Jarní květiny - Plakáty
Plakáty jsou částí souboru Jarní květiny - Celá sada.
Na plakátu naleznete 16 jarních květin s názvem ve formě psacího písma + zadní stranu.
Soubor obsahuje 2 strany plakátu + zadní stranu velikosti A4.
První strana je pouze plakát s názvy, druhý je "odškrtávací."
Můžete jej využít k výzdobě nástěnky, vzít si jej na procházku a květiny tak mít pro hledání všechny pohromadě. Odškrtávat na něm květiny, které jste již toto jaro našli nebo jej mít jen tak vystavený nad psacím stolem.
Květiny na plakátech: Podběl obecný, Lecha jarní, Bledule jarní, Mařinka vonná, Hlaváček jarní, Jaterník podléška, Sasanka hajní, Sasanka pryskyřníkovitá, Blatouch bahenní, Orsej jarní, Plicník lékařský, Sněženka podsněžník, Křivatec žlutý, Violka vonná, Ptačinec velkokvětý, Prvosenka jarní
Výukový potenciál souboru:
Tento soubor má výukový charakter v souladu s RVP PV s jehož pomocí můžete v rámci předškolního vzdělávání plnit vzdělávací cíle v rámci vzdělávacích rozvojových oblastí.
Příklad kompetencí
- Díky obecnému povídání k jednotlivým květinám a jejich hledání získá dítě elementární poznatky o světě lidí a především o přírodě a rostlinách, které dítě obklopují, o jejich rozmanitostech a proměnách; dítě se orientuje v prostředí, ve kterém žije
- Při skládání karet se dítě učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje květinu; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům
- Při hledání květin rozlišuje řešení, která jsou funkční (vedoucí k cíli), a řešení, která funkční nejsou; dokáže mezi nimi volit
Příklad cílů
- Hledání květin a jejich "odškrtávání" vede k rozvoji pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti jemné motoriky - koordinace a rozsahu pohybu, koordinace ruky a oka apod.
- Při čtení názvu a osvojení si názvu květiny nastává osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení i psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální
- Spojení obrázku s textem s reálnou květinou nabízí rozvoj, zpřesňování a kultivace smyslového vnímání, přechod od konkrétně názorného myšlení k myšlení slovně-logickému (pojmovému), rozvoj paměti a pozornosti, přechod od bezděčných forem těchto funkcí k úmyslným, rozvoj a kultivace představivosti a fantazie
Tisk je ideální ve velikosti A4, ale obrázky ani na papíru A5 zcela nezaniknou. Obrázky jsou vysoce kvalitní a je dobré je tisknout ve fotorežimu a dále i laminovat.