Jsem zvyklá dávat žákům v 5. třídě už rozdílné typy cvičení. Defacto jsou stejné, jen jsou určitým způsobem přeházené nebo modifikované. Máme domluvu s 2. stupněm, kteří v tomto modelu písemky píší.
Jedná se o testy A a B, které jsou pro žáky bez obtíží a dávám je vždy do jedné lavice (ve třídě mám i hnízda - dávám testy křížem, pokud mi v nich nesedí někdo s PO)
Žákům s PO dávám zadání D, které je uzpůsobeno jejich potřebám tak, aby se docílilo podobného časového odevzdávání.
Do testů dávám i BONUSOVKY – u těch je zcela na žácích, zda je doplní, pokud jsou však celé správně, zlepšuje jim vypracování známku ve chvíli, kdy se jim něco nepovede. Pokud mají správně test i bonus, dostávají dvě známky.
Vždy žákům dopředu říkám, co mají předem čekat, mým cílem není nachytat je, mým cílem je, aby prokázali, jak se naučili kriticky přemýšlet.
Je dobré se jich i na závěr zeptat v reflektivním kruhu, jak práce probíhala, zda bylo něco, co je překvapilo, nebo zda bylo něco, co by pro příště zlepšili. Tím se snažím vždy svoji další práci zlepšit.