TO SE MÁME, ŽE SE MÁME- KONTAKTNÍ/POHYBOVÉ HRY NA UPEVŇOVÁNÍ JMEN pro nejmenší

Počet stran:
18
Velikost: 1.12 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jana Peregrinová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
14. 8. 2024
Sdílet:

Pdf soubor obsahuje autorské náměty na POHYBOVÉ/KONTAKTNÍ hry a aktivity s nejmenšími dětmi (3-4 roky). Většina aktivit probíhá v KRUHU, či na koberci, děti sedí pohromadě. Kruhové uspořádání usnadňuje vzájemnou interakci, pomáhá s organizací a dětem poskytuje pocit bezpečí a jasně dané struktury. Podložky, na kterých děti v kruhu sedí, pomáhají dětem lépe chápat jejich osobní prostor a respektovat prostor ostatních. Aktivity jsou doprovázeny/propojeny ŘÍKANKAMI/slovním doprovodem. Vhodné zejména na ZAČÁTEK ŠKOLNÍHO ROKU, ale využijete je též v rámci RANNÍHO VÍTÁNÍ s dětmi, RANNÍHO KRUHU nebo v PRÁZNIDNOVÉM režimu. 

Aktivity, zejména KONTAKTNÍ a POHYBOVÉ hry, jsou zaměřeny na UPEVŇOVÁNÍ JMEN dětí ve skupině a jsou provázány s jednoduchým slovním doprovodem, jejichž prostřednictvím se děti seznamují s kamarády, upevňují si své JMÉNO a jména OSTATNÍCH DĚTÍ ve skupině. Hry zařazujeme v rámci ŘÍZENÉ činnosti a jsou cíleny na NEJMENŠÍ děti - pro svoji JEDNODUCHOST provedení. Hry nám budou velmi nápomocné a poskytnou nám skvělou službu zvláště na ZAČÁTKU ŠKOLNÍHO roku, kdy se děti postupně SEZNAMUJÍ s novými KAMARÁDY a učí se jejich JMÉNA, ale jistě budou inspirací i těm, kteří hledají NOVÉ náměty na hry s NEJMENŠÍMI.  

 

Výukový – vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti:

Dítě a jeho psychika:

Sebepojetí, city, vůle

  • rozvoj schopnosti citové vztahy vytvářet, rozvíjet je a city plně prožívat
  • rozvoj a kultivace mravního i estetického vnímání, cítění a prožívání
  • rozvoj schopnosti sebeovládání
  • poznávání sebe sama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě a k druhým

Dítě a ten druhý: 

  • seznamování s pravidly ve vztahu k druhému
  • osvojení si elementárních poznatků, schopností a dovedností důležitých pro navazování a rozvíjení vztahů dítěte k druhým lidem 
  • vytváření prosociálních postojů

Dítě a jeho tělo:

  • rozvoj pohybových schopností, zdokonalování dovedností v oblasti hrubé motoriky (koordinace pohybu)
  • osvojení si věku přiměřených praktických dovedností

 

Hry, které pdf soubor nabízí, pomáhají stmelovat kolektiv dětí, prohlubovat vztahy mezi dětmi, reagovat jeden na druhého a podporovat pozitivní náladu ve skupině. 

zdroj obrázků: www. freepik.com

 

Pokud hledáte inspiraci na další AKTIVITY s podobným zaměřením, které se hodí zvláště na začátku NOVÉHO ŠKOLNÍHO ROKU, podívejte se na další materiály v mé nabídce: 

https://uciteleucitelum.cz/material/nezarazene-k-predmetu/kdyz-jsi-stastny-jako-blecha

https://uciteleucitelum.cz/material/nezarazene-k-predmetu/kratkohratky-pro-kluky-kamaradky

https://uciteleucitelum.cz/material/nezarazene-k-predmetu/kratkohratky-pro-mrnousky

https://uciteleucitelum.cz/material/nezarazene-k-predmetu/kdyz-ti-meda-poda-packu

 

obsah: TO SE MÁME, ŽE SE MÁME

1. NEJSEM SÁM (kontaktní hra s říkankou, procvičujeme jména dětí ve skupině)

2. NA KRTEČKA (pohybová hra s říkankou, voláme na kamarády a oslovujeme jejich jménem)

3. NA STROMEČKY (kontaktní hra s říkankou- známe své jméno? :) 

4. NA BĚHAJÍCÍ MRAVENEČKY (pohybová hra s říkankou, reagujeme na své jméno, upevňujeme jména dalších kamarádů)

5. NA SKÁKAJÍCÍ ŽABKU (kontaktní hra s říkankou- navazujeme kontakt s paní učitelkou, známe své jméno)

6. NA ZVÍŘÁTKA (pohybová hra s říkankou, reagujeme na své jméno)

7. NA MRÁČKY (pohybová hra s říkankou, reagujeme na své jméno, poznáváme a upevňujeme jména ostatních kamarádů)

8. NA LETADLO (pohybová hra s říkankou- reagujeme na signál, víme, jak se jmenujeme a umíme to říci ostatním kamarádům! :)

9. NA ZUBATÉHO DRAKA (kontaktní hra s říkankou, reagujeme na paní učitelku, se kterou navazujeme kontakt a DRAKOVI se nebojíme říci jak se jmenujeme! :)

