Procházka v lese - bingo a další úkoly

Předmět:
Počet stran:
8
Velikost: 1.25 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Lucie Janigová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
20. 10. 2025
Sdílet:

Metodický list – Lesní bingo

Cílová skupina

Materiál je určen pro děti od předškolního věku po 1. a 2. třídu základní školy. Vhodný také pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména v rámci speciální pedagogiky (děti s poruchami učení, lehkým mentálním postižením, ADHD apod.).

 

Obsah materiálu

  • 2 sady po 8 obrázcích s lesní tematikou (např. listnatý a jehličnatý strom, pařez, veverka, ježek, list, šiška a další) určené k vyškrtávání či označování během procházky v lese.
  • 2 sady po 5 doplňujících otázek, které podporují rozvoj pozorovacích schopností, slovní zásoby, vyjadřovacích dovedností a sociálních interakcí.
  • Např.: Jaké barvy v lese převládají?
  • Jak se máme v lese chovat?
  • Jaké zvířecí obydlí jste v lese viděli?

Cíl aktivity

  • Rozvíjet pozorování, soustředění a orientaci v přírodě.
  • Podporovat komunikaci, slovní zásobu a schopnost vyjadřování.
  • Posilovat spolupráci a schopnost sdílet zážitky.
  • Seznámit děti s typickými lesními motivy a základními pravidly chování v přírodě.

Doporučený postup

  1. Seznámení s materiálem:
  2. Děti si ještě před procházkou prohlédnou obrázky i doplňující otázky, aby věděly, co budou v lese hledat a pozorovat.
  3. Práce v terénu:
  • Děti si vezmou zalaminovaný list a mazací fix.
  • Během procházky vyhledávají a vyškrtávají obrázky podle toho, co v lese uvidí.
  • Mohou pracovat individuálně i ve dvojicích nebo skupinkách.
  1. Reflexe:
  2. Po návratu (nebo během cesty) děti odpovídají na doplňující otázky, sdílejí své postřehy a společně hodnotí, co vše se jim podařilo najít.

Pomůcky

  • Zalaminované listy s obrázky
  • Mazací fixy
  • Klipboard / podložka na psaní (volitelné)

Organizační forma

  • Individuální, párová nebo skupinová práce
  • Vhodné pro práci v MŠ, 1.–2. ročníku ZŠ i pro využití ve speciální třídě

Další produkty od autora Lucie Janigová

916210
Prvouka
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Ostatní
. Cíl aktivity: Rozvoj slovní zásoby, logického myšlení, sluchového vnímání a schopnosti dedukce. Seznámení s různými
30.00 Kč
940378
Český jazyk
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Didaktické hry
Trimino: Čtecí karty se slovy a obrázky Obsah souboru: 4x Trimino až se 17 trojúhelníčky, na jejichž stranách jsou slova
30.00 Kč
906647
Matematika
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Ostatní
Materiál číselné řady do 10 obsahuje 24 číselných řad k doplnění zbylých čísel. Materiál je vhodný pro předškoláčky
30.00 Kč
867717
Prvouka
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Materiál je vhodný pro žáky s mentálním postižením, nebo pro děti z MŠ. Na následujících 6 snímcích jsou pracovní listy
25.00 Kč
Procházka v lese - bingo a další úkoly Procházka v lese - bingo a další úkoly
Metodický list – Lesní bingoCílová skupinaMateriál je určen pro děti od předškolního věku po 1. a 2. třídu základní školy. Vhodný také pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména v rámci speciální pedagogiky (děti s poruchami učení, lehkým mentálním postižením, ADHD apod.). Obsah materiálu2 sady po 8 obrázcích s lesní tematikou (např. listnatý a jehličnatý strom, pařez, veverka, ježek, list, šiška a další) určené k vyškrtávání či označování během procházky v lese.2 sady po 5 doplňujících otázek, které podporují rozvoj pozorovacích schopností, slovní zásoby, vyjadřovacích dovedností a sociálních interakcí.Např.: Jaké barvy v lese převládají?Jak se máme v lese chovat?Jaké zvířecí obydlí jste v lese viděli?Cíl aktivityRozvíjet pozorování, soustředění a orientaci v přírodě.Podporovat komunikaci, slovní zásobu a schopnost vyjadřování.Posilovat spolupráci a schopnost sdílet zážitky.Seznámit děti s typickými lesními motivy a základními pravidly chování v přírodě.Doporučený postupSeznámení s materiálem:Děti si ještě před procházkou prohlédnou obrázky i doplňující otázky, aby věděly, co budou v lese hledat a pozorovat.Práce v terénu:Děti si vezmou zalaminovaný list a mazací fix.Během procházky vyhledávají a vyškrtávají obrázky podle toho, co v lese uvidí.Mohou pracovat individuálně i ve dvojicích nebo skupinkách.Reflexe:Po návratu (nebo během cesty) děti odpovídají na doplňující otázky, sdílejí své postřehy a společně hodnotí, co vše se jim podařilo najít.PomůckyZalaminované listy s obrázkyMazací fixyKlipboard / podložka na psaní (volitelné)Organizační formaIndividuální, párová nebo skupinová práceVhodné pro práci v MŠ, 1.–2. ročníku ZŠ i pro využití ve speciální třídě
UUCZ-1003365
Prvouka>Bingo>Pracovní listy>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>1.>2.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika>🌲🌳 Les>🌸 Jaro>☀️ Léto>🍂 Podzim>🌱 Rostliny>🌳 Stromy>🐾 Živočichové
25.00