Tento soubor je připravený jako každodenní pomocník pro práci s dětmi ve školce nebo na 1. stupni ZŠ. Slouží jako interaktivní kalendář, ve kterém si děti každý den samy určují:
jaké je počasí,
jaký je den a měsíc,
jaké je roční období.
Děti se na tuto aktivitu těší, baví je být „kalendářníkem“ a získávají přitom důležité dovednosti v oblasti pozorování, vyjadřování a pravidelnosti.
Doporučení k použití:
Tisk doporučujeme na formát A3 pro přehledné zobrazení na nástěnce.
Lze tisknout i menší formáty (A4, A5) – např. pro práci s jednotlivými kartičkami.
Kartičky doporučuji:
zalaminovat pro delší životnost,
podlepit magnetickou fólií nebo použít klasické magnety,
případně použít suchý zip nebo „žvýkačky“ pro snadné připevnění na tabuli nebo plochu,
nebo využít volně jako pracovní sadu na koberci – děti mohou s kartičkami manipulovat samy.
Co tím děti rozvíjejí:
Pozorovací schopnosti – všímají si proměn počasí a ročních období.
Slovní zásobu a vyjadřování – pojmenovávají dny, měsíce, počasí, roční doby.
Smysl pro čas a orientaci v čase – rozumí cyklu dní, měsíců i ročních období.
Zodpovědnost a spolupráci – učí se střídat v roli kalendářníka a spolupracovat.
Vztah k přírodě a rytmu dne – vnímají změny kolem sebe a učí se je pojmenovat.
🎉 Věříme, že vám i dětem bude kalendář dobře sloužit a stane se součástí vašeho každodenního ranního rituálu.