Obsah:
- 2x 15 karet s šiframi týkajících se pohádkových postaviček, ze kterých lze udělat stezka ke dni dětí
- + křížovka je pro obojí luštění stejná a doplní se do ní:
- v 1. sadě - pohádková postavička, která se vyluští, např. .---/ ..-// = Jů - doplní se Jů
- v 2. sadě - druhý z dvojice vyluštěné pohádkové postavičky, např. ..../ ./ .-../ .// = Hele, doplní se druhý z dvojice = Jů
Před hrou:
- vytisknout a doporučuji zalaminovat kartičky ze sady, kterou chcete použít
- vytisknout pro každého žáka křížovku
- vytisknout, zalaminovat a rozstříhat nápovědu, pokud je potřeba
Instrukce:
Kartičky jsou očíslovány 1-15, na každé je jiná šifra, u některých je uveden klíč (např. Morseovka, mřížky, semafor, souřadnice …), některé jsou bez něj a děti musí přijít na systém samy. Pokud je to příliš těžké, je možné nabídnout nápovědu k luštění. Nápovědu lze rozstříhat a připevnit ke každé šifře, nebo ji dát za proti úkol např. 5 dřepů.
Křížovka je pro obojí luštění stejná a doplní se do ní:
- v 1. sadě - pohádková postavička, která se vyluští, např. .---/ ..-// = Jů - doplní se Jů
- v 2. sadě - druhý z dvojice vyluštěné pohádkové postavičky, např. ..../ ./ .-../ .// = Hele, doplní se druhý z dvojice = Jů
Doporučení na hru:
Rozmístit kartičky v lese/parku/po vesnici/na školní zahradě ...
Žáci si s sebou vezmou tužku a papír (na luštění) a křížovku (do které vyluštěná slova zapíší). Po vyluštění všech šifer a následné zapsání správné pohádkové postavičky do křížovky vznikne tajenka.
Podobné materiály:
- Stezky:
- Šifry: