Back to school - reading with pictures / Zpátky do školy - čtení s obrázky

Předmět:
Kategorie:
Počet stran:
3
Velikost: 4.73 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jana Valášková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
10. 9. 2025
Sdílet:

Materiál obsahuje 3 strany A4 (+ stranu s poděkováním a tipy na práci s materiálem). Text popisující první den ve škole s obrázky, obrázkový slovníček a klíč se slovíčky ve správném tvaru, pokud by žáci/studenti slovíčka měli při čtení i správně zapisovat.

Text je gramaticky jednoduchý.

Procvičíte čtení v cizím jazyce tematickou slovní zásobu.

Back to school bingo zde:

Back to school - I have Who has - Anglický jazyk | UčiteléUčitelům.cz

I have Who has:

Back to school - bingo - Anglický jazyk | UčiteléUčitelům.cz

Dostupný i ve FJ.

 

Tipy na práci s materiálem:

•Materiál je připravený (ideálně) k barevnému tisku a následnému zalaminování. I černobíle vytištěný je však použitelný k práci, obrázky jdou dobře rozeznat, pokud není příliš malý formát.

•Slovníček se může i nastříhat a použít k aktivitě jako přiřazování slovíčka k obrázku apod. Text můžou žáci sdílet ve dvojicích.

•Před seznámením se se slovíčky je dobré udělat brainstorming - co se jim vybaví, když se řekne „konec letních prázdnin“, „září“? Kolik slovíček již k tématu jsou schopni vyjmenovat v angličtině a ty zapsat třeba na tabuli. Poté je možné projít slovníček s obrázky a podívat se, kolik slovíček z předlohy dali žáci během brainstormingu sami dohromady.

•Při následující hodině můžete žákům dát k rychlému zopakování znovu přečíst text s obrázky nebo dát přiřadit rozstříhaná slovíčka k obrázkům. Lze rozstříhat všechno zvlášť nebo třeba nechat celý sloupec papíru se slovíčky a přiřazovat k nim nastříhané obrázky či naopak - k nerozstříhaným obrázkům ve sloupci nechat přiřazovat nastříhaná slovíčka. Minimalizuje se tak riziko poztrácení nastříhaných kartiček, když bude nastříhaný jen jeden sloupeček.

•Další variantou je vytisknout celý text se zvýrazněnými slovíčky a dát k dispozici nastříhané obrázky, aby děti nahradily zvýrazněná slovíčka v textu obrázkem. Vytvoří tak obrázkové čtení oni sami.

•Samozřejmě lze začít čtením textu a až poté procházet slovíčka, či je zapisovat v průběhu čtení. Možností práce s obrázkovým čtením je více a vše záleží na Vás, Vašich žácích, jejich úrovni zapojení a počtu, zvyklostem a také náladě 🙂

•Příběh může sloužit dětem i k inspiraci – s pomocí slovíček můžou poskládat/vymyslet svůj vlastní text o prvním dni školy. 

Další produkty od autora Jana Valášková

838957
Český jazyk
Školní družina, MŠ - předškoláci, ZŠ – 1. STUPEŇ
Bingo
Hra Bingo je skvělý způsob, jak děti vtáhnout do výuky hravou formou. Díky této aktivitě si procvičí postřeh, projdou si
30.00 Kč
685562
Anglický jazyk
6., 7., 8., ZŠ – 2. STUPEŇ
Kolíčkování
Procvičte s dětmi téma Halloween zábavně! Touto aktivitou zpestříte dětem hodinu, uvedete je do tématu a procvičíte s
35.00 Kč
391350
Český jazyk
2., 3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Díky kartičkám s obrázky k podzimnímu období a hře „Já mám… Kdo má…?“ zpestříte hodinu, uvedete děti do tématu podzim a
30.00 Kč
366084
Francouzský jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje 3 strany A4 (+ stranu s poděkováním a tipy na práci s materiálem). Text s obrázky o prvním dni ve
35.00 Kč
Back to school - reading with pictures / Zpátky do školy - čtení s obrázky Back to school - reading with pictures / Zpátky do školy - čtení s obrázky
Materiál obsahuje 3 strany A4 (+ stranu s poděkováním a tipy na práci s materiálem). Text popisující první den ve škole s obrázky, obrázkový slovníček a klíč se slovíčky ve správném tvaru, pokud by žáci/studenti slovíčka měli při čtení i správně zapisovat.Text je gramaticky jednoduchý.Procvičíte čtení v cizím jazyce a tematickou slovní zásobu.Back to school bingo zde:Back to school - I have Who has - Anglický jazyk | UčiteléUčitelům.czI have Who has:Back to school - bingo - Anglický jazyk | UčiteléUčitelům.czDostupný i ve FJ. Tipy na práci s materiálem:•Materiál je připravený (ideálně) k barevnému tisku a následnému zalaminování. I černobíle vytištěný je však použitelný k práci, obrázky jdou dobře rozeznat, pokud není příliš malý formát.•Slovníček se může i nastříhat a použít k aktivitě jako přiřazování slovíčka k obrázku apod. Text můžou žáci sdílet ve dvojicích.•Před seznámením se se slovíčky je dobré udělat brainstorming - co se jim vybaví, když se řekne „konec letních prázdnin“, „září“? Kolik slovíček již k tématu jsou schopni vyjmenovat v angličtině a ty zapsat třeba na tabuli. Poté je možné projít slovníček s obrázky a podívat se, kolik slovíček z předlohy dali žáci během brainstormingu sami dohromady.•Při následující hodině můžete žákům dát k rychlému zopakování znovu přečíst text s obrázky nebo dát přiřadit rozstříhaná slovíčka k obrázkům. Lze rozstříhat všechno zvlášť nebo třeba nechat celý sloupec papíru se slovíčky a přiřazovat k nim nastříhané obrázky či naopak - k nerozstříhaným obrázkům ve sloupci nechat přiřazovat nastříhaná slovíčka. Minimalizuje se tak riziko poztrácení nastříhaných kartiček, když bude nastříhaný jen jeden sloupeček.•Další variantou je vytisknout celý text se zvýrazněnými slovíčky a dát k dispozici nastříhané obrázky, aby děti nahradily zvýrazněná slovíčka v textu obrázkem. Vytvoří tak obrázkové čtení oni sami.•Samozřejmě lze začít čtením textu a až poté procházet slovíčka, či je zapisovat v průběhu čtení. Možností práce s obrázkovým čtením je více a vše záleží na Vás, Vašich žácích, jejich úrovni zapojení a počtu, zvyklostem a také náladě 🙂•Příběh může sloužit dětem i k inspiraci – s pomocí slovíček můžou poskládat/vymyslet svůj vlastní text o prvním dni školy. 
UUCZ-364566
Anglický jazyk>Pracovní listy>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🍂 Podzim
35.00