LIDSKÉ SMYSLY HRAVĚ

Kategorie:
Počet stran:
18
Velikost: 4.3 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Adriana Nová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
24. 9. 2025
Sdílet:

Tento výukový soubor je zaměřen na poznávání a rozlišování pěti lidských smyslů – zraku, sluchu, čichu, chuti a hmatu. Pomocí interaktivních her a pomůcek si děti osvojí, jak jednotlivé smysly fungují, co k nim patří a jak je využíváme v každodenním životě.

🧩 Co materiál obsahuje

Materiál je rozdělen do tří hlavních aktivit, které jsou doplněny o vizuální pomůcky a metodické listy:

1. Kolo smyslů 
  • Každý smysl má vlastní velkou kruhovou kartičku s vyobrazením smyslového orgánu (např. oko, ucho).
  • Děti vybírají a přiřazují obrázky, které k danému smyslu patří (např. siréna ke sluchu).
  • Rozvíjí schopnost přiřazování, pozornost a logické myšlení.
2. Kolíčkování smyslů
  • Jeden velký kruh obsahuje všech pět smyslů.
  • Děti připínají kolíčky s obrázky ke správnému smyslu.
  • Aktivita podporuje jemnou motoriku, koordinaci a samostatnost.
3. Hádej, kdo jsem – smyslové hádanky
  • Kartičky s větami, které popisují činnost nebo podnět (např. „Když slyšíš hudbu, používáš mě.“).
  • Děti určují, o jaký smysl se jedná – buď slovně, nebo zvednutím správné bubliny.
  • Rozvíjí porozumění, dedukci a schopnost vyjadřování.
🧠 Rozvoj dovedností

Materiál pomáhá dětem:

  • poznat a pojmenovat lidské smysly
  • přiřazovat podněty ke správnému smyslu
  • rozvíjet jemnou motoriku (kolíčkování)
  • trénovat logické myšlení a pozornost
  • učit se spolupráci a komunikaci
👶 Vhodné pro:
  • děti v mateřské škole
  • žáky 1. stupně ZŠ
  • děti se speciálními vzdělávacími potřebami
  • zájmové kroužky, projektové dny, smyslové stezky
🧑‍🏫 Doporučení pro pedagogy

Každá aktivita je doplněna metodickým listem s cílem, pomůckami, postupem a návrhy na obměnu. Materiál lze využít jako samostatnou výukovou jednotku nebo jako doplněk k tematickému bloku o lidském těle.

Další produkty od autora Adriana Nová

963110
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Ostatní
🌟Objevte kouzlo stínohry se zvířaty!🌟 Tento vzdělávací materiál promění zábavu ve hru, která rozvíjí pozornost, logické
35.00 Kč
973017
Matematika
2., 3., 4., 5., 6., ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Jednotky času nikdy nebyly zábavnější! Tato sada kartiček promění nudné převody minut, hodin a dní v napínavou hru, kde
25.00 Kč
969755
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., Speciální pedagogika
Ostatní
Hledáte aktivitu, která děti rozhýbe, zabaví a zároveň rozvíjí jejich myšlení? Podzimní bludiště je přesně to, co
38.00 Kč
963809
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, Speciální pedagogika
Ostatní
❄️Objevte kouzlo stínohrátek se zimní tematikou!❄️ Tento vzdělávací materiál promění zábavu ve hru, která rozvíjí
25.00 Kč
LIDSKÉ SMYSLY HRAVĚ LIDSKÉ SMYSLY HRAVĚ
Tento výukový soubor je zaměřen na poznávání a rozlišování pěti lidských smyslů – zraku, sluchu, čichu, chuti a hmatu. Pomocí interaktivních her a pomůcek si děti osvojí, jak jednotlivé smysly fungují, co k nim patří a jak je využíváme v každodenním životě.🧩 Co materiál obsahujeMateriál je rozdělen do tří hlavních aktivit, které jsou doplněny o vizuální pomůcky a metodické listy:1. Kolo smyslů Každý smysl má vlastní velkou kruhovou kartičku s vyobrazením smyslového orgánu (např. oko, ucho).Děti vybírají a přiřazují obrázky, které k danému smyslu patří (např. siréna ke sluchu).Rozvíjí schopnost přiřazování, pozornost a logické myšlení.2. Kolíčkování smyslůJeden velký kruh obsahuje všech pět smyslů.Děti připínají kolíčky s obrázky ke správnému smyslu.Aktivita podporuje jemnou motoriku, koordinaci a samostatnost.3. Hádej, kdo jsem – smyslové hádankyKartičky s větami, které popisují činnost nebo podnět (např. „Když slyšíš hudbu, používáš mě.“).Děti určují, o jaký smysl se jedná – buď slovně, nebo zvednutím správné bubliny.Rozvíjí porozumění, dedukci a schopnost vyjadřování.🧠 Rozvoj dovednostíMateriál pomáhá dětem:poznat a pojmenovat lidské smyslypřiřazovat podněty ke správnému smyslurozvíjet jemnou motoriku (kolíčkování)trénovat logické myšlení a pozornostučit se spolupráci a komunikaci👶 Vhodné pro:děti v mateřské školežáky 1. stupně ZŠděti se speciálními vzdělávacími potřebamizájmové kroužky, projektové dny, smyslové stezky🧑‍🏫 Doporučení pro pedagogyKaždá aktivita je doplněna metodickým listem s cílem, pomůckami, postupem a návrhy na obměnu. Materiál lze využít jako samostatnou výukovou jednotku nebo jako doplněk k tematickému bloku o lidském těle.
UUCZ-973396
Přírodověda>Prvouka>Didaktické hry>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>1.>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ
38.00