Projekt Čmelák

Předmět:
Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
18
Velikost: 7.85 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Alchymie učení
Nahráno:
Naposledy upraveno:
9. 5. 2025
Sdílet:

Projekt o životě čmeláka pro žáky 4.-5. třídy. Aktivity do hodin ČJ, PŘ, M, VV. Soubor obsahuje metodiku, úvodní motivaci, řešení k prac. listům.

Postup realizace aktivit:

Běhací čtení

  • nechte žáky přečíst si věty o čmelácích (cv. 1, str. 8) - žáci do kolonky “před čtením” napíší, zda si myslí, že je věta pravdivá či nepravdivá
  • poté se žáci pustí do čtení kartiček a vyplňování kolonky “po čtení”
  • v poslední fázi odpoví na otázky
  • společná reflexe (Co jste si mysleli a jaká byla skutečnost? Co vás překvapilo?)

Tvůrčí psaní - dokonči příběh

  • pracovní list str. 9
  • žáci dokončí příběh dle své fantazie a obohatí o vlastní ilustraci
  • společná reflexe - kdo chce, přečte příběh spolužákům, výstavka na tabuli/nástěnce

Přírodověda

  • Cyklus vývoje čmeláka a popis stavby těla (str. 10)
  • Zajímavosti o čmelácích - vyhledávání na internetu (str. 11)

Matematika

  • Kartičky na opakování písemného násobení, dělení, sčítání a odčítání, výpočet části z celku (celkem 21 příkladů)
  • kartičky vytiskněte, zalaminujte a rozmístěte po prostoru
  • žáci si běhají (létají) pro příklady, počítají do sešitu
  • černobílé řešení vytiskněte, rozstříhejte, ať nemají žáci výsledky pohromadě, ale musí je najít

Výtvarná výchova

  • Malba čmeláka v jeho přirozeném prostředí dle předlohy
  • obrázky čmeláků - viz str. 14, 15 (nechte žáky vybrat si obrázek, který chtějí ztvárnit, vytiskněte je a pusťte se do práce, případně si mohou žáci vyhledat obrázky na internetu)

Závěr projektu:

  • Reflexe a diskuze
  • Co jste se naučili o čmelácích?
  • Jak nám čmeláci pomáhají v přírodě?
  • Co můžeme udělat pro to, aby se čmeláci cítili v našem okolí dobře?

Další produkty od autora Alchymie učení

834818
Český jazyk
4., 5.
Didaktické hry
Materiál obsahuje 27 kartiček na procvičování předpon/předložek s řešením. Součástí je také pochvala pro žáky :-)
30.00 Kč
855144
Český jazyk - gramatika
4.
Běhací diktát
Nejen běhací diktát s jarní tematikou pro žáky 4. ročníku: určování mluvnických kategorií tvorba jarního minipříběhu
25.00 Kč
833189
Český jazyk
2., 3.
Didaktické hry
Materiál obsahuje 72 kartiček s podstatnými jmény, karty na třídění a také karty k určování rodu podst. jmen. Kartičky
25.00 Kč
832355
Český jazyk
3., 4., 5.
Pracovní listy
Soubor obsahuje 3 oboustranné čtenářské listy. Každý list má pozměněnou grafiku i čtenářské strategie, na které se
25.00 Kč
Projekt Čmelák Projekt Čmelák
Projekt o životě čmeláka pro žáky 4.-5. třídy. Aktivity do hodin ČJ, PŘ, M, VV. Soubor obsahuje metodiku, úvodní motivaci, řešení k prac. listům.Postup realizace aktivit:Běhací čtenínechte žáky přečíst si věty o čmelácích (cv. 1, str. 8) - žáci do kolonky “před čtením” napíší, zda si myslí, že je věta pravdivá či nepravdivápoté se žáci pustí do čtení kartiček a vyplňování kolonky “po čtení”v poslední fázi odpoví na otázkyspolečná reflexe (Co jste si mysleli a jaká byla skutečnost? Co vás překvapilo?)Tvůrčí psaní - dokonči příběhpracovní list str. 9žáci dokončí příběh dle své fantazie a obohatí o vlastní ilustracispolečná reflexe - kdo chce, přečte příběh spolužákům, výstavka na tabuli/nástěncePřírodovědaCyklus vývoje čmeláka a popis stavby těla (str. 10)Zajímavosti o čmelácích - vyhledávání na internetu (str. 11)MatematikaKartičky na opakování písemného násobení, dělení, sčítání a odčítání, výpočet části z celku (celkem 21 příkladů)kartičky vytiskněte, zalaminujte a rozmístěte po prostoružáci si běhají (létají) pro příklady, počítají do sešitučernobílé řešení vytiskněte, rozstříhejte, ať nemají žáci výsledky pohromadě, ale musí je najítVýtvarná výchovaMalba čmeláka v jeho přirozeném prostředí dle předlohyobrázky čmeláků - viz str. 14, 15 (nechte žáky vybrat si obrázek, který chtějí ztvárnit, vytiskněte je a pusťte se do práce, případně si mohou žáci vyhledat obrázky na internetu)Závěr projektu:Reflexe a diskuzeCo jste se naučili o čmelácích?Jak nám čmeláci pomáhají v přírodě?Co můžeme udělat pro to, aby se čmeláci cítili v našem okolí dobře?
UUCZ-875142
Přírodověda>Projekty>4.>5.>🐾 Živočichové
40.00