Touto aktivitou zpestříte dětem hodinu, zopakujete jak se slaví Velikonoce v Anglii a procvičíte s nimi čtení (v minulém čase) a paměť či orientaci v textu v anglickém jazyce.
Materiál obsahuje 7 stran A4 – text o Velikonocích v minulém čase na jazykové úrovni A2, 12 kartiček s otázkou a 3 odpověďmi, z nichž vždy pouze jedna odpověď je správná (kolíčkování), čistě 1 A4 otázky a odpovědi ve formě testu s tajenkou, klíč – správné odpovědi a 1 A4 s 5 otázkami True/False + správné řešení.
Easter Bingo! zde:
Velikonoce / Easter Bingo! - Anglický jazyk | UčiteléUčitelům.cz
Easter I have Who has:
Velikonoce / Easter I have Who has - Anglický jazyk | UčiteléUčitelům.cz
Easter reading with pictures:
Čtení s obrázky – Velikonoce / Easter reading with pictures - Anglický jazyk | UčiteléUčitelům.cz
Tip na práci s materiálem:
Zde máte více možností jak pracovat. Uvedu tři základní:
1. Společně začnete aktivitu brainstormingem na téma Velikonoce – kdy se svátek slaví, v jakých zemích, jaké slovíčka k tématu již v angličtině znají? Následně rozdáte text do dvojic či jednotlivcům a můžete společně přečíst text a vysvětlit si případné neznámé slovíčka. Poté rozdáte každému test s otázkami ze str. 4 k vyplnění a necháte žáky pracovat. Na závěr si společně otázky projdete a řeknete si správné odpovědi a zkontrolujete tajenku. Pro rychlíky můžete navíc rozdat aktivitu na str. 6 – True or False otázky.
2. Můžete se rozhodnout pro „běhací“ variantu a potrénovat více pozornost a paměť – po krátkém uvedení do tématu (viz. začátek 1. aktivity výše) text o Velikonocích přečtete vy jednou nahlas či vůbec a rozmístíte po třídě několik kopií textu. Dále jednotlivcům či do dvojice rozdáte papír s otázkami a odpověďmi, který si musí nechat na lavici. Postupně si chodí text číst a na lavici zaškrtávají správné odpovědi a zároveň vyplňují tajenku – každá odpověď má na svém konci písmenko k vyplnění do tajenky. Nakonec si můžou odpovědi sami zkontrolovat díky klíči, který jim dáte k dispozici, nebo si projdete správné odpovědi společně. Pro rychlíky můžete navíc rozdat aktivitu na str. 6 – True or False otázky.
3. Další možností je aktivitu provést v menších skupinkách. Po krátkém úvodu (viz. začátek 1. aktivity) rozdáte text do menších skupinek, které si ho společně přečtou. Následně do skupinek rozmístíte (třeba na lavici) nastříhané kartičky a žáci ve skupince společně označí správné odpovědi (kolíčkem, magnetem, papírkem…). Zaznamenáte pořadí – která skupinka byla nejrychlejší, která druhá atd. Po dokončení projděte správné odpovědi a vyhodnoťte, která skupina byla nejúspěšnější (kombinace rychlosti a správnosti). Pro tuto variantu doporučuji kartičky vytisknout vícekrát, pro menší skupinky, záleží na počtu dětí a na Vašich preferencích.
Na závěr můžete s žáky diskutovat o velikonočních zvycích a tradicích v České republice a ve Velké Británii či USA a zaměřit se na rozdíly mezi těmito zeměmi.