Cíle:
Žák doplní taxonomický systém plazů.
Žák popíše základní charakteristiky krokodýlů.
Žák uvede konkrétní zástupce krokodýlů a jejich specifika.
Žák popíše stavbu krunýře želv.
Žák charakterizuje základní znaky želv.
Žák rozliší suchozemské, sladkovodní a mořské želvy.
Žák identifikuje původní druhy želv v ČR.
Žák přiřadí charakteristiky k jednotlivým druhům ještěrů.
Žák porovná velikosti různých druhů ještěrů.
Žák vyhodnotí pravdivost tvrzení o ještěrech.
Žák popíše základní znaky řádu šupinatí.
Žák rozliší vejcorodé a vejcoživorodé druhy.
Žák určí potravní spektrum našich ještěrů.
Žák identifikuje chráněné druhy.
Žák identifikuje jedovaté a nejedovaté hady.
Žák vysvětlí anatomické přizpůsobení hadů jejich způsobu života.
Žák uvede příklady světových druhů hadů.
Žák popíše způsob příjmu potravy u hadů.
Žák popíše biotopy jednotlivých druhů.
PL obsahuje:
Systém plazů
Řád krokodýli
Řád šupinatí
Podřád ještěři
Podřád hadi
Ještěři v ČR
Hadi v ČR
Průvodní list a řešení
Pracovní list se může využívat k opakování probraného učiva, ale lze žákům zadat žákům před výkladem nové látky, jako domácí přípravu nebo jako podklad do vyučování při probírání nové látky.