Dvouděložné rostliny

Kategorie:
Počet stran:
18
Velikost: 9.2 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Holky z lesa
Nahráno:
Naposledy upraveno:
10. 2. 2025
Sdílet:

Cíle: 

MIŘÍKOVITÉ: 

Žák rozpozná základní charakteristické znaky miříkovitých rostlin. 

Žák popíše stavbu složeného okolíku. 

Žák rozdělí rostliny podle jejich využití (koření, zelenina). 

Žák identifikuje jedovaté druhy miříkovitých rostlin. 

Žák vysvětlí problematiku invazivních rostlin na příkladu bolševníku. 

 

HLUCHAVKOVITÉ: 

Žák charakterizuje základní znaky hluchavkovitých rostlin. 

Žák třídí rostliny podle způsobu využití (léčivé, medonosné, plevelné).

Žák vysvětlí pojem dvoumocné tyčinky. 

Žák rozliší jednotlivé druhy hluchavek. 

Žák uvede příklady využití hluchavkovitých rostlin v praxi. 

 

LILKOVITÉ: 

Žák popíše hospodářský význam lilkovitých rostlin. 

Žák vysvětlí pojem okopaniny. 

Žák rozpozná jedovaté druhy lilkovitých rostlin. 

Žák určí typy plodů u jednotlivých zástupců. 

Žák doplní informace o původu, využití a jedlých částech rostlin. 

 

HVĚZDNICOVITÉ: 

Žák popíše stavbu květenství úboru. 

Žák vysvětlí význam chmýru pro rozšiřování semen. 

Žák třídí rostliny podle jejich využití (okrasné, léčivé, hospodářské). 

Žák uvede léčivé účinky vybraných druhů. 

Žák charakterizuje význam mléčnic. 

 

PRYSKYŘNÍKOVITÉ: 

Žák charakterizuje základní znaky pryskyřníkovitých rostlin. 

Žák charakterizuje základní znaky pryskyřníkovitých rostlin. 

Žák určí běžné druhy pryskyřníkovitých rostlin podle jejich typického stanoviště. 

Žák identifikuje chráněné druhy pryskyřníkovitých rostlin a vysvětlí důležitost jejich ochrany. Žák vysvětlí rozdíl mezi plodem a souplodím. 

 

BRUKVOVITÉ: 

Žák charakterizuje základní znaky brukvovitých rostlin. 

Žák rozpozná a správně pojmenuje typy plodů charakteristické pro brukvovité rostliny (šešule, šešulka). 

Žák rozliší planě rostoucí a kulturní druhy brukvovitých rostlin. 

Žák vysvětlí hospodářský význam brukvovitých rostlin.

 

RŮŽOVITÉ: 

Žák charakterizuje základní znaky čeledi růžovitých. 

Žák rozpozná a pojmenuje běžné zástupce čeledi růžovitých v přírodě a rozliší jejich hospodářský význam. 

Žák klasifikuje typy plodů růžovitých rostlin a uvede příklady (peckovice, malvice, souplodí). Žák identifikuje léčivé rostliny z čeledi růžovitých a popíše jejich využití. 

 

BOBOVITÉ: 

Žák charakterizuje typické znaky čeledi bobovitých. 

Žák rozdělí zástupce bobovitých rostlin podle jejich využití (luštěniny, pícniny, dřeviny). 

Žák vysvětlí princip symbiózy hlízkových bakterií s kořeny bobovitých rostlin a její význam pro zemědělství. 

Žák rozpozná běžné zástupce bobovitých rostlin v přírodě a určí jejich hospodářský význam. 

