Cíle:
Žák rozlišuje základní systematické skupiny rostlin, určuje jejich význačné zástupce pomocí klíčů a atlasů, uvede využití hospodářsky významných zástupců.
Žák porovná vnější stavbu jednotlivých orgánů a uvede praktické příklady jejich funkcí a vztahů v rostlině jako celku.
Žák vysvětlí využití pěstování rostlin.
Žák na základě pozorování přírody odvodí význam rostlin a přizpůsobení některých rostlin podmínkám prostředí
Obsah:
- Dendrologie - pojem dendrologie, rostliny obecně, rozlišení mezi stromem, keřem, polokeřem a liánou a jejich obrázková podoba, původní a nepůvodní druhy dřevin.
- Nahosemenné rostliny - popis, rozdělení mezi cykasy, jinany a jehličnany.
- Krytosemenné rostliny - popis, poznávání šišek.
- Borovice - zástupci, rozdělení podle jehlic ve svazečku,...
- Modřín - popis.
- Jedle - poznej zástupce podle popisu.
- Douglaska - doplnění informací o dřevině.
- Smrk - popis, rozšíření, využití, zákres do mapy, ohrožení.
- Průvodní list a řešení.
Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.
Lze vytisknout i černobíle.