Materiál obsahuje 3 strany A4 (+ stranu s poděkováním a tipy na práci s materiálem). Text s obrázky o prvním dni ve škole, obrázkový slovníček a klíč se slovíčky ve správném tvaru, pokud by žáci/studenti slovíčka měli při čtení i správně zapisovat.
Text je gramaticky jednoduchý.
Procvičíte čtení v cizím jazyce a tematickou slovní zásobu.
Doplňující hra na procvičení "J'ai... Qui a...?":
J'ai... Qui a...? La Rentrée - Cizí jazyky | UčiteléUčitelům.cz (uciteleucitelum.cz)
Dostupný i v AJ:
Tipy na práci s materiálem:
•Materiál je připravený (ideálně) k barevnému tisku a následnému zalaminování. I černobíle vytištěný je však použitelný k práci, obrázky jdou dobře rozeznat, pokud není příliš malý formát.
•Slovníček se může i nastříhat a použít k aktivitě jako přiřazování slovíčka k obrázku apod. Text můžou žáci sdílet ve dvojicích.
•Před seznámením se se slovíčky je dobré udělat brainstorming - co se jim vybaví, když se řekne „konec letních prázdnin“, „září“? Kolik slovíček již k tématu jsou schopni vyjmenovat ve francouzštině a ty zapsat třeba na tabuli. Poté je možné projít slovníček s obrázky a podívat se, kolik slovíček z předlohy dali žáci během brainstormingu sami dohromady.
•Při následující hodině můžete žákům dát k rychlému zopakování znovu přečíst text s obrázky nebo dát přiřadit rozstříhaná slovíčka k obrázkům. Lze rozstříhat všechno zvlášť nebo třeba nechat celý sloupec papíru se slovíčky a přiřazovat k nim nastříhané obrázky či naopak - k nerozstříhaným obrázkům ve sloupci nechat přiřazovat nastříhaná slovíčka. Minimalizuje se tak riziko poztrácení nastříhaných kartiček, když bude nastříhaný jen jeden sloupeček.
•Další variantou je vytisknout celý text se zvýrazněnými slovíčky a dát k dispozici nastříhané obrázky, aby děti nahradily zvýrazněná slovíčka v textu obrázkem. Vytvoří tak obrázkové čtení oni sami.
•Samozřejmě lze začít čtením textu a až poté procházet slovíčka, či je zapisovat v průběhu čtení. Možností práce s obrázkovým čtením je více a vše záleží na Vás, Vašich žácích, jejich úrovni zapojení a počtu, zvyklostem a také náladě 🙂
•Příběh může sloužit dětem i k inspiraci – s pomocí slovíček můžou poskládat/vymyslet svůj vlastní text o prvním dni školy.