Materiál obsahuje průvodní list s pravidly hry - 96 kartiček + řešení. Na kartičkách procvičujeme známé i neznámé pranostiky. Díky tomu, že se často rýmují, žáci "odhalí" i ty méně známé. Lze tisknout oboustranně i jednostranně.
Karty rozdáme mezi žáky. První (kdokoli ze žáků) se zeptá otázkou „Kdo má….?” a přečte text (1. část pranostiky) na kartě. Na otázku reaguje ten z žáků, který má správnou odpověď (druhou část pranostiky), větou: „Já mám…“Hru lze započít jakoukoli kartou, není zde určeno pořadí. Výsledkem hry je, že žáci postupně vytvářejí navazující řadu (živé domino). Mohou si např. i sednout vedle sebe a postupně tak vytvoří kruh.
Karty jsou rozděleny barevně podle ročních období. Lze s nimi pracovat jako s celkem, ale mám vyzkoušeno, že lepší je pro začátek pracovat s kratšími úseky roku. Jaro je orámováno zeleně, léto červeně, podzim má hnědou barvu a zima modrou. Tomu odpovídá i zadní strana kartiček. Hra rozvíjí postřeh, vzájemnou spolupráci, prohlubuje povědomí o pranostikách. Rozvíjí také komunikaci a umění si říct o pomoc.