Autorský VÝUKOVÝ materiál Když jsi šťastný jako blecha, obsahuje náměty na veselé KONTAKTNÍ/POHYBOVÉ aktivity, které využijete zejména v SEZNAMOVACÍM TÝDNU a prvních týdnech po PRÁZDNINÁCH, ale aktivity můžete realizovat i v průběhu školního roku v rámci RANNÍHO KRUHU, VÍTÁNÍ s dětmi apod.
POHYBOVÉ/KONTAKTNÍ hry, jsou provázány jednoduchými říkankami a písničkami (které zpíváme na známé dětské – lidové melodie).
Prostřednictvím her a aktivit si děti upevňují jména kamarádů ve třídě, rozvíjí vzájemné vztahy, citové vazby mezi dětmi, vytváří pozitivní atmosféru ve třídě. Aktivity jsou záměrně soustředěny do kruhu, jelikož malé děti se v kruhu cítí bezpečně, jistě a s dětmi jsme ve vzájemné interakci. U her využíváme MÍČ jako zástupnou rekvizitu (míč se promění v dračí hlavu, bambuli, prasátko, a další) a díky míči udržíme lépe pozornost i těch nejmenších, jelikož je u dětí velmi oblíben.
Hry můžeme zařazovat zvláště na začátku školního roku, ale i v průběhu roku při ranních aktivitách, uvítání, komunitním kruhu,...
Aktivity jsou sestaveny tak, aby vám byly nápomocné při stmelování kolektivu dětí, vytváření radostné a uvolněné atmosféry ve třídě, při procvičování a upevňování jmen kamarádů ve třídě (zvláště na začátku nového školního roku) a prohlubování vztahů nejen mezi dětmi samotnými, ale také mezi dětmi a paní učitelkou.
Součástí jsou velké omalovánky pro nejmenší.
obrázky jsou čerpány z těchto zdrojů: www.pixabay.com, www.creazilla.com
obsah:
1. MÍČKU, JAK SE JMENUJEŠ? (hra s říkankou, procvičujeme jména kamarádů ve skupině)
2. NA VAJÍČKO (hra s říkankou, procvičujeme jména kamarádů ve skupině, rozvíjíme vztahy mezi dětmi, zrakové a sluchové vnímání)
3. NA KOMÁRA FANDU (pohybová hra s říkankou, upevňujeme jména dětí ve skupině, rozvíjíme pozornost, zrakové a sluchové vnímání, hbitost)
4. NA MYŠKU (hra s říkankou, utužujeme vzájemné vztahy mezi dětmi, navázání kontaktu s druhým, zrakové a sluchové vnímání, myšlení, manipulace s míčem)
5. NA VDOLEČEK (pohybová hra s písničkou, rozvíjíme vzájemné vztahy ve třídě, manipulaci s míčem, pohybové dovednosti, sluchové a zrakové vnímání, pozornost, upevňujeme jména dětí ve třídě)
6. ŠŤASTNÁ BLECHA (pohybová hra s písničkou, vytváříme pozitivní, přátelskou atmosféru ve třídě, rozvíjíme hrubou motoriku)
7. DRAČÍ CHUTĚ (pohybová hra s říkankou, rozvíjíme vzájemné vztahy mezi dětmi, vytváříme pozitivní atmosféru ve třídě, procvičujeme pozornost, sluchové vnímání, hbitost)
8. TO JE ŠVANDA, KDYŽ JE TADY NAŠE BANDA ( hra s popěvkem, rozvíjíme kamarádské vztahy, sociální a citové vazby mezi dětmi, zrakové a sluchové vnímání, procvičujeme a učíme se jména kamarádů ve třídě)
9. NA BAMBULI (pohybová hra s říkankou, rozvíjíme zrakové vnímání, smyslové vnímání, pozornost, upevňujeme jména dětí ve třídě)
10. NA PRASÁTKO (pohybová hra s říkankou, podporujeme přátelskou a pozitivní atmosféru ve třídě, vzájemné vztahy mezi dětmi a paní učitelkou, rozvíjíme hbitost, rychlost)