Ekosystém louka

Předmět:
Ročník:
Počet stran:
35
Velikost: 7.58 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
25. 7. 2023
Sdílet:

PŘEDMĚT: přírodověda

ZAŘAZENÍ: 4. a 5. ročník

MATERIÁL OBSAHUJE:

  • karty s čísly k označení stanoviště
  • pracovní listy ke každému stanovišti
  • další materiály ke stanovištím (karty, obrázky,…)

NEŽ ZAČNETE S MATERIÁLEM PRACOVAT:

Materiál vytiskněte barevně. Vše kromě pracovních listů doporučuji zalaminovat.

Budete potřebovat 3 technické zařízení s aplikací pro čtení QR kódů a připojení k internetu.

VÝUKOVÝ CHARAKTER:

Materiál slouží k poznávání a procvičování ekosystému louky. Je vymýšlený jako centra aktivit, kde žáci pracují ve skupinách.

POPIS AKTIVIT:

Připravte jednotlivá stanoviště. Na každý stůl dejte číslo pro lepší orientaci v pracovních listech. Soubor obsahuje 5 aktivit. Čísel je však 8 pro případ, že máte další vlastní stanoviště. Každé skupině žáků připravte soubor pracovních listů a sešijte sešívačkou.

Stanoviště č. 1:

Žáci si pozorně přečtou text na kartách a společnými silami správně dokončí věty. Vybírají ze dvou možností.

Ke každému slovu z nabídky je přiřazené písmeno, které vypisují do tajenky v dolní části pracovního listu. Písmena

se zapisují tak, jak jdou věty za sebou, tj popořadě. Jamile dokončí tajenku, odpovídají na poslední otázky, jejíž odpověď také najdou v textech.

Stanoviště č. 2:

Žáci si prohlédnou obrázky ptáků, pokusí se je pojmenovat a odhadnout, zda žijí na loukách. Své odpovědi zaznamenávají do první tabulky. Jakmile dokončí odhad, postupně naskenují QR kódy do zařízení, které má nainstalovanou aplikací ke čtení QR kódů a zjišťují bližší informace o ptácích. Podle těchto informací doplní druhou tabulku. Své údaje z tabulky si porovnají a doplní, jak úspěšný byl jejich odhad.

Stanoviště č. 3:

Na lavici mají žáci připravené karty o zvířatech žijící na louce. Podle obrázku si vyberou zvíře a na internetu o něm vyhledávají informace. Po dokončení vlepí do pracovního listu.

Stanoviště č. 4:

Na lavici jsou rozházené karty s názvy lučních trav a bylin. Úkolem je tvořit dvojice (rodový a druhový název) a zapisovat je do pracovního listu. Jakmile skupina žáků nebude vědět další, opět si vyhledají na internetu. Zamyslí se, které byliny jsou jedovaté a které léčivé.

Stanoviště č. 5:

Žáci k demonstračním obrázkům přiřadí části těla a vývojová stádia včely medonosné. Napíšou je také do pracovního listu. K vývojovým stadiím přiřadí správná tvrzení a zamyslí se, které včelí produkty znají.

Další produkty od autora I ♥ sCOOL

293331
Informatika
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Skládačky
PŘEDMĚT: nezařazeno k předmětu ZAŘAZENÍ: 1. a 2. stupeň ZŠ MATERIÁL OBSAHUJE: 6 pracovních listů 4 listy s textem
55.00 Kč
153554
Matematika
4., 5.
Domino
PŘEDMĚT: Matematika ZAŘAZENÍ: 4. – 5. ročník MATERIÁL OBSAHUJE: 5 sad dominových karet v barevné verzi NEŽ ZAČNETE S
40.00 Kč
258738
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
PŘEDMĚT: nezařazeno k předmětu ZAŘAZENÍ: 1. stupeň ZŠ MATERIÁL OBSAHUJE: 40 kartiček s obrázkovými rébusy 40 kartiček s
40.00 Kč
272553
Český jazyk - čtení
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Ostatní
ZAŘAZENÍ: 1. a 2. stupeň ZŠ MATERIÁL OBSAHUJE: 18 otázek k použití před začátkem čtení nové knihy 18 otázek k použití v
40.00 Kč
Ekosystém louka Ekosystém louka
PŘEDMĚT: přírodověda ZAŘAZENÍ: 4. a 5. ročník MATERIÁL OBSAHUJE: karty s čísly k označení stanoviště pracovní listy ke každému stanovišti další materiály ke stanovištím (karty, obrázky,…) NEŽ ZAČNETE S MATERIÁLEM PRACOVAT: Materiál vytiskněte barevně. Vše kromě pracovních listů doporučuji zalaminovat. Budete potřebovat 3 technické zařízení s aplikací pro čtení QR kódů a připojení k internetu. VÝUKOVÝ CHARAKTER: Materiál slouží k poznávání a procvičování ekosystému louky. Je vymýšlený jako centra aktivit, kde žáci pracují ve skupinách. POPIS AKTIVIT: Připravte jednotlivá stanoviště. Na každý stůl dejte číslo pro lepší orientaci v pracovních listech. Soubor obsahuje 5 aktivit. Čísel je však 8 pro případ, že máte další vlastní stanoviště. Každé skupině žáků připravte soubor pracovních listů a sešijte sešívačkou. Stanoviště č. 1: Žáci si pozorně přečtou text na kartách a společnými silami správně dokončí věty. Vybírají ze dvou možností. Ke každému slovu z nabídky je přiřazené písmeno, které vypisují do tajenky v dolní části pracovního listu. Písmena se zapisují tak, jak jdou věty za sebou, tj popořadě. Jamile dokončí tajenku, odpovídají na poslední otázky, jejíž odpověď také najdou v textech. Stanoviště č. 2: Žáci si prohlédnou obrázky ptáků, pokusí se je pojmenovat a odhadnout, zda žijí na loukách. Své odpovědi zaznamenávají do první tabulky. Jakmile dokončí odhad, postupně naskenují QR kódy do zařízení, které má nainstalovanou aplikací ke čtení QR kódů a zjišťují bližší informace o ptácích. Podle těchto informací doplní druhou tabulku. Své údaje z tabulky si porovnají a doplní, jak úspěšný byl jejich odhad. Stanoviště č. 3: Na lavici mají žáci připravené karty o zvířatech žijící na louce. Podle obrázku si vyberou zvíře a na internetu o něm vyhledávají informace. Po dokončení vlepí do pracovního listu. Stanoviště č. 4: Na lavici jsou rozházené karty s názvy lučních trav a bylin. Úkolem je tvořit dvojice (rodový a druhový název) a zapisovat je do pracovního listu. Jakmile skupina žáků nebude vědět další, opět si vyhledají na internetu. Zamyslí se, které byliny jsou jedovaté a které léčivé. Stanoviště č. 5: Žáci k demonstračním obrázkům přiřadí části těla a vývojová stádia včely medonosné. Napíšou je také do pracovního listu. K vývojovým stadiím přiřadí správná tvrzení a zamyslí se, které včelí produkty znají.
UUCZ-275587
Přírodověda>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>Ostatní>4.>5.>Rostliny>Včely>Živočichové>Ptáci
80.00