CO SILNICE VYPRÁVĚLY- RANNÍ volné hry a ŘÍZENÉ činnosti – DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY

Počet stran:
30
Velikost: 1.56 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající:
Nahráno:
Naposledy upraveno:
22. 3. 2024
Sdílet:

Pdf soubor CO SILNICE VYPRÁVĚLY – téma DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY, poskytuje originální, autorské náměty na aktivity: RANNÍ volné hry a ŘÍZENÉ činnosti, na téma: DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY.

Mimo velkého množství námětů na RANNÍ volné hry a ŘÍZENÉ činnosti zde najdete autorské náměty na POHYBOVÉ hry s říkankou a HUDEBNĚ-POHYBOVÉ činnosti na známé nápěvy lidových písniček. Veškeré aktivity pojí téma DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY. 

 

Prostřednictvím nabízených aktivit navodíme téma DOPRAVNÍCH PROSTŘEDKŮ. S dětmi realizujeme různorodé činnosti na dané téma, poznáváme a seznamujeme se s běžnými dopravními prostředky, jakými jsou, např. auto, autobus, vlak, letadlo a další. Jednotlivé dopravní prostředky dokážeme poznat, pojmenovat, určit, zda se daný dopravní prostředek pohybuje na zemi, ve vzduchu nebo ve vodě. V rámci aktivit seznamujeme děti s prostorovými vztahy a záměrně používáme předložky a pojmy, jako: za, před, vedle, pod, nad atp. (Např. auta stojí VEDLE sebe, vlak jede DO tunelu / VEN z tunelu, letadlo letí NAD mraky atd.) Aktivity podporují všestranný rozvoj dětí a upevňování vědomostí na dané téma. Rozvíjíme pohybové dovednosti, hrubou motoriku, jemnou motoriku, zrakové a sluchové vnímání, spolupráci ve skupině, hudební a rytmické dovednosti, získáváme základní znalosti o jednotlivých dopravních prostředcích.

 

Výukový – vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti:

Dítě a jeho tělo: 

  • uvědomění si vlastního těla
  • rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé a jemné motoriky
  • osvojení si věku přiměřených praktických dovedností
  • osvojení si poznatků o těle a jeho zdraví, o pohybových činnostech a jejich kvalitě

Dítě a jeho psychika:

Jazyk a řeč

  • osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení a psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické)

Dítě a ten druhý:

  • seznamování s pravidly chování ve vztahu k druhému
  • rozvoj kooperativních dovedností

Dítě a svět:

  • vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách

kompetence k řešení problémů: řeší problémy, na které stačí; známé a opakující se situace se snaží řešit samostatně (na základě nápodoby či opakování), náročnější s oporou a pomocí dospělého

 

zdroj obrázků: www.pixabay.com

 

obsah: 

1. ŘIDIČ POVÍDÁ (pohybová písnička, procvičujeme pojmy první, druhý, poslední,... + náměty na RANNÍ volné hry a ŘÍZENOU činnost))
2. ZA LETADLEM (pohybová písnička, procvičujeme pojmy vysoko x nízko + další náměty na RANNÍ volné hry a ŘÍZENOU činnost )
3. NÁŠ DĚDA MĚL TRABANTA (pohybová písnička, procvičujeme pojmy za, před, první, druhý, vpravo, vlevo + další náměty na RANNÍ volné hry a ŘÍZENOU činnosti)
4.JAK TO BUDE DÁL (veselá písnička – vymýšlíme dopravní prostředky, které jezdí na silnici, procvičujeme prostorové pojmy z, pod, před,... + další náměty na RANNÍ volné hry a ŘÍZENOU činnost)
5. PO SVĚTĚ SI JEZDÍ VLAK (pohybová hra s říkankou, procvičujeme prostorové pojmy první, druhý, za, před, hned před,... + další náměty na RANNÍ volné hry a ŘÍZENOU činnost)
6. DESET PARAŠUTISTŮ (veselá počítací písnička o parašutistech, procvičujeme číselnou řadu sestupně, pojmy nahoru, dolů + další náměty na RANNÍ volné hry a ŘÍZENOU činnost)
7. V DÁLCE PLUJE VELKÁ LOĎ (pohybová hra s říkankou, procvičujeme pojmy blízko x daleko + další náměty na RANNÍ volné hry a ŘÍZENOU činnost)
8. JEDNO MALÉ AUTO (pohybová písnička, procvičujeme prostorové pojmy dopředu, dozadu + další náměty na RANNÍ volné hry a ŘÍZENOU činnost)
9. TEN, KDO CHCE PLOUT (veselá písnička – vymýšlíme dopravní prostředky a určujeme, zda se pohybují na zemi, ve vodě, či ve vzduchu, procvičujeme pojmy- předložky- na, do, v + další náměty na RANNÍ volné hry a ŘÍZENOU činnost)
10. DUHOVÝ VLÁČEK (pohybová hra s říkankou, procvičujeme slova opačná, prostorové pojmy dopředu, dozadu, doprava, doleva... + další náměty na RANNÍ volné hry a ŘÍZENOU činnost)