 

PL obsahuje: 

Růžovité 

Bobovité 

Brukvovité 

Pryskyřníkovité 

Hvězdnicovité 

Lilkovité 

Hluchavkovité 

Miříkovité 

Průvodní list a řešení 

 

Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky

Další produkty od autora Holky z lesa

662035
Biologie
8., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Cíle: Žák popíše základní charakteristiky vybraných zástupců. Žák rozpozná a pojmenuje typické znaky jednotlivých druhů
35.00 Kč
673477
Biologie
8., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Cíle: Žák popíše základní anatomické a fyziologické adaptace kytovců na vodní prostředí. Žák vysvětlí důvody absence
25.00 Kč
518074
Biologie
6., 7., 8., 9., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Doplňkový materiál k tématu šelmy v ČR zaměřený pouze na vlky. Dozvíte se spoustu nových informací pomocí hravé formy PL
25.00 Kč
643892
Biologie
8., SŠ, ZŠ – 2. STUPEŇ
Pracovní listy
Cíle: Žák popíše stavbu a funkci vylučovací soustavy savců. Žák rozpozná a pojmenuje hlavní orgány vylučovací soustavy
50.00 Kč
Dvouděložné rostliny Dvouděložné rostliny
Cíle: MIŘÍKOVITÉ: Žák rozpozná základní charakteristické znaky miříkovitých rostlin. Žák popíše stavbu složeného okolíku. Žák rozdělí rostliny podle jejich využití (koření, zelenina). Žák identifikuje jedovaté druhy miříkovitých rostlin. Žák vysvětlí problematiku invazivních rostlin na příkladu bolševníku.  HLUCHAVKOVITÉ: Žák charakterizuje základní znaky hluchavkovitých rostlin. Žák třídí rostliny podle způsobu využití (léčivé, medonosné, plevelné).Žák vysvětlí pojem dvoumocné tyčinky. Žák rozliší jednotlivé druhy hluchavek. Žák uvede příklady využití hluchavkovitých rostlin v praxi.  LILKOVITÉ: Žák popíše hospodářský význam lilkovitých rostlin. Žák vysvětlí pojem okopaniny. Žák rozpozná jedovaté druhy lilkovitých rostlin. Žák určí typy plodů u jednotlivých zástupců. Žák doplní informace o původu, využití a jedlých částech rostlin.  HVĚZDNICOVITÉ: Žák popíše stavbu květenství úboru. Žák vysvětlí význam chmýru pro rozšiřování semen. Žák třídí rostliny podle jejich využití (okrasné, léčivé, hospodářské). Žák uvede léčivé účinky vybraných druhů. Žák charakterizuje význam mléčnic.  PRYSKYŘNÍKOVITÉ: Žák charakterizuje základní znaky pryskyřníkovitých rostlin. Žák charakterizuje základní znaky pryskyřníkovitých rostlin. Žák určí běžné druhy pryskyřníkovitých rostlin podle jejich typického stanoviště. Žák identifikuje chráněné druhy pryskyřníkovitých rostlin a vysvětlí důležitost jejich ochrany. Žák vysvětlí rozdíl mezi plodem a souplodím.  BRUKVOVITÉ: Žák charakterizuje základní znaky brukvovitých rostlin. Žák rozpozná a správně pojmenuje typy plodů charakteristické pro brukvovité rostliny (šešule, šešulka). Žák rozliší planě rostoucí a kulturní druhy brukvovitých rostlin. Žák vysvětlí hospodářský význam brukvovitých rostlin. RŮŽOVITÉ: Žák charakterizuje základní znaky čeledi růžovitých. Žák rozpozná a pojmenuje běžné zástupce čeledi růžovitých v přírodě a rozliší jejich hospodářský význam. Žák klasifikuje typy plodů růžovitých rostlin a uvede příklady (peckovice, malvice, souplodí). Žák identifikuje léčivé rostliny z čeledi růžovitých a popíše jejich využití.  BOBOVITÉ: Žák charakterizuje typické znaky čeledi bobovitých. Žák rozdělí zástupce bobovitých rostlin podle jejich využití (luštěniny, pícniny, dřeviny). Žák vysvětlí princip symbiózy hlízkových bakterií s kořeny bobovitých rostlin a její význam pro zemědělství. Žák rozpozná běžné zástupce bobovitých rostlin v přírodě a určí jejich hospodářský význam.  PL obsahuje: Růžovité Bobovité Brukvovité Pryskyřníkovité Hvězdnicovité Lilkovité Hluchavkovité Miříkovité Průvodní list a řešení  Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky
UUCZ-787739
Biologie>Přírodověda>Pracovní listy>8.>SŠ>ZŠ – 2. STUPEŇ>🌱 Rostliny
50.00