Bojovka nejen pro třeťáky: Výprava do přírody (nebo na školní pozemek)

Ročník:
3., 4., 5.
Počet stran:
13
Velikost: 5.6 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
17. 6. 2025
Sdílet:

Bojovka s minimální přípravou a maximálním zážitkem! :-) Na celé prima odpoledne na konec školního roku nebo švp.

Milé kolegyně a kolegové,

 

tato ,,bojovka” je určena pro žáky třetí třídy. Děti budou venku plnit úkoly na trase vyznačené šipkami nebo krepovým papírem. Můžete je vést po lesní cestě, okraji louky nebo využít školní zahradu. Úkoly rozvíjejí pozorovací schopnosti, práci s přírodninami, spolupráci i základní měření. Děti budou potřebovat zápisník nebo papír, tužku a svinovací metr.

 

Na každém stanovišti se zastaví, přečtou si zadání a splní jeden kreativní úkol. Trasu připraví dospělý předem a na každém stanovišti zanechá viditelně umístěné označení s číslem úkolu. Po splnění všech úkolů následuje společná diskuze a prezentace svých měření a pozorování.

Na stanoviště s písmeny a věžemi jdou všichni a hodnotí své stavby.

 

Bojovka „Výprava do přírody“ je vytvořena v souladu s RVP a potřebami současných třetích tříd.

 

  • Jednoduchá organizace: Trasa je přehledná a nenáročná na přípravu. Využívá šipky z přírodnin nebo krepového papíru, a tak se hodí i do běžného školního prostředí – stačí školní zahrada, blízká louka či lesík.
  • Hotová struktura bojovky: Materiál obsahuje přesně formulovaná zadání pro devět stanovišť + reflexní setkání na závěr. Učitel tak nemusí nic vymýšlet – vše je jasně popsáno, promyšleno a připraveno k použití.
  • Rozvoj klíčových kompetencí: Děti rozvíjejí pozorovací schopnosti, tvořivost, prostorovou představivost, dovednost měření, spolupráci ve skupině, schopnost reflexe i psaný projev. A to vše přirozeně, s radostí a ve spojení s přírodou.
  • Body, soutěž a motivace: Každý úkol je bodově ohodnocen. Děti si zaznamenávají výsledky do zápisníku. Bodování přináší hravý soutěžní prvek, který motivuje a zároveň umožňuje vyhodnocení práce každé skupiny.
  • Prostor pro emoce a prožitek: Díky úkolům jako „Dopis přírodě“ nebo „Ticho a pozorování“ se děti učí vnímat přírodu i samy sebe. Materiál tak podporuje rozvoj emoční inteligence, empatie a vnímavosti.
  • Připravené otázky k reflexi: Učitel má k dispozici sadu konkrétních otázek k diskuzi, které pomáhají dětem sdílet zážitky, zamyslet se a slovně zhodnotit celý den.
  • Vizuální i rukodělný přesah: Stanoviště s písmeny a stavbami z přírodnin dávají prostor i pro výtvarné vnímání a prostorové myšlení. Děti mají možnost vrátit se ke svým výtvorům, vzájemně je obdivovat a sdílet radost z tvorby.

 

Co materiál přináší do našich hodin?

 

Hlavně úsporu času při přípravě, jasně strukturovaný plán celé akce, vysokou aktivitu a zapojení všech dětí, možnost ověřit kompetence v praxi, výbornou atmosféru a vztahovou posilu pro třídní kolektiv.

Pokud Vás můj materiál zujal, podívejte se také na mou další tvorbu pro děti, která se blíží už ke 400. :-) Dejte si mě do sledování.

