AJ - slovesa - špachtle

Předmět:
Ročník:
5., 6., 7., 8., 9.
Kategorie:
Počet stran:
16
Velikost: 685.62 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jana Brejchová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
14. 2. 2025
Sdílet:

Obsah:

  • 112 pravidelných sloves
  • 80 nepravidelných sloves

Před hrou:

  • Vytisknout (doporučuji černobíle na barevný papír nebo dvě barvy špachtlí - já si špachtle s nepravidelnými slovesy označila červeně)
  • Vystříhat a přilepit na velké špachtle, (já ještě omotávám izolepou)

Cíle:

  • Procvičit tvorbu vět v různých anglických časech (např. přítomný průběhový/prostý, minulý průběhový/prostý, budoucí, předpřítomný).
  • Rozšířit slovní zásobu o pravidelná a nepravidelná slovesa.
  • Podpořit kreativitu a spolupráci při skupinových aktivitách.
  • Učit správnému používání sloves v kontextu.

Příprava:

  • Rozdělte špachtle na pravidelná a nepravidelná slovesa.
  • Pro některé aktivity budete potřebovat kostku.

 

Možné aktivity:

1. Tvorba vět (jednotlivci/dvojice)

  • Každý hráč si vytáhne 3 špachtličky.
  • Vytvoří věty v určeném čase (např. past simple nebo present continuous).
  • Např.: sloveso: "play"
  • Věta: "He played football yesterday."

Variace:

  • Učitel určuje čas a typ věty (kladná, záporná, otázka).
  • Hráči získávají body za správnost vět.

 

2. Časová kostka (skupiny/jednotlivci)

  • Hráči si vyberou špachtli.
  • Hodí kostkou, která určuje čas (např. 1 = present simple, 2 = past simple).
  • Tvoří větu v určeném čase.

Variace:

  • Kostka může také určovat typ věty (kladná, záporná, otázka).
  • Např.: Sloveso: "eat"
  • Hod kostkou (3 = future simple)
  • Věta: "I will eat pizza tomorrow."

 

3. Rychlá reakce (celá třída)

  • Učitel ukáže špachtli s infinitivem slovesa.
  • První hráč, který uvede větu v požadovaném čase, získá bod.
  • Např.: Sloveso: "run". Požadovaný čas: past continuous. Věta: "I was running in the park."
  • Doporučení: Začněte jednoduššími časy (present simple, past simple) a postupně přidávejte složitější (perfect, continuous).
  • Přizpůsobte obtížnost podle úrovně studentů.
  • Aktivitu zakončete reflexí chyb a jejich opravou.

 

4. Procvičování nepravidelných sloves

  • Učitel vybere jen špachtle s nepravidelnými slovesy.
  • Žáci se střídají v tahání špachtliček a po přečtení slovesa řeknou všechny tři tvary nepravidelného slovesa.
  • Kdo správně odpoví, špachtličku si nechává, kdo ne, vrací ji učiteli nebo zpět k ostatním.
  • Kdo jich má na konci (např. po 10 kolech) nejvíce, vyhrává.

 

Reflexe:

  • Po každé aktivitě projděte nejčastější chyby.
  • Diskutujte, proč byly některé časy/slovesa obtížné.
  • Zhodnoťte, které aktivity byly pro studenty nejzábavnější a nejpřínosnější.

 

Rozvíjené kompetence:

  • Gramatické dovednosti.
  • Slovní zásoba.
  • Komunikační dovednosti a spolupráce při týmových hrách.

Další produkty od autora Jana Brejchová

703553
Anglický jazyk
6., 7., 8., 9.
Didaktické hry
Obsah : 4 herní plány na hru s magnety: 2x krátká přídavná jména (Čj a Aj), 2x dlouhá + nepravidelná přídavná jména (Čj
29.00 Kč
342646
Anglický jazyk
4., 5., 6., 7., 8., 9.
Ostatní
Obsah: 40 kartIček s gramatikou anglického jazyka pro žáky od 4. - 9. třídy Před použitím: 6xA4 vytisknout, zalaminovat
29.00 Kč
393375
Přírodověda
3., 4., 5., 6., 7.
Běhací diktát
Obsah: 12 karet na běhačku Před hrou: vytisknout karty a zalaminovat žáci potřebují psací potřeby Instrukce: Běhačka je
29.00 Kč
314650
Nezařazené k předmětu
4., 5., 6., 7., 8., ZŠ – 1. STUPEŇ
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Obsah: 2x 15 karet s šiframi týkajících se pohádkových postaviček, ze kterých lze udělat stezka ke dni dětí + křížovka
29.00 Kč
AJ - slovesa - špachtle AJ - slovesa - špachtle
Obsah:112 pravidelných sloves80 nepravidelných slovesPřed hrou:Vytisknout (doporučuji černobíle na barevný papír nebo dvě barvy špachtlí - já si špachtle s nepravidelnými slovesy označila červeně)Vystříhat a přilepit na velké špachtle, (já ještě omotávám izolepou)Cíle:Procvičit tvorbu vět v různých anglických časech (např. přítomný průběhový/prostý, minulý průběhový/prostý, budoucí, předpřítomný).Rozšířit slovní zásobu o pravidelná a nepravidelná slovesa.Podpořit kreativitu a spolupráci při skupinových aktivitách.Učit správnému používání sloves v kontextu.Příprava:Rozdělte špachtle na pravidelná a nepravidelná slovesa.Pro některé aktivity budete potřebovat kostku. Možné aktivity:1. Tvorba vět (jednotlivci/dvojice)Každý hráč si vytáhne 3 špachtličky.Vytvoří věty v určeném čase (např. past simple nebo present continuous).Např.: sloveso: "play"Věta: "He played football yesterday."Variace:Učitel určuje čas a typ věty (kladná, záporná, otázka).Hráči získávají body za správnost vět. 2. Časová kostka (skupiny/jednotlivci)Hráči si vyberou špachtli.Hodí kostkou, která určuje čas (např. 1 = present simple, 2 = past simple).Tvoří větu v určeném čase.Variace:Kostka může také určovat typ věty (kladná, záporná, otázka).Např.: Sloveso: "eat"Hod kostkou (3 = future simple)Věta: "I will eat pizza tomorrow." 3. Rychlá reakce (celá třída)Učitel ukáže špachtli s infinitivem slovesa.První hráč, který uvede větu v požadovaném čase, získá bod.Např.: Sloveso: "run". Požadovaný čas: past continuous. Věta: "I was running in the park."Doporučení: Začněte jednoduššími časy (present simple, past simple) a postupně přidávejte složitější (perfect, continuous).Přizpůsobte obtížnost podle úrovně studentů.Aktivitu zakončete reflexí chyb a jejich opravou. 4. Procvičování nepravidelných slovesUčitel vybere jen špachtle s nepravidelnými slovesy.Žáci se střídají v tahání špachtliček a po přečtení slovesa řeknou všechny tři tvary nepravidelného slovesa.Kdo správně odpoví, špachtličku si nechává, kdo ne, vrací ji učiteli nebo zpět k ostatním.Kdo jich má na konci (např. po 10 kolech) nejvíce, vyhrává. Reflexe:Po každé aktivitě projděte nejčastější chyby.Diskutujte, proč byly některé časy/slovesa obtížné.Zhodnoťte, které aktivity byly pro studenty nejzábavnější a nejpřínosnější. Rozvíjené kompetence:Gramatické dovednosti.Slovní zásoba.Komunikační dovednosti a spolupráce při týmových hrách.
UUCZ-794386
Anglický jazyk>Ostatní>5.>6.>7.>8.>9.
29.00