Obrázkové čtení - Začátek školního roku / Histoire imagée - La Rentrée

Kategorie:
Počet stran:
3
Velikost: 4.2 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Jana Valášková
Nahráno:
Naposledy upraveno:
15. 9. 2023
Sdílet:

Materiál obsahuje 3 strany A4 (+ stranu s poděkováním a tipy na práci s materiálem). Text s obrázky o prvním dni ve škole, obrázkový slovníček a klíč se slovíčky ve správném tvaru, pokud by žáci/studenti slovíčka měli při čtení i správně zapisovat.

Text je gramaticky jednoduchý.

Procvičíte čtení v cizím jazyce tematickou slovní zásobu.

 

Doplňující hra na procvičení "J'ai... Qui a...?":

J'ai... Qui a...? La Rentrée - Cizí jazyky | UčiteléUčitelům.cz (uciteleucitelum.cz)

Dostupný i v AJ:

Back to school - reading with pictures / Zpátky do školy - čtení s obrázky - Anglický jazyk | UčiteléUčitelům.cz (uciteleucitelum.cz)

 

Tipy na práci s materiálem:

•Materiál je připravený (ideálně) k barevnému tisku a následnému zalaminování. I černobíle vytištěný je však použitelný k práci, obrázky jdou dobře rozeznat, pokud není příliš malý formát.

•Slovníček se může i nastříhat a použít k aktivitě jako přiřazování slovíčka k obrázku apod. Text můžou žáci sdílet ve dvojicích.

•Před seznámením se se slovíčky je dobré udělat brainstorming - co se jim vybaví, když se řekne „konec letních prázdnin“, „září“? Kolik slovíček již k tématu jsou schopni vyjmenovat ve francouzštině a ty zapsat třeba na tabuli. Poté je možné projít slovníček s obrázky a podívat se, kolik slovíček z předlohy dali žáci během brainstormingu sami dohromady.

•Při následující hodině můžete žákům dát k rychlému zopakování znovu přečíst text s obrázky nebo dát přiřadit rozstříhaná slovíčka k obrázkům. Lze rozstříhat všechno zvlášť nebo třeba nechat celý sloupec papíru se slovíčky a přiřazovat k nim nastříhané obrázky či naopak - k nerozstříhaným obrázkům ve sloupci nechat přiřazovat nastříhaná slovíčka. Minimalizuje se tak riziko poztrácení nastříhaných kartiček, když bude nastříhaný jen jeden sloupeček.

•Další variantou je vytisknout celý text se zvýrazněnými slovíčky a dát k dispozici nastříhané obrázky, aby děti nahradily zvýrazněná slovíčka v textu obrázkem. Vytvoří tak obrázkové čtení oni sami.

•Samozřejmě lze začít čtením textu a až poté procházet slovíčka, či je zapisovat v průběhu čtení. Možností práce s obrázkovým čtením je více a vše záleží na Vás, Vašich žácích, jejich úrovni zapojení a počtu, zvyklostem a také náladě 🙂

•Příběh může sloužit dětem i k inspiraci – s pomocí slovíček můžou poskládat/vymyslet svůj vlastní text o prvním dni školy. 

Další produkty od autora Jana Valášková

970316
Anglický jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Bingo
32 stran PDF, 3 materiály v 1 souboru Barevné ručně kreslené obrázky - Hra Bingo! 24 karet, přehled obrázků se slovíčky
42.00 Kč
1053236
Český jazyk
MŠ, Školní družina, MŠ - předškoláci, 1., ZŠ – 1. STUPEŇ
Postřehovky
Materiál obsahuje 6 stran A4 s celkem 31 kartičkami na nichž je vždy 6 obrázků s vánoční tematikou. Hru využijí hlavně
27.00 Kč
959962
Anglický jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Bingo
Hra Bingo je skvělý způsob, jak děti vtáhnout do výuky anglického jazyka hravou formou. Díky této aktivitě si procvičí
35.00 Kč
386694
Anglický jazyk
5., 6., 7., 8., ZŠ – 1. STUPEŇ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Zpestřete hodinu a procvičte s Vašimi dětmi zajímavou formou čtení a slovní zásobu na téma PODZIM včetně zopakování
35.00 Kč
Obrázkové čtení - Začátek školního roku / Histoire imagée - La Rentrée Obrázkové čtení - Začátek školního roku / Histoire imagée - La Rentrée
Materiál obsahuje 3 strany A4 (+ stranu s poděkováním a tipy na práci s materiálem). Text s obrázky o prvním dni ve škole, obrázkový slovníček a klíč se slovíčky ve správném tvaru, pokud by žáci/studenti slovíčka měli při čtení i správně zapisovat. Text je gramaticky jednoduchý. Procvičíte čtení v cizím jazyce a tematickou slovní zásobu.   Doplňující hra na procvičení "J'ai... Qui a...?": J'ai... Qui a...? La Rentrée - Cizí jazyky | UčiteléUčitelům.cz (uciteleucitelum.cz) Dostupný i v AJ: Back to school - reading with pictures / Zpátky do školy - čtení s obrázky - Anglický jazyk | UčiteléUčitelům.cz (uciteleucitelum.cz)   Tipy na práci s materiálem: •Materiál je připravený (ideálně) k barevnému tisku a následnému zalaminování. I černobíle vytištěný je však použitelný k práci, obrázky jdou dobře rozeznat, pokud není příliš malý formát. •Slovníček se může i nastříhat a použít k aktivitě jako přiřazování slovíčka k obrázku apod. Text můžou žáci sdílet ve dvojicích. •Před seznámením se se slovíčky je dobré udělat brainstorming - co se jim vybaví, když se řekne „konec letních prázdnin“, „září“? Kolik slovíček již k tématu jsou schopni vyjmenovat ve francouzštině a ty zapsat třeba na tabuli. Poté je možné projít slovníček s obrázky a podívat se, kolik slovíček z předlohy dali žáci během brainstormingu sami dohromady. •Při následující hodině můžete žákům dát k rychlému zopakování znovu přečíst text s obrázky nebo dát přiřadit rozstříhaná slovíčka k obrázkům. Lze rozstříhat všechno zvlášť nebo třeba nechat celý sloupec papíru se slovíčky a přiřazovat k nim nastříhané obrázky či naopak - k nerozstříhaným obrázkům ve sloupci nechat přiřazovat nastříhaná slovíčka. Minimalizuje se tak riziko poztrácení nastříhaných kartiček, když bude nastříhaný jen jeden sloupeček. •Další variantou je vytisknout celý text se zvýrazněnými slovíčky a dát k dispozici nastříhané obrázky, aby děti nahradily zvýrazněná slovíčka v textu obrázkem. Vytvoří tak obrázkové čtení oni sami. •Samozřejmě lze začít čtením textu a až poté procházet slovíčka, či je zapisovat v průběhu čtení. Možností práce s obrázkovým čtením je více a vše záleží na Vás, Vašich žácích, jejich úrovni zapojení a počtu, zvyklostem a také náladě 🙂 •Příběh může sloužit dětem i k inspiraci – s pomocí slovíček můžou poskládat/vymyslet svůj vlastní text o prvním dni školy. 
UUCZ-366084
Francouzský jazyk>Pracovní listy>ZŠ – 2. STUPEŇ>🍂 Podzim
35.00