- Obsah:
- 14 kartiček zaměřených na kladné věty,
- 14 kartiček zaměřených na záporné věty,
- 14 kartiček zaměřených na otázky , rozdělených dle obtížnosti:
- Zelené kartičky (lehká úroveň) – 4 verze.
- Žluté kartičky (střední úroveň) – 4 verze.
- Červené kartičky (těžká úroveň) – 4 verze.
Černé kartičky (velmi těžká úroveň) – 2 verze.
- Před hrou:
- Vytiskněte na A4, přehněte na půl podélně a slepte - lepidlo naneste na prázdnou stranu listu.
- Poté rozstřihněte na polovinu.
-
- Tisknu více sad, podle počtu žáků (např. 26 žáků ve třídě, jedna sada 4x.)
- Možnost laminace kartiček.
- Postup práce s materiálem
- Rozdělte kartičky na kladné věty, záporné a otázky a pak podle barev (obtížnosti) - 3 x 4
- Nebo můžete procvičovat jen kladné věty, nebo jen záporné věty, atd.
- Žáci si vyberou kartičku. A do sešitu si označí, kterou mají - např. mají kladnou větu číslo 3, označíme v sešitě - (+) 1, otázku 4 - (?) 4, atd.
- Toto označení je z důvodu, aby si později nevybrali stejnou kartičku. Anebo naopak, když v úlohách hodně chybují mohou si s odstupem času v jiné hodině vybrat stejnou.
- Přečtou si úlohu na kartičce a snaží se sami správně splnit zadání - doplnit věty, přeložit, nalézt chyby, atd., v přítomném čase prostém.
- Poté otočí kartičku a zkontrolují svoje odpovědi.
- Obtížnost:
- Začněte se zelenými kartičkami a postupujte k těžším úrovním.
- Pokud žák zvládne správně alespoň dvě kartičky z jedné úrovně, může přejít na vyšší obtížnost.
- Žák postupuje dle svého tempa a schopností.
- Pokud potřebuje, konzultuje své výsledky s učitelem.
- Metodické tipy
- Pro začátečníky: Začněte pouze se zelenými a žlutými kartičkami, postupně přidávejte červené a černé.
- Doporučená reflexe:
- Na závěr aktivity projděte nejčastější chyby a vysvětlete si jejich opravy.
- Diskutujte, jaké věty či úlohy byly pro studenty nejnáročnější a proč.
- Materiál rozvíjí:
- Gramatické znalosti (tvorba vět v přítomném čase prostém).
- Samostatné učení a sebekontrolu.
Delší materiály - gradované úlohy:
AJ - Present perfect - gradované úlohy