AJ - slovesa - špachtle

Předmět:
Ročník:
5., 6., 7., 8., 9.
Kategorie:
Počet stran:
16
Velikost: 685.62 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jana Brejchová
Nahráno:
Naposledy upraveno:
14. 2. 2025
Sdílet:

Obsah:

  • 112 pravidelných sloves
  • 80 nepravidelných sloves

Před hrou:

  • Vytisknout (doporučuji černobíle na barevný papír nebo dvě barvy špachtlí - já si špachtle s nepravidelnými slovesy označila červeně)
  • Vystříhat a přilepit na velké špachtle, (já ještě omotávám izolepou)

Cíle:

  • Procvičit tvorbu vět v různých anglických časech (např. přítomný průběhový/prostý, minulý průběhový/prostý, budoucí, předpřítomný).
  • Rozšířit slovní zásobu o pravidelná a nepravidelná slovesa.
  • Podpořit kreativitu a spolupráci při skupinových aktivitách.
  • Učit správnému používání sloves v kontextu.

Příprava:

  • Rozdělte špachtle na pravidelná a nepravidelná slovesa.
  • Pro některé aktivity budete potřebovat kostku.

 

Možné aktivity:

1. Tvorba vět (jednotlivci/dvojice)

  • Každý hráč si vytáhne 3 špachtličky.
  • Vytvoří věty v určeném čase (např. past simple nebo present continuous).
  • Např.: sloveso: "play"
  • Věta: "He played football yesterday."

Variace:

  • Učitel určuje čas a typ věty (kladná, záporná, otázka).
  • Hráči získávají body za správnost vět.

 

2. Časová kostka (skupiny/jednotlivci)

  • Hráči si vyberou špachtli.
  • Hodí kostkou, která určuje čas (např. 1 = present simple, 2 = past simple).
  • Tvoří větu v určeném čase.

Variace:

  • Kostka může také určovat typ věty (kladná, záporná, otázka).
  • Např.: Sloveso: "eat"
  • Hod kostkou (3 = future simple)
  • Věta: "I will eat pizza tomorrow."

 

3. Rychlá reakce (celá třída)

  • Učitel ukáže špachtli s infinitivem slovesa.
  • První hráč, který uvede větu v požadovaném čase, získá bod.
  • Např.: Sloveso: "run". Požadovaný čas: past continuous. Věta: "I was running in the park."
  • Doporučení: Začněte jednoduššími časy (present simple, past simple) a postupně přidávejte složitější (perfect, continuous).
  • Přizpůsobte obtížnost podle úrovně studentů.
  • Aktivitu zakončete reflexí chyb a jejich opravou.

 

4. Procvičování nepravidelných sloves

  • Učitel vybere jen špachtle s nepravidelnými slovesy.
  • Žáci se střídají v tahání špachtliček a po přečtení slovesa řeknou všechny tři tvary nepravidelného slovesa.
  • Kdo správně odpoví, špachtličku si nechává, kdo ne, vrací ji učiteli nebo zpět k ostatním.
  • Kdo jich má na konci (např. po 10 kolech) nejvíce, vyhrává.

 

Reflexe:

  • Po každé aktivitě projděte nejčastější chyby.
  • Diskutujte, proč byly některé časy/slovesa obtížné.
  • Zhodnoťte, které aktivity byly pro studenty nejzábavnější a nejpřínosnější.

 

Rozvíjené kompetence:

  • Gramatické dovednosti.
  • Slovní zásoba.
  • Komunikační dovednosti a spolupráce při týmových hrách.

Další produkty od autora Jana Brejchová

691134
Matematika
6.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Karty obsahují učivo matematiky 6. třídy ZŠ (zlomky: výpočet z celku, sčítání a odčítání se stejným jmenovatelem, převod
29.00 Kč
269548
Anglický jazyk
6., 7., 8., 9., ZŠ – 2. STUPEŇ
Didaktické hry
Hra se hraje v malých skupinky 3-5 žáků. Jeden z žáků je v roli rozhodčího - ten čte zadání a následně kontroluje
29.00 Kč
321452
Matematika
5.
Venkovní učení - stezky, badatelská výuka, terénní výuka
Našla jsem tento druh aktivity pod pojmem "běhací diktát", ale ani nediktuji, ani neběháme, takže jsem si to
29.00 Kč
667989
Anglický jazyk
3., 4., 5., 6., 7., 8., 9.
Didaktické hry
Obsah : plánek s abecedou plánek s čísly od 0 - 100 Před hrou: magnetické kameny - já zakoupila sadu na Allegro za 170,-
29.00 Kč
AJ - slovesa - špachtle AJ - slovesa - špachtle
Obsah:112 pravidelných sloves80 nepravidelných slovesPřed hrou:Vytisknout (doporučuji černobíle na barevný papír nebo dvě barvy špachtlí - já si špachtle s nepravidelnými slovesy označila červeně)Vystříhat a přilepit na velké špachtle, (já ještě omotávám izolepou)Cíle:Procvičit tvorbu vět v různých anglických časech (např. přítomný průběhový/prostý, minulý průběhový/prostý, budoucí, předpřítomný).Rozšířit slovní zásobu o pravidelná a nepravidelná slovesa.Podpořit kreativitu a spolupráci při skupinových aktivitách.Učit správnému používání sloves v kontextu.Příprava:Rozdělte špachtle na pravidelná a nepravidelná slovesa.Pro některé aktivity budete potřebovat kostku. Možné aktivity:1. Tvorba vět (jednotlivci/dvojice)Každý hráč si vytáhne 3 špachtličky.Vytvoří věty v určeném čase (např. past simple nebo present continuous).Např.: sloveso: "play"Věta: "He played football yesterday."Variace:Učitel určuje čas a typ věty (kladná, záporná, otázka).Hráči získávají body za správnost vět. 2. Časová kostka (skupiny/jednotlivci)Hráči si vyberou špachtli.Hodí kostkou, která určuje čas (např. 1 = present simple, 2 = past simple).Tvoří větu v určeném čase.Variace:Kostka může také určovat typ věty (kladná, záporná, otázka).Např.: Sloveso: "eat"Hod kostkou (3 = future simple)Věta: "I will eat pizza tomorrow." 3. Rychlá reakce (celá třída)Učitel ukáže špachtli s infinitivem slovesa.První hráč, který uvede větu v požadovaném čase, získá bod.Např.: Sloveso: "run". Požadovaný čas: past continuous. Věta: "I was running in the park."Doporučení: Začněte jednoduššími časy (present simple, past simple) a postupně přidávejte složitější (perfect, continuous).Přizpůsobte obtížnost podle úrovně studentů.Aktivitu zakončete reflexí chyb a jejich opravou. 4. Procvičování nepravidelných slovesUčitel vybere jen špachtle s nepravidelnými slovesy.Žáci se střídají v tahání špachtliček a po přečtení slovesa řeknou všechny tři tvary nepravidelného slovesa.Kdo správně odpoví, špachtličku si nechává, kdo ne, vrací ji učiteli nebo zpět k ostatním.Kdo jich má na konci (např. po 10 kolech) nejvíce, vyhrává. Reflexe:Po každé aktivitě projděte nejčastější chyby.Diskutujte, proč byly některé časy/slovesa obtížné.Zhodnoťte, které aktivity byly pro studenty nejzábavnější a nejpřínosnější. Rozvíjené kompetence:Gramatické dovednosti.Slovní zásoba.Komunikační dovednosti a spolupráce při týmových hrách.
UUCZ-794386
Anglický jazyk>Ostatní>5.>6.>7.>8.>9.
29.00