Čtení s obrázky – Summer vacation

Předmět:
Počet stran:
3
Velikost: 465.61 KB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jana Valášková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
22. 5. 2023
Sdílet:

Čtení s obrázky – Summer vacation

 

Materiál obsahuje 3 strany A4 + stranu s poděkováním a tipy na práci s materiálem. Text s obrázky, obrázkový slovníček a klíč se slovíčky ve správném tvaru, pokud by žáci/studenti slovíčka měli při čtení i správně zapisovat.

Text je gramaticky jednoduchý, zaměřený primárně na slovní zásobu.

 

Tipy na postup práce s materiálem:

Materiál je připravený (ideálně) k barevnému tisku a následnému zalaminování. Slovníček se může i nastříhat a použít k aktivitě jako přiřazování slovíčka k obrázku apod. Text můžou žáci sdílet ve dvojicích.

Před seznámením se se slovíčky je dobré udělat brainstorming - co se jim vybaví, když se řekne „léto“ a „letní prázdniny“? Kolik slovíček již k tématu jsou schopni vyjmenovat a ty zapsat třeba na tabuli. Poté projít slovníček s obrázky a podívat se, kolik slovíček z předlohy dali žáci během brainstormingu sami dohromady.

Můžete seznámit žáky během čtení textu či dopředu také se dvěma slovíčky, které pro ně pravděpodobně můžou být taktéž nové: „pick (up)” a „counselor”.

Při příští hodině můžete žákům dát k rychlému zopakování znovu přečíst text s obrázky nebo dát spojit rozstříhané slovíčka k obrázkům. Lze rozstříhat všechno nebo třeba nechat celý sloupec papíru se slovíčky a přiřazovat k nim nastříhané obrázky či naopak - k nerozstříhaným obrázkům přiřazovat nastříhaná slovíčka. Minimalizuje se tak riziko poztrácení nastříhaných kartiček, když bude nastříhaný jen jeden sloupeček.

Samozřejmě lze začít čtením textu a až poté procházet slovíčka, či je zapisovat v průběhu čtení. Možností práce s obrázkovým čtením je více a vše záleží na vás, na žácích, jejich úrovni a počtu, zvyklostem a také náladě 🙂

Příběh může sloužit dětem i k inspiraci – s pomocí slovíček můžou poskládat/vymyslet svůj vlastní text o létě a letních prázdninách, jaké aktivity rádi dělají.

 

 

 

Zdroj obrázků – canva.com – free licence

Další produkty od autora Jana Valášková

400975
Český jazyk
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Kolíčkování
T outo aktivitou zpestříte Vašim dětem hodinu, uvedete je do tématu a procvičíte s nimi čtení a paměť či orientaci v
30.00 Kč
375295
Francouzský jazyk
ZŠ – 2. STUPEŇ
Omalovánky
DEMONSTRAČNÍ KARTIČKY VEČERNÍ RUTINA – černo bílá varianta Díky kartičkám procvičíte s dětmi ranní činnosti v cizím
29.00 Kč
360835
Cizí jazyky
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Já mám, kdo má
Materiál obsahuje celkem 7 stran pdf formátu A4 - obrázkový slovníček (strana 1) a dvě varianty hry "Já mám... Kdo má
33.00 Kč
736190
Anglický jazyk
5., 6., 7., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Materiál obsahuje 4 strany A4 (+ průvodní list). Text s obrázky, obrázkový slovníček 2x a klíč se slovíčky ve správném
35.00 Kč
Čtení s obrázky – Summer vacation Čtení s obrázky – Summer vacation
Čtení s obrázky – Summer vacation   Materiál obsahuje 3 strany A4 + stranu s poděkováním a tipy na práci s materiálem. Text s obrázky, obrázkový slovníček a klíč se slovíčky ve správném tvaru, pokud by žáci/studenti slovíčka měli při čtení i správně zapisovat. Text je gramaticky jednoduchý, zaměřený primárně na slovní zásobu.   Tipy na postup práce s materiálem: Materiál je připravený (ideálně) k barevnému tisku a následnému zalaminování. Slovníček se může i nastříhat a použít k aktivitě jako přiřazování slovíčka k obrázku apod. Text můžou žáci sdílet ve dvojicích. Před seznámením se se slovíčky je dobré udělat brainstorming - co se jim vybaví, když se řekne „léto“ a „letní prázdniny“? Kolik slovíček již k tématu jsou schopni vyjmenovat a ty zapsat třeba na tabuli. Poté projít slovníček s obrázky a podívat se, kolik slovíček z předlohy dali žáci během brainstormingu sami dohromady. Můžete seznámit žáky během čtení textu či dopředu také se dvěma slovíčky, které pro ně pravděpodobně můžou být taktéž nové: „pick (up)” a „counselor”. Při příští hodině můžete žákům dát k rychlému zopakování znovu přečíst text s obrázky nebo dát spojit rozstříhané slovíčka k obrázkům. Lze rozstříhat všechno nebo třeba nechat celý sloupec papíru se slovíčky a přiřazovat k nim nastříhané obrázky či naopak - k nerozstříhaným obrázkům přiřazovat nastříhaná slovíčka. Minimalizuje se tak riziko poztrácení nastříhaných kartiček, když bude nastříhaný jen jeden sloupeček. Samozřejmě lze začít čtením textu a až poté procházet slovíčka, či je zapisovat v průběhu čtení. Možností práce s obrázkovým čtením je více a vše záleží na vás, na žácích, jejich úrovni a počtu, zvyklostem a také náladě 🙂 Příběh může sloužit dětem i k inspiraci – s pomocí slovíček můžou poskládat/vymyslet svůj vlastní text o létě a letních prázdninách, jaké aktivity rádi dělají.       Zdroj obrázků – canva.com – free licence
UUCZ-310596
Anglický jazyk>Pracovní listy>Ostatní>ZŠ – 1. STUPEŇ>☀️ Léto>🏖️ Prázdniny>🌦️ Roční období
35.00