Bojovka nejen pro třeťáky: Výprava do přírody (nebo na školní pozemek)

Ročník:
3., 4., 5.
Počet stran:
13
Velikost: 5.6 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Libuše Sudová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
17. 6. 2025
Sdílet:

Bojovka s minimální přípravou a maximálním zážitkem! :-) Na celé prima odpoledne na konec školního roku nebo švp.

Milé kolegyně a kolegové,

 

tato ,,bojovka” je určena pro žáky třetí třídy. Děti budou venku plnit úkoly na trase vyznačené šipkami nebo krepovým papírem. Můžete je vést po lesní cestě, okraji louky nebo využít školní zahradu. Úkoly rozvíjejí pozorovací schopnosti, práci s přírodninami, spolupráci i základní měření. Děti budou potřebovat zápisník nebo papír, tužku a svinovací metr.

 

Na každém stanovišti se zastaví, přečtou si zadání a splní jeden kreativní úkol. Trasu připraví dospělý předem a na každém stanovišti zanechá viditelně umístěné označení s číslem úkolu. Po splnění všech úkolů následuje společná diskuze a prezentace svých měření a pozorování.

Na stanoviště s písmeny a věžemi jdou všichni a hodnotí své stavby.

 

Bojovka „Výprava do přírody“ je vytvořena v souladu s RVP a potřebami současných třetích tříd.

 

  • Jednoduchá organizace: Trasa je přehledná a nenáročná na přípravu. Využívá šipky z přírodnin nebo krepového papíru, a tak se hodí i do běžného školního prostředí – stačí školní zahrada, blízká louka či lesík.
  • Hotová struktura bojovky: Materiál obsahuje přesně formulovaná zadání pro devět stanovišť + reflexní setkání na závěr. Učitel tak nemusí nic vymýšlet – vše je jasně popsáno, promyšleno a připraveno k použití.
  • Rozvoj klíčových kompetencí: Děti rozvíjejí pozorovací schopnosti, tvořivost, prostorovou představivost, dovednost měření, spolupráci ve skupině, schopnost reflexe i psaný projev. A to vše přirozeně, s radostí a ve spojení s přírodou.
  • Body, soutěž a motivace: Každý úkol je bodově ohodnocen. Děti si zaznamenávají výsledky do zápisníku. Bodování přináší hravý soutěžní prvek, který motivuje a zároveň umožňuje vyhodnocení práce každé skupiny.
  • Prostor pro emoce a prožitek: Díky úkolům jako „Dopis přírodě“ nebo „Ticho a pozorování“ se děti učí vnímat přírodu i samy sebe. Materiál tak podporuje rozvoj emoční inteligence, empatie a vnímavosti.
  • Připravené otázky k reflexi: Učitel má k dispozici sadu konkrétních otázek k diskuzi, které pomáhají dětem sdílet zážitky, zamyslet se a slovně zhodnotit celý den.
  • Vizuální i rukodělný přesah: Stanoviště s písmeny a stavbami z přírodnin dávají prostor i pro výtvarné vnímání a prostorové myšlení. Děti mají možnost vrátit se ke svým výtvorům, vzájemně je obdivovat a sdílet radost z tvorby.

 

Co materiál přináší do našich hodin?

 

Hlavně úsporu času při přípravě, jasně strukturovaný plán celé akce, vysokou aktivitu a zapojení všech dětí, možnost ověřit kompetence v praxi, výbornou atmosféru a vztahovou posilu pro třídní kolektiv.

Pokud Vás můj materiál zujal, podívejte se také na mou další tvorbu pro děti, která se blíží už ke 400. :-) Dejte si mě do sledování.

