Tento materiál obsahuje 5 stran A4 (+ průvodní list) a zahrnuje: text s obrázky, obrázkový slovníček, obrázky a slovíčka k dalšímu procvičení a text jako klíč se slovíčky ve správném tvaru, pokud by žáci slovíčka měli při čtení i správně zapisovat. Text je stále gramaticky jednoduchý, odpovídá jazykové úrovni A2 a je určen pro mírně pokročilé děti.
Procvičíte s Vašimi dětmi čtení v anglickém jazyce a rozšíříte slovní zásobu na téma Velikonoce.
Hra Bingo!: Velikonoce / Easter Bingo! - Anglický jazyk | UčiteléUčitelům.cz
I have Who has zde: Velikonoce / Easter I have Who has - Anglický jazyk | UčiteléUčitelům.cz
Tipy na práci s materiálem:
•Materiál je připravený (ideálně) k barevnému tisku a následnému zalaminování. I černobíle vytištěný je však použitelný k práci, obrázky jdou dobře rozeznat, pokud není příliš malý formát.
•Slovníček se může i nastříhat a použít k aktivitě jako přiřazování slovíčka k obrázku apod. Text můžou žáci sdílet ve dvojicích.
•Před seznámením se se slovíčky je dobré udělat brainstorming - co se jim jako první vybaví, když se řekne „Velikonoce“, jaké aktivity rádi dělají, jaké mají v rodině zvyky a tradice? Kolik slovíček již k tématu jsou schopni vyjmenovat v angličtině? Můžete je společně napsat na tabuli. Poté je možné projít slovníček s obrázky a podívat se, kolik slovíček z předlohy dali žáci během brainstormingu sami dohromady a co je pro ně úplně nové. Následuje čtení textu s obrázky.
•Při následující hodině můžete žákům dát k rychlému zopakování znovu přečíst text s obrázky nebo dát přiřadit rozstříhaná slovíčka k obrázkům. Lze rozstříhat všechno zvlášť nebo třeba nechat celý sloupec papíru se slovíčky a přiřazovat k nim nastříhané obrázky či naopak - k nerozstříhaným obrázkům ve sloupci nechat přiřazovat nastříhaná slovíčka. Minimalizuje se tak riziko poztrácení nastříhaných kartiček, když budou nastříhané sloupečky.
•Další variantou je vytisknout celý text se zvýrazněnými slovíčky a dát k dispozici nastříhané obrázky, aby děti nahradily zvýrazněná slovíčka v textu obrázkem. Vytvoří tak obrázkové čtení oni sami.
•Samozřejmě lze začít čtením textu a až poté procházet slovíčka, či je zapisovat v průběhu čtení.
•Příběh může sloužit dětem i k inspiraci – s pomocí slovíček můžou poskládat/vymyslet svůj vlastní text o období Velikonoc.
•Možností práce s materiálem je mnoho, záleží jen na Vás, Vašich žácích, jejich úrovni, zapojení a počtu, a také na aktuální náladě ve třídě.