Procházka v lese - bingo a další úkoly

Předmět:
Počet stran:
8
Velikost: 1.25 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Lucie Janigová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
20. 10. 2025
Sdílet:

Metodický list – Lesní bingo

Cílová skupina

Materiál je určen pro děti od předškolního věku po 1. a 2. třídu základní školy. Vhodný také pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména v rámci speciální pedagogiky (děti s poruchami učení, lehkým mentálním postižením, ADHD apod.).

 

Obsah materiálu

  • 2 sady po 8 obrázcích s lesní tematikou (např. listnatý a jehličnatý strom, pařez, veverka, ježek, list, šiška a další) určené k vyškrtávání či označování během procházky v lese.
  • 2 sady po 5 doplňujících otázek, které podporují rozvoj pozorovacích schopností, slovní zásoby, vyjadřovacích dovedností a sociálních interakcí.
  • Např.: Jaké barvy v lese převládají?
  • Jak se máme v lese chovat?
  • Jaké zvířecí obydlí jste v lese viděli?

Cíl aktivity

  • Rozvíjet pozorování, soustředění a orientaci v přírodě.
  • Podporovat komunikaci, slovní zásobu a schopnost vyjadřování.
  • Posilovat spolupráci a schopnost sdílet zážitky.
  • Seznámit děti s typickými lesními motivy a základními pravidly chování v přírodě.

Doporučený postup

  1. Seznámení s materiálem:
  2. Děti si ještě před procházkou prohlédnou obrázky i doplňující otázky, aby věděly, co budou v lese hledat a pozorovat.
  3. Práce v terénu:
  • Děti si vezmou zalaminovaný list a mazací fix.
  • Během procházky vyhledávají a vyškrtávají obrázky podle toho, co v lese uvidí.
  • Mohou pracovat individuálně i ve dvojicích nebo skupinkách.
  1. Reflexe:
  2. Po návratu (nebo během cesty) děti odpovídají na doplňující otázky, sdílejí své postřehy a společně hodnotí, co vše se jim podařilo najít.

Pomůcky

  • Zalaminované listy s obrázky
  • Mazací fixy
  • Klipboard / podložka na psaní (volitelné)

Organizační forma

  • Individuální, párová nebo skupinová práce
  • Vhodné pro práci v MŠ, 1.–2. ročníku ZŠ i pro využití ve speciální třídě

Další produkty od autora Lucie Janigová

1057562
Matematika
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Metodický list Vánoční počítání do 20 Cílová skupina: 1. a 2. třída ZŠ, žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
25.00 Kč
1064506
Matematika
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., 2., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Pracovní listy
Obsah materiálu 10 pracovních listů Na každém pracovním listu jsou obrázky, které dítě počítá (vždy do 10) Úkolem dítěte
25.00 Kč
848884
Přírodověda
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Demonstrační obrázky - kartičky
V souboru najdete 10 úkolů k procvičení učiva o zvířatech nejen ze statku (konkrétně kachna, kačer, káče, husa, houser
25.00 Kč
902189
Český jazyk
Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ, Speciální pedagogika
Já mám, kdo má
,,Já mám, kdo má?“ je interaktivní řetězová hra určená pro děti z 1. tříd včetně žáků s minimálními výstupy a speciálně
30.00 Kč
Procházka v lese - bingo a další úkoly Procházka v lese - bingo a další úkoly
Metodický list – Lesní bingoCílová skupinaMateriál je určen pro děti od předškolního věku po 1. a 2. třídu základní školy. Vhodný také pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami, zejména v rámci speciální pedagogiky (děti s poruchami učení, lehkým mentálním postižením, ADHD apod.). Obsah materiálu2 sady po 8 obrázcích s lesní tematikou (např. listnatý a jehličnatý strom, pařez, veverka, ježek, list, šiška a další) určené k vyškrtávání či označování během procházky v lese.2 sady po 5 doplňujících otázek, které podporují rozvoj pozorovacích schopností, slovní zásoby, vyjadřovacích dovedností a sociálních interakcí.Např.: Jaké barvy v lese převládají?Jak se máme v lese chovat?Jaké zvířecí obydlí jste v lese viděli?Cíl aktivityRozvíjet pozorování, soustředění a orientaci v přírodě.Podporovat komunikaci, slovní zásobu a schopnost vyjadřování.Posilovat spolupráci a schopnost sdílet zážitky.Seznámit děti s typickými lesními motivy a základními pravidly chování v přírodě.Doporučený postupSeznámení s materiálem:Děti si ještě před procházkou prohlédnou obrázky i doplňující otázky, aby věděly, co budou v lese hledat a pozorovat.Práce v terénu:Děti si vezmou zalaminovaný list a mazací fix.Během procházky vyhledávají a vyškrtávají obrázky podle toho, co v lese uvidí.Mohou pracovat individuálně i ve dvojicích nebo skupinkách.Reflexe:Po návratu (nebo během cesty) děti odpovídají na doplňující otázky, sdílejí své postřehy a společně hodnotí, co vše se jim podařilo najít.PomůckyZalaminované listy s obrázkyMazací fixyKlipboard / podložka na psaní (volitelné)Organizační formaIndividuální, párová nebo skupinová práceVhodné pro práci v MŠ, 1.–2. ročníku ZŠ i pro využití ve speciální třídě
UUCZ-1003365
Prvouka>Bingo>Pracovní listy>MŠ>Školní družina>MŠ - předškoláci>1.>2.>ZŠ – 1. STUPEŇ>Speciální pedagogika>🌲🌳 Les>🌸 Jaro>☀️ Léto>🍂 Podzim>🌱 Rostliny>🌳 Stromy>🐾 Živočichové
25.00