Tento materiál je navržen pro děti na 1. stupni základní školy a zaměřuje se na téma čarodějnic a filipojakubské noci. Materiál obsahuje:
- Pohádkové příběhy o čarodějnicích a filipojakubské noci: Pět originálních příběhů, které děti seznámí s magickým světem čarodějnic a tajemstvími filipojakubské noci. Každý příběh je plný fantazie a dobrodružství a obsahuje zajímavé postavy, kouzla a záhady.
- Otázky k textu: Každý příběh je následován sadou otázek k porozumění, které pomáhají dětem lépe pochopit děj a hlavní myšlenky příběhu. Otázky podporují diskusi, rozvoj čtení s porozuměním a uvažování nad tím, co příběh znamená.
- Příběhy k dokončení: Druhá část materiálu obsahuje pět začátků příběhů, které děti mohou dokončit podle své vlastní fantazie. Každý příběh začíná základem, který dětem poskytuje prostor pro vlastní kreativitu a rozvoj vypravěčských dovedností.
Účel materiálu:
Cílem tohoto materiálu je podpořit dětskou kreativitu a fantazii, pomoci dětem rozvíjet schopnost dokončit příběh, analyzovat texty a přemýšlet o jejich významu. Tento materiál také rozvíjí dovednosti čtení s porozuměním a komunikace.
Návod pro pedagoga:
- Seznámení s příběhy: Představte dětem každý příběh o čarodějnicích a filipojakubské noci. Po přečtení příběhu s dětmi diskutujte o jeho obsahu a rozebírejte otázky k porozumění, které následují.
- Otázky k textu: Po přečtení každého příběhu se zaměřte na otázky, které vám pomohou prozkoumat s dětmi hlavní myšlenky příběhu a podpoří jejich schopnost vyprávět vlastní příběhy.
- Tvorba pokračování příběhu: Po přečtení začátků příběhů, které jsou součástí materiálu, nechte děti, aby příběh samy dokončily. Mohou to udělat individuálně nebo ve skupinách. Tento úkol podporuje jejich kreativitu a schopnost pracovat s fantazií.
- Sdílení a reflexe: Po dokončení příběhů mohou děti své verze příběhu sdílet s ostatními a diskutovat o různých směrech, jakými se příběh mohl vyvinout. Tato aktivita podporuje rozvoj komunikačních dovedností a týmové práce.
Tento materiál je flexibilní a může být přizpůsoben různým věkovým skupinám a úrovním dovedností. Vhodný je pro samostatné čtení, skupinovou práci nebo společné diskuse.