Cíle:
Žák správně rozdělí uvedené znaky ptakořitných na plazí a savčí.
Žák vysvětlí, proč jsou ptakořitní klasifikováni jako savci, přestože mají některé plazí znaky. Žák správně zakreslí do mapy oblasti rozšíření ptakořitných.
Žák zhodnotí význam ptakořitných pro pochopení evoluce savců.
Žák porovná základní charakteristiky ptakopyska podivného a ježury australské.
Žák vysvětlí souvislost mezi způsobem lovu a tvarem čenichu u ptakopyska a ježury.
Žák analyzuje adaptace obou živočichů na jejich specifické prostředí a způsob života.
PL obsahuje:
Znaky ptakořitných
Rozšíření
Zástupci (ježura australská, ptakopysk podivný)
Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.