 

Další produkty od autora Jana Peregrinová

354698
Nezařazené k předmětu
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1.
Didaktické hry
Pdf soubor DRACI PODZIMÁCI aneb DRAČÍ PADÁKO-HRÁTKY: POHYBOVÉ AKTIVITY SE SLOVNÍM DOPROVODEM MOTIVOVANÉ PODZIMNÍMI DRAKY
150.00 Kč
60416
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci
Přípravy hodiny/lekce
Pdf soubor CO VIDÍ PODZIM poskytuje náměty na různorodé činnosti s podzimní tematikou - RANNÍ volné aktivity a ŘÍZENÉ
175.00 Kč
61205
Prvouka
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Didaktické hry
Pdf soubor JAK TO CHODÍ VE VESMÍRU – POHYBOVÉ aktivity na téma VESMÍR, obsahuje autorské, originální náměty na aktivity
150.00 Kč
111606
Přírodověda
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Didaktické hry
Pdf soubor CO SE DĚJE V HNÍZDĚ – téma PTÁCI A JARO, obsahuje náměty na různorodé autorské aktivity: POHYBOVÉ hry se
175.00 Kč
CO SILNICE VYPRÁVĚLY- RANNÍ volné hry a ŘÍZENÉ činnosti – DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY CO SILNICE VYPRÁVĚLY- RANNÍ volné hry a ŘÍZENÉ činnosti – DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY
Pdf soubor CO SILNICE VYPRÁVĚLY – téma DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY, poskytuje originální, autorské náměty na aktivity: RANNÍ volné hry a ŘÍZENÉ činnosti, na téma: DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY. Mimo velkého množství námětů na RANNÍ volné hry a ŘÍZENÉ činnosti zde najdete autorské náměty na POHYBOVÉ hry s říkankou a HUDEBNĚ-POHYBOVÉ činnosti na známé nápěvy lidových písniček. Veškeré aktivity pojí téma DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY.    Prostřednictvím nabízených aktivit navodíme téma DOPRAVNÍCH PROSTŘEDKŮ. S dětmi realizujeme různorodé činnosti na dané téma, poznáváme a seznamujeme se s běžnými dopravními prostředky, jakými jsou, např. auto, autobus, vlak, letadlo a další. Jednotlivé dopravní prostředky dokážeme poznat, pojmenovat, určit, zda se daný dopravní prostředek pohybuje na zemi, ve vzduchu nebo ve vodě. V rámci aktivit seznamujeme děti s prostorovými vztahy a záměrně používáme předložky a pojmy, jako: za, před, vedle, pod, nad atp. (Např. auta stojí VEDLE sebe, vlak jede DO tunelu / VEN z tunelu, letadlo letí NAD mraky atd.) Aktivity podporují všestranný rozvoj dětí a upevňování vědomostí na dané téma. Rozvíjíme pohybové dovednosti, hrubou motoriku, jemnou motoriku, zrakové a sluchové vnímání, spolupráci ve skupině, hudební a rytmické dovednosti, získáváme základní znalosti o jednotlivých dopravních prostředcích.   