 

Moc děkuji

 

L. Sudová - PRIMAÚČA

 

Další produkty od autora Libuše Sudová

1036072
Český jazyk
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Didaktický popis – 3. hodina Český jazyk (Vyjmenovaná slova, citoslovce, určování slovních druhů) Materiál obsahuje
30.00 Kč
585255
Informatika
3., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Vážení kolegové a kolegyně, moderní doba vyžaduje moderní pojetí i matematiky a proto jsem se pokusila zařadit do
39.00 Kč
558057
Pracovní činnosti
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Omalovánky
Milé kolegyně a kolegové, jistě jste si všimli mých materiálů na téma ČARODĚJNICE, ze kterých si můžete poskládat pěkný
39.00 Kč
703569
Český jazyk
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Milé kolegyně a kolegové, připravila jsem trochu jiný běhací diktát na téma PODZIM. V čem je jiny? Děti si mohou vybrat
35.00 Kč
Bojovka nejen pro třeťáky: Výprava do přírody (nebo na školní pozemek) Bojovka nejen pro třeťáky: Výprava do přírody (nebo na školní pozemek)
Bojovka s minimální přípravou a maximálním zážitkem! :-) Na celé prima odpoledne na konec školního roku nebo švp.Milé kolegyně a kolegové, tato ,,bojovka” je určena pro žáky třetí třídy. Děti budou venku plnit úkoly na trase vyznačené šipkami nebo krepovým papírem. Můžete je vést po lesní cestě, okraji louky nebo využít školní zahradu. Úkoly rozvíjejí pozorovací schopnosti, práci s přírodninami, spolupráci i základní měření. Děti budou potřebovat zápisník nebo papír, tužku a svinovací metr. Na každém stanovišti se zastaví, přečtou si zadání a splní jeden kreativní úkol. Trasu připraví dospělý předem a na každém stanovišti zanechá viditelně umístěné označení s číslem úkolu. Po splnění všech úkolů následuje společná diskuze a prezentace svých měření a pozorování.Na stanoviště s písmeny a věžemi jdou všichni a hodnotí své stavby. Bojovka „Výprava do přírody“ je vytvořena v souladu s RVP a potřebami současných třetích tříd. Jednoduchá organizace: Trasa je přehledná a nenáročná na přípravu. Využívá šipky z přírodnin nebo krepového papíru, a tak se hodí i do běžného školního prostředí – stačí školní zahrada, blízká louka či lesík.Hotová struktura bojovky: Materiál obsahuje přesně formulovaná zadání pro devět stanovišť + reflexní setkání na závěr. Učitel tak nemusí nic vymýšlet – vše je jasně popsáno, promyšleno a připraveno k použití.Rozvoj klíčových kompetencí: Děti rozvíjejí pozorovací schopnosti, tvořivost, prostorovou představivost, dovednost měření, spolupráci ve skupině, schopnost reflexe i psaný projev. A to vše přirozeně, s radostí a ve spojení s přírodou.Body, soutěž a motivace: Každý úkol je bodově ohodnocen. Děti si zaznamenávají výsledky do zápisníku. Bodování přináší hravý soutěžní prvek, který motivuje a zároveň umožňuje vyhodnocení práce každé skupiny.Prostor pro emoce a prožitek: Díky úkolům jako „Dopis přírodě“ nebo „Ticho a pozorování“ se děti učí vnímat přírodu i samy sebe. Materiál tak podporuje rozvoj emoční inteligence, empatie a vnímavosti.Připravené otázky k reflexi: Učitel má k dispozici sadu konkrétních otázek k diskuzi, které pomáhají dětem sdílet zážitky, zamyslet se a slovně zhodnotit celý den.Vizuální i rukodělný přesah: Stanoviště s písmeny a stavbami z přírodnin dávají prostor i pro výtvarné vnímání a prostorové myšlení. Děti mají možnost vrátit se ke svým výtvorům, vzájemně je obdivovat a sdílet radost z tvorby. Co materiál přináší do našich hodin? Hlavně úsporu času při přípravě, jasně strukturovaný plán celé akce, vysokou aktivitu a zapojení všech dětí, možnost ověřit kompetence v praxi, výbornou atmosféru a vztahovou posilu pro třídní kolektiv.Pokud Vás můj materiál zujal, podívejte se také na mou další tvorbu pro děti, která se blíží už ke 400. :-) Dejte si mě do sledování. Moc děkuji L. Sudová - PRIMAÚČA 
UUCZ-906718
Přírodověda>Prvouka>Nezařazené k předmětu>Přípravy hodiny/lekce>Projekty>Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka>3.>4.>5.>🌍 Den Země>☀️ Léto
35.00