písničkami. Materiál poskytuje různorodé náměty na aktivity s JARNÍ TEMATIKOU.
Pdf soubor poskytuje náměty na vzdělávací aktivity s dětmi, které jsou propojeny s autorskými říkankami a písničkami a jednotlivé aktivity můžete využít v celém jarním bloku a aktuálně zařadit do tematického plánu. Aktivity lze též zakomponovat do JARNÍ BESÍDKY. (Dramatizace písničky z materiálu Jak zajíček o koledu přišel, Šly pantofle na procházku- zpívá dětská skupina Čiperkové, Pan Spěchal, Zapomnětlivá slepička.)
Výukový – vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti:
Dítě a jeho tělo:
- rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé i jemné motoriky, ovládání pohybového aparátu, tělesných funkcí
- rytmizace, hudebně-pohybové činnosti a zdokonalování hudebních a pohybových dovedností
Dítě a svět:
- vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách
- vytvoření povědomí o vlastní sounáležitosti se světem, s živou a neživou přírodou, lidmi, společností, planetou Zemí
- rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách
Dítě a společnost:
- seznamování se světem lidí, kultury, umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije
- seznamování se se zvyky a tradicemi, které jsou pro danou kulturu typické
podporujeme kompetence k učení: má elementární poznatky o světě lidí, kultury, přírody i techniky, který dítě obklopuje, o jeho rozmanitostech a proměnách; orientuje se v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije
činnostní a občanské kompetence: se zajímá o druhé i o to, co se kolem děje; je otevřené aktuálnímu dění
Aktivitami děti všestranně rozvíjíme, procvičujeme zrakové a sluchové vnímání, myšlení, rytmické cítění, logické uvažování, hrubou a jemnou motoriku, spolupráci ve skupině, podporujeme pozitivní atmosféru ve třídě.
V souboru najdete celkem deset tematicky zaměřených básniček a písniček a náměty, jak s říkankami a písničkami pracovat. Součástí e-booku jsou i pracovní listy pro děti a notové záznamy k písničkám.
Chcete si zahrát na Ospalé ovečky a procvičit s dětmi jednotlivé části těla a prostorovou orientaci? Dozvědět se o tom, Jak se volá jaro a procvičit roční doby nebo si zazpívat písničku Šly pantofle na procházku, kterou, mimo jiné, nazpívala momentálně nejúspěšnější dětská kapela u nás Čiperkové? E-book poskytuje různorodé náměty na aktivity s JARNÍ TEMATIKOU.
celkový počet stran: 34
zdroj obrázků: www.pixabay.com
obsah:
1. ŠLY PANTOFLE NA PROCHÁZKU- jarní písnička (zpívá dětská skupina Čiperkové)
2. JAK SE VOLÁ JARO- říkanka+ aktivita (procvičujeme roční doby)
3. OSPALÉ OVEČKY- říkanka+aktivita (procvičujeme prostorovou orientaci)
4. PAN SPĚCHAL- písnička+ aktivita (nazpívala Lumpína- bývalá členka skupiny Čiperkové)
5. JAK ZAJÍČEK O KOLEDU PŘIŠEL- písnička+ aktivita (procvičujeme zvířata a jejich znaky)
6. MLSNÁ LIŠKA- říkanka+ aktivita (pohybová hra)
7. ZAPOMNĚTLIVÁ SLEPIČKA- písnička+ aktivita (procvičujeme názvy zvířat, mláďata)
8. BUMBA DUMBA- říkanka+ aktivita (pohybová hra, procvičujeme obratnost, postřeh)
9. BUCHY, ŤUKY, DUP- říkanka+ aktivita s nástrojky (procvičujeme rytmické cítění)
10. RÝMA- písnička+ aktivita (pohybová hra)