LIDSKÉ SMYSLY HRAVĚ

Kategorie:
Počet stran:
18
Velikost: 4.3 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Adriana Nová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
24. 9. 2025
Sdílet:

Tento výukový soubor je zaměřen na poznávání a rozlišování pěti lidských smyslů – zraku, sluchu, čichu, chuti a hmatu. Pomocí interaktivních her a pomůcek si děti osvojí, jak jednotlivé smysly fungují, co k nim patří a jak je využíváme v každodenním životě.

🧩 Co materiál obsahuje

Materiál je rozdělen do tří hlavních aktivit, které jsou doplněny o vizuální pomůcky a metodické listy:

1. Kolo smyslů 
  • Každý smysl má vlastní velkou kruhovou kartičku s vyobrazením smyslového orgánu (např. oko, ucho).
  • Děti vybírají a přiřazují obrázky, které k danému smyslu patří (např. siréna ke sluchu).
  • Rozvíjí schopnost přiřazování, pozornost a logické myšlení.
2. Kolíčkování smyslů
  • Jeden velký kruh obsahuje všech pět smyslů.
  • Děti připínají kolíčky s obrázky ke správnému smyslu.
  • Aktivita podporuje jemnou motoriku, koordinaci a samostatnost.
3. Hádej, kdo jsem – smyslové hádanky
  • Kartičky s větami, které popisují činnost nebo podnět (např. „Když slyšíš hudbu, používáš mě.“).
  • Děti určují, o jaký smysl se jedná – buď slovně, nebo zvednutím správné bubliny.
  • Rozvíjí porozumění, dedukci a schopnost vyjadřování.
🧠 Rozvoj dovedností

Materiál pomáhá dětem:

  • poznat a pojmenovat lidské smysly
  • přiřazovat podněty ke správnému smyslu
  • rozvíjet jemnou motoriku (kolíčkování)
  • trénovat logické myšlení a pozornost
  • učit se spolupráci a komunikaci
👶 Vhodné pro:
  • děti v mateřské škole
  • žáky 1. stupně ZŠ
  • děti se speciálními vzdělávacími potřebami
  • zájmové kroužky, projektové dny, smyslové stezky
🧑‍🏫 Doporučení pro pedagogy

Každá aktivita je doplněna metodickým listem s cílem, pomůckami, postupem a návrhy na obměnu. Materiál lze využít jako samostatnou výukovou jednotku nebo jako doplněk k tematickému bloku o lidském těle.

Další produkty od autora Adriana Nová

970976
Logopedie
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, Speciální pedagogika
Ostatní
Kompot plný zábavy – didaktická hra pro malé šéfkuchaře! Představuji vám originální vzdělávací pomůcku, která promění
25.00 Kč
971106
Matematika
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., 3.
Já mám, kdo má
Matematika, která baví – spojování čísel v pohybu i myšlení Hledáte způsob, jak dětem přiblížit číselné řady zábavně a
25.00 Kč
1006849
Nezařazené k předmětu
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
🎒 Proměňte běžný školní den v oslavu laskavosti! Tato hravá a smysluplná sada aktivit pomáhá dětem pochopit, prožít a
30.00 Kč
956131
Nezařazené k předmětu
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pravidla třídy
🍁Chcete mít třídu přehlednou, útulnou a prakticky uspořádanou?🍁 Tento balíček na výzdobu třídy pro 1. a 2. stupeň vám
49.00 Kč
LIDSKÉ SMYSLY HRAVĚ LIDSKÉ SMYSLY HRAVĚ
Tento výukový soubor je zaměřen na poznávání a rozlišování pěti lidských smyslů – zraku, sluchu, čichu, chuti a hmatu. Pomocí interaktivních her a pomůcek si děti osvojí, jak jednotlivé smysly fungují, co k nim patří a jak je využíváme v každodenním životě.🧩 Co materiál obsahujeMateriál je rozdělen do tří hlavních aktivit, které jsou doplněny o vizuální pomůcky a metodické listy:1. Kolo smyslů Každý smysl má vlastní velkou kruhovou kartičku s vyobrazením smyslového orgánu (např. oko, ucho).Děti vybírají a přiřazují obrázky, které k danému smyslu patří (např. siréna ke sluchu).Rozvíjí schopnost přiřazování, pozornost a logické myšlení.2. Kolíčkování smyslůJeden velký kruh obsahuje všech pět smyslů.Děti připínají kolíčky s obrázky ke správnému smyslu.Aktivita podporuje jemnou motoriku, koordinaci a samostatnost.3. Hádej, kdo jsem – smyslové hádankyKartičky s větami, které popisují činnost nebo podnět (např. „Když slyšíš hudbu, používáš mě.“).Děti určují, o jaký smysl se jedná – buď slovně, nebo zvednutím správné bubliny.Rozvíjí porozumění, dedukci a schopnost vyjadřování.🧠 Rozvoj dovednostíMateriál pomáhá dětem:poznat a pojmenovat lidské smyslypřiřazovat podněty ke správnému smyslurozvíjet jemnou motoriku (kolíčkování)trénovat logické myšlení a pozornostučit se spolupráci a komunikaci👶 Vhodné pro:děti v mateřské školežáky 1. stupně ZŠděti se speciálními vzdělávacími potřebamizájmové kroužky, projektové dny, smyslové stezky🧑‍🏫 Doporučení pro pedagogyKaždá aktivita je doplněna metodickým listem s cílem, pomůckami, postupem a návrhy na obměnu. Materiál lze využít jako samostatnou výukovou jednotku nebo jako doplněk k tematickému bloku o lidském těle.
UUCZ-973396
Přírodověda>Prvouka>Didaktické hry>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>1.>2.>3.>ZŠ – 1. STUPEŇ
38.00