 

Moc děkuji

 

L. Sudová - PRIMAÚČA

 

Další produkty od autora Libuše Sudová

589507
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Milí kolegové, na přání jedné paní učitelky jsem přidala druhou variantu vysvědčení pro rodiče. Nechte děti kreativně
25.00 Kč
608530
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Vážení kolegové, blíží se začátek školního roku, připravila jsem si tedy soubor hodnoticích listů, které využijeme k
49.00 Kč
222637
Matematika
1.
Didaktické hry
Brožura s didaktickými materiály a náměty k aktivitám k upevňování učiva matematiky. Soubor obsahuje: 12 početních
25.00 Kč
404419
Anglický jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Naučte děti pár slovíček, která se hodí k období Halloweenu. Děti mohou postavičky a předměty také popisovat a nemusí
25.00 Kč
Bojovka nejen pro třeťáky: Výprava do přírody (nebo na školní pozemek) Bojovka nejen pro třeťáky: Výprava do přírody (nebo na školní pozemek)
Bojovka s minimální přípravou a maximálním zážitkem! :-) Na celé prima odpoledne na konec školního roku nebo švp.Milé kolegyně a kolegové, tato ,,bojovka” je určena pro žáky třetí třídy. Děti budou venku plnit úkoly na trase vyznačené šipkami nebo krepovým papírem. Můžete je vést po lesní cestě, okraji louky nebo využít školní zahradu. Úkoly rozvíjejí pozorovací schopnosti, práci s přírodninami, spolupráci i základní měření. Děti budou potřebovat zápisník nebo papír, tužku a svinovací metr. Na každém stanovišti se zastaví, přečtou si zadání a splní jeden kreativní úkol. Trasu připraví dospělý předem a na každém stanovišti zanechá viditelně umístěné označení s číslem úkolu. Po splnění všech úkolů následuje společná diskuze a prezentace svých měření a pozorování.Na stanoviště s písmeny a věžemi jdou všichni a hodnotí své stavby. Bojovka „Výprava do přírody“ je vytvořena v souladu s RVP a potřebami současných třetích tříd. Jednoduchá organizace: Trasa je přehledná a nenáročná na přípravu. Využívá šipky z přírodnin nebo krepového papíru, a tak se hodí i do běžného školního prostředí – stačí školní zahrada, blízká louka či lesík.Hotová struktura bojovky: Materiál obsahuje přesně formulovaná zadání pro devět stanovišť + reflexní setkání na závěr. Učitel tak nemusí nic vymýšlet – vše je jasně popsáno, promyšleno a připraveno k použití.Rozvoj klíčových kompetencí: Děti rozvíjejí pozorovací schopnosti, tvořivost, prostorovou představivost, dovednost měření, spolupráci ve skupině, schopnost reflexe i psaný projev. A to vše přirozeně, s radostí a ve spojení s přírodou.Body, soutěž a motivace: Každý úkol je bodově ohodnocen. Děti si zaznamenávají výsledky do zápisníku. Bodování přináší hravý soutěžní prvek, který motivuje a zároveň umožňuje vyhodnocení práce každé skupiny.Prostor pro emoce a prožitek: Díky úkolům jako „Dopis přírodě“ nebo „Ticho a pozorování“ se děti učí vnímat přírodu i samy sebe. Materiál tak podporuje rozvoj emoční inteligence, empatie a vnímavosti.Připravené otázky k reflexi: Učitel má k dispozici sadu konkrétních otázek k diskuzi, které pomáhají dětem sdílet zážitky, zamyslet se a slovně zhodnotit celý den.Vizuální i rukodělný přesah: Stanoviště s písmeny a stavbami z přírodnin dávají prostor i pro výtvarné vnímání a prostorové myšlení. Děti mají možnost vrátit se ke svým výtvorům, vzájemně je obdivovat a sdílet radost z tvorby. Co materiál přináší do našich hodin? Hlavně úsporu času při přípravě, jasně strukturovaný plán celé akce, vysokou aktivitu a zapojení všech dětí, možnost ověřit kompetence v praxi, výbornou atmosféru a vztahovou posilu pro třídní kolektiv.Pokud Vás můj materiál zujal, podívejte se také na mou další tvorbu pro děti, která se blíží už ke 400. :-) Dejte si mě do sledování. Moc děkuji L. Sudová - PRIMAÚČA 
UUCZ-906718
Přírodověda>Prvouka>Nezařazené k předmětu>Přípravy hodiny/lekce>Projekty>Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka>3.>4.>5.>🌍 Den Země>☀️ Léto
35.00