Lednový pranostikář

Téma:
Počet stran:
33
Velikost: 61.9 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
30. 12. 2023
Sdílet:

Lednový pranostikář je souborem ručně malovaných pranostik na každý den v měsíci. 
 

Obsahuje 31 karet s pranostikami a obrázkem. Karty mohou posloužit jako výzdoba třídy, dekorace na nástěnku, mohou být využity jako nástěnný kalendář. V praxi mohou oživit či začít komunitní kruh, posloužit jako úvodní aktivita při uklidnění na lehátkách, nebo zabavit při odpoledním kreslení po spánku. 

S dětmi si význam pranostik můžete společně vysvětlit, pranostiku namalovat, diskutovat, zda je využitelná a platná i v dnešní době či si ji ztvárnit pantomimou. 

Součástí jsou také dvě karty s obecnými informacemi a informacemi k tisku. 

Výukový potenciál souboru: 
Tento soubor má výukový charakter v souladu s RVP PV s jehož pomocí můžete v rámci předškolního vzdělávání plnit vzdělávací cíle v rámci vzdělávacích rozvojových oblastí. 
Příklad kompetencí
- Díky kartám má dítě elementární poznatky o světě lidí, kultury a přírody, které dítě obklopují, o jejich rozmanitostech a proměnách; dítě se orientuje v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije
- S postupným přicházením dalších měsíců si dítě 
aktivně všímá, co se kolem něho děje, zda se pranostiky naplňují, chce  porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí
- Při propojení obrázku, textu a reality dítě 
soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů

Příklad cílů
- Prostřednictvím karet a samotné aktivity dochází k seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije, i když se pranostiky jeví jako zapomenuté 
- Karty jsou jednoduché a dítě seznamují s místem a prostředím, ve kterém žije vytváří pozitivního vztahu k němu
Rozvoj schopnosti přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám je součástí plynutí roku, které se často zmiňuje i v samotných pranostikách

Tisk je ideální ve velikosti A4, ale obrázky ani na papíru A5 zcela nezaniknou. Obrázky jsou vysoce kvalitní a je dobré je tisknout ve fotorežimu a dále i laminovat.
 

Další produkty od autora Petra Miklová - Materiálovník

328016
Prvouka
Batole (1 - 3 roky), MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Omalovánky
Červnové pátky Tento soubor je souhrn 4 aktivit, které na facebookové stránce Materiálovníku pro sledující pravidelně
25.00 Kč
231923
Vlastivěda
Batole (1 - 3 roky), MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Tato část velkého souboru je složena z různých částí masopustního košíku - košík, pálenka, koblihy, špek, vejce, obilí
35.00 Kč
242417
Přírodověda
Batole (1 - 3 roky), MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Třísložkové karty
Jarní květiny - Třísložkové karty Třísložkové karty jsou část souboru Jarní květiny - Celá sada. Jedná se o montessori
55.00 Kč
313858
Občanská výchova
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Přípravy hodiny/lekce
Děti světa - Karty aktivit Tento soubor je možná trochu více mířen na pedagogy, kterým by mohl usnadnit práci :) Při
45.00 Kč
Lednový pranostikář Lednový pranostikář
Lednový pranostikář je souborem ručně malovaných pranostik na každý den v měsíci.    Obsahuje 31 karet s pranostikami a obrázkem. Karty mohou posloužit jako výzdoba třídy, dekorace na nástěnku, mohou být využity jako nástěnný kalendář. V praxi mohou oživit či začít komunitní kruh, posloužit jako úvodní aktivita při uklidnění na lehátkách, nebo zabavit při odpoledním kreslení po spánku.  S dětmi si význam pranostik můžete společně vysvětlit, pranostiku namalovat, diskutovat, zda je využitelná a platná i v dnešní době či si ji ztvárnit pantomimou.  Součástí jsou také dvě karty s obecnými informacemi a informacemi k tisku.  Výukový potenciál souboru:  Tento soubor má výukový charakter v souladu s RVP PV s jehož pomocí můžete v rámci předškolního vzdělávání plnit vzdělávací cíle v rámci vzdělávacích rozvojových oblastí.  Příklad kompetencí - Díky kartám má dítě elementární poznatky o světě lidí, kultury a přírody, které dítě obklopují, o jejich rozmanitostech a proměnách; dítě se orientuje v řádu a dění v prostředí, ve kterém žije - S postupným přicházením dalších měsíců si dítě aktivně všímá, co se kolem něho děje, zda se pranostiky naplňují, chce  porozumět věcem, jevům a dějům, které kolem sebe vidí - Při propojení obrázku, textu a reality dítě soustředěně pozoruje, zkoumá, objevuje, všímá si souvislostí, experimentuje a užívá při tom jednoduchých pojmů Příklad cílů - Prostřednictvím karet a samotné aktivity dochází k seznamování se světem lidí, kultury a umění, osvojení si základních poznatků o prostředí, v němž dítě žije, i když se pranostiky jeví jako zapomenuté  - Karty jsou jednoduché a dítě seznamují s místem a prostředím, ve kterém žije vytváří pozitivního vztahu k němu - Rozvoj schopnosti přizpůsobovat se podmínkám vnějšího prostředí i jeho změnám je součástí plynutí roku, které se často zmiňuje i v samotných pranostikách Tisk je ideální ve velikosti A4, ale obrázky ani na papíru A5 zcela nezaniknou. Obrázky jsou vysoce kvalitní a je dobré je tisknout ve fotorežimu a dále i laminovat.  
UUCZ-231449
Prvouka>Vlastivěda>Nezařazené k předmětu>Kalendář pro děti>Výzdoba třídy>Ostatní>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>ZŠ – 1. STUPEŇ>Zima>Počasí
75.00