Výukový – vzdělávací materiál pro MŠ podle RVP PV je vytvořen tak, aby sloužil k naplňování vzdělávacích záměrů a dosahování vzdělávacích cílů z oblasti: Dítě a jeho tělo:  uvědomění si vlastního těla rozvoj pohybových schopností a zdokonalování dovedností v oblasti hrubé a jemné motoriky osvojení si věku přiměřených praktických dovedností osvojení si poznatků o těle a jeho zdraví, o pohybových činnostech a jejich kvalitě Dítě a jeho psychika: Jazyk a řeč osvojení si některých poznatků a dovedností, které předcházejí čtení a psaní, rozvoj zájmu o psanou podobu jazyka i další formy sdělení verbální i neverbální (výtvarné, hudební, pohybové, dramatické) Dítě a ten druhý: seznamování s pravidly chování ve vztahu k druhému rozvoj kooperativních dovedností Dítě a svět: vytváření elementárního povědomí o širším přírodním, kulturním i technickém prostředí, o jejich rozmanitosti, vývoji a neustálých proměnách kompetence k řešení problémů: řeší problémy, na které stačí; známé a opakující se situace se snaží řešit samostatně (na základě nápodoby či opakování), náročnější s oporou a pomocí dospělého   zdroj obrázků: www.pixabay.com   obsah:  1. ŘIDIČ POVÍDÁ (pohybová písnička, procvičujeme pojmy první, druhý, poslední,... + náměty na RANNÍ volné hry a ŘÍZENOU činnost)) 2. ZA LETADLEM (pohybová písnička, procvičujeme pojmy vysoko x nízko + další náměty na RANNÍ volné hry a ŘÍZENOU činnost ) 3. NÁŠ DĚDA MĚL TRABANTA (pohybová písnička, procvičujeme pojmy za, před, první, druhý, vpravo, vlevo + další náměty na RANNÍ volné hry a ŘÍZENOU činnosti) 4.JAK TO BUDE DÁL (veselá písnička – vymýšlíme dopravní prostředky, které jezdí na silnici, procvičujeme prostorové pojmy z, pod, před,... + další náměty na RANNÍ volné hry a ŘÍZENOU činnost) 5. PO SVĚTĚ SI JEZDÍ VLAK (pohybová hra s říkankou, procvičujeme prostorové pojmy první, druhý, za, před, hned před,... + další náměty na RANNÍ volné hry a ŘÍZENOU činnost) 6. DESET PARAŠUTISTŮ (veselá počítací písnička o parašutistech, procvičujeme číselnou řadu sestupně, pojmy nahoru, dolů + další náměty na RANNÍ volné hry a ŘÍZENOU činnost) 7. V DÁLCE PLUJE VELKÁ LOĎ (pohybová hra s říkankou, procvičujeme pojmy blízko x daleko + další náměty na RANNÍ volné hry a ŘÍZENOU činnost) 8. JEDNO MALÉ AUTO (pohybová písnička, procvičujeme prostorové pojmy dopředu, dozadu + další náměty na RANNÍ volné hry a ŘÍZENOU činnost) 9. TEN, KDO CHCE PLOUT (veselá písnička – vymýšlíme dopravní prostředky a určujeme, zda se pohybují na zemi, ve vodě, či ve vzduchu, procvičujeme pojmy- předložky- na, do, v + další náměty na RANNÍ volné hry a ŘÍZENOU činnost) 10. DUHOVÝ VLÁČEK (pohybová hra s říkankou, procvičujeme slova opačná, prostorové pojmy dopředu, dozadu, doprava, doleva... + další náměty na RANNÍ volné hry a ŘÍZENOU činnost)  
UUCZ-98433
Prvouka>Nezařazené k předmětu>Didaktické hry>Písničky, básničky>Přípravy hodiny/lekce>MŠ>MŠ - předškoláci>1.>Dopravní prostředky>Jaro>Léto>Zima
150.00