10. TO SE MÁME, ŽE SE MÁME! (pohybová hra s říkankou, poznáváme a umíme pojmenovat kamarády ze třídy- ahoooj! :) 

Další produkty od autora Jana Peregrinová

177543
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Písničky, básničky
Pdf soubor JAK TO CHODÍ U JEŽKŮ, obsahuje inspirativní autorské náměty na různorodé aktivity na téma JEŽCI a PODZIM
145.00 Kč
63282
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Písničky, básničky
Pdf soubor PROČ MÁŠ TAK VELKÉ UŠI, BABI – tematická příprava. Náměty na ranní volné aktivity a řízené činnosti
175.00 Kč
98782
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Didaktické hry
Pdf soubor HALÓ, TADY ZVÍŘÁTKA, poskytuje náměty na různorodé aktivity motivované ZVÍŘÁTKY, které jsou provázány s
150.00 Kč
60425
Český jazyk
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Didaktické hry
Pdf soubor obsahuje náměty na herní aktivity pro rozvoj sluchového vnímání, řeči, určování hlásky ve slově. AKTIVITY NA
125.00 Kč
TO SE MÁME, ŽE SE MÁME- KONTAKTNÍ/POHYBOVÉ HRY NA UPEVŇOVÁNÍ JMEN pro nejmenší TO SE MÁME, ŽE SE MÁME- KONTAKTNÍ/POHYBOVÉ HRY NA UPEVŇOVÁNÍ JMEN pro nejmenší
Pdf soubor obsahuje autorské náměty na POHYBOVÉ/KONTAKTNÍ hry a aktivity s nejmenšími dětmi (3-4 roky). Většina aktivit probíhá v KRUHU, či na koberci, děti sedí pohromadě. Kruhové uspořádání usnadňuje vzájemnou interakci, pomáhá s organizací a dětem poskytuje pocit bezpečí a jasně dané struktury. Podložky, na kterých děti v kruhu sedí, pomáhají dětem lépe chápat jejich osobní prostor a respektovat prostor ostatních. Aktivity jsou doprovázeny/propojeny ŘÍKANKAMI/slovním doprovodem. Vhodné zejména na ZAČÁTEK ŠKOLNÍHO ROKU, ale využijete je též v rámci RANNÍHO VÍTÁNÍ s dětmi, RANNÍHO KRUHU nebo v PRÁZNIDNOVÉM režimu. Aktivity, zejména KONTAKTNÍ a POHYBOVÉ hry, jsou zaměřeny na UPEVŇOVÁNÍ JMEN dětí ve skupině a jsou provázány s jednoduchým slovním doprovodem, jejichž prostřednictvím se děti seznamují s kamarády, upevňují si své JMÉNO a jména OSTATNÍCH DĚTÍ ve skupině. Hry zařazujeme v rámci ŘÍZENÉ činnosti a jsou cíleny na NEJMENŠÍ děti - pro svoji JEDNODUCHOST provedení. Hry nám budou velmi nápomocné a poskytnou nám skvělou službu zvláště na ZAČÁTKU ŠKOLNÍHO roku, kdy se děti postupně SEZNAMUJÍ s novými KAMARÁDY a učí se jejich JMÉNA, ale jistě budou inspirací i těm, kteří hledají NOVÉ náměty na hry s NEJMENŠÍMI.   Výukový – vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti:Dítě a jeho psychika:Sebepojetí, city, vůlerozvoj schopnosti citové vztahy vytvářet, rozvíjet je a city plně prožívatrozvoj a kultivace mravního i estetického vnímání, cítění a prožívánírozvoj schopnosti sebeovládánípoznávání sebe sama, rozvoj pozitivních citů ve vztahu k sobě a k druhýmDítě a ten druhý: seznamování s pravidly ve vztahu k druhémuosvojení si elementárních poznatků, schopností a dovedností důležitých pro navazování a rozvíjení vztahů dítěte k druhým lidem vytváření prosociálních postojůDítě a jeho tělo:rozvoj pohybových schopností, zdokonalování dovedností v oblasti hrubé motoriky (koordinace pohybu)osvojení si věku přiměřených praktických dovedností Hry, které pdf soubor nabízí, pomáhají stmelovat kolektiv dětí, prohlubovat vztahy mezi dětmi, reagovat jeden na druhého a podporovat pozitivní náladu ve skupině. zdroj obrázků: www. freepik.com Pokud hledáte inspiraci na další AKTIVITY s podobným zaměřením, které se hodí zvláště na začátku NOVÉHO ŠKOLNÍHO ROKU, podívejte se na další materiály v mé nabídce: https://uciteleucitelum.cz/material/nezarazene-k-predmetu/kdyz-jsi-stastny-jako-blechahttps://uciteleucitelum.cz/material/nezarazene-k-predmetu/kratkohratky-pro-kluky-kamaradkyhttps://uciteleucitelum.cz/material/nezarazene-k-predmetu/kratkohratky-pro-mrnouskyhttps://uciteleucitelum.cz/material/nezarazene-k-predmetu/kdyz-ti-meda-poda-packu obsah: TO SE MÁME, ŽE SE MÁME1. NEJSEM SÁM (kontaktní hra s říkankou, procvičujeme jména dětí ve skupině)2. NA KRTEČKA (pohybová hra s říkankou, voláme na kamarády a oslovujeme jejich jménem)3. NA STROMEČKY (kontaktní hra s říkankou- známe své jméno? :) 4. NA BĚHAJÍCÍ MRAVENEČKY (pohybová hra s říkankou, reagujeme na své jméno, upevňujeme jména dalších kamarádů)5. NA SKÁKAJÍCÍ ŽABKU (kontaktní hra s říkankou- navazujeme kontakt s paní učitelkou, známe své jméno)6. NA ZVÍŘÁTKA (pohybová hra s říkankou, reagujeme na své jméno)7. NA MRÁČKY (pohybová hra s říkankou, reagujeme na své jméno, poznáváme a upevňujeme jména ostatních kamarádů)8. NA LETADLO (pohybová hra s říkankou- reagujeme na signál, víme, jak se jmenujeme a umíme to říci ostatním kamarádům! :)9. NA ZUBATÉHO DRAKA (kontaktní hra s říkankou, reagujeme na paní učitelku, se kterou navazujeme kontakt a DRAKOVI se nebojíme říci jak se jmenujeme! :)10. TO SE MÁME, ŽE SE MÁME! (pohybová hra s říkankou, poznáváme a umíme pojmenovat kamarády ze třídy- ahoooj! :) 
UUCZ-138357
Nezařazené k předmětu>Písničky, básničky>Přípravy hodiny/lekce>Ostatní>Batole (1 - 3 roky)>MŠ>😀 Emoce>🌸 Jaro>☀️ Léto>🍂 Podzim>❄️ Zima>🏖️ Prázdniny
120.00