Jarní květiny - Poznávací karty
Poznávací karty jsou část souboru Jarní květiny - Celá sada.
Karty 18 jarních květin v tomto souboru naleznete dvakrát - ve verzi s velkým tiskacím i psacím písmem. Ke kartám také získáte zadní stranu a plakát květin.
Karty lze využít mnoha způsoby. Dítko může k tiskacímu písmu hledat psací a naopak. Také můžete karty proděrovat, dát na kroužek a brát s sebou na procházky - to je za mě ideální varianta a s tímto záměrem byly karty i vytvořeny. Dítě tak lehce "donutíte" více sledovat přírodu, zaměřit se na detaily a mít potřebu jít ven pátrat. Karty mohou sloužit jako předloha pro kreslení či malování nebo z nich můžete udělat součást vašeho domácího herbáře. Možností je zkrátka mnoho a se svými dětmi určitě na další možné využití narazíte.
Květiny, které naleznete v souboru: Podběl obecný, Lecha jarní, Bledule jarní, Mařinka vonná, Hlaváček jarní, Jaterník podléška, Sasanka hajní, Sasanka pryskyřníkovitá, Blatouch bahenní, Orsej jarní, Plicník lékařský, Sněženka podsněžník, Křivatec žlutý, Violka vonná, Ptačinec velkokvětý, Prvosenka jarní, Dymnivka dutá, Česnek medvědí
Na plakátu chybí Česnek medvědí a Dymnivka dutá.
Soubor je složen celkem z 12 stran velikosti A4.
Výukový potenciál souboru:
Tento soubor má výukový charakter v souladu s RVP PV s jehož pomocí můžete v rámci předškolního vzdělávání plnit vzdělávací cíle v rámci vzdělávacích rozvojových oblastí.
Příklad kompetencí
- Při hledání správné květiny v přírodě a následně na kartě se dítě učí nejen spontánně, ale i vědomě, vyvine úsilí, soustředí se na činnost a záměrně si zapamatuje hledaný dílek; při zadané práci dokončí, co započalo; dovede postupovat podle instrukcí a pokynů, je schopno dobrat se k výsledkům
- Karty s textem pomáhají osvojení si elementárních poznatků o znakových systémech a jejich funkci - konkrétně abecedy
- Při hledání v přírodě dítě uplatňuje získanou zkušenost v praktických situacích a v dalším učení
Příklad cílů
- Při osvojování nových názvů květin děti rozvíjí řečové schopnosti a jazykové dovednosti receptivní (vnímání, naslouchání, porozumění) i produktivní (výslovnosti, vytváření pojmů, mluvního projevu, vyjadřování)
- Při hledání rostlin a jejich pojmenování v přírodě dochází k seznamování s místem a prostředím, ve kterém dítě žije, a vytváření pozitivního vztahu k němu
- Rozvoj úcty k životu ve všech jeho formách také probíhá při hledání - květiny netrháme, ale karty přikládáme a porovnáváme
Tisk je ideální ve velikosti A4, ale obrázky ani na papíru A5 zcela nezaniknou. Obrázky jsou vysoce kvalitní a je dobré je tisknout ve fotorežimu a dále i laminovat.