H. Ch. Andersen - čtení a tvoření

Ročník:
Počet stran:
3
Velikost: 3.22 MB
Typ souboru: zip
Prodávající Učitelka Irča
Nahráno:
Naposledy upraveno:
12. 3. 2025
Sdílet:

Cíl výuky

Seznámit žáky s životem a dílem Hanse Christiana Andersena

Rozvíjet čtenářskou gramotnost a schopnost interpretace literárního textu

Podpořit kritické myšlení a kreativní přístup k literatuře

Procvičit schopnost práce s informacemi a diskuse v kolektivu

Rozvíjet psaní vlastních textů inspirovaných Andersenovými pohádkami

Úvod

Krátká diskuze – Jaké pohádky od Andersena znáte? Co se vám na nich líbí?

Hlavní část

S žáky si vytvoříme přehled s informacemi o H. Ch. Andersenovi.

Třídu rozdělíme do menších skupin. Ve skupině budou žáci na základě vytvořeného přehledu vyplňovat pracovní list s úkoly k tématu.

PRACOVNÍ LIST

Metoda PĚTILÍSTEK - Žáci vyplní následující strukturu:

1 podstatné jméno (např. Pohádka)

2 přídavná jména (např. Kouzelná, poučná)

3 slovesa (např. Vypráví, učí, inspiruje)

4slovná věta (např. Andersen psal nádherné pohádky.)

1 slovo vystihující podstatu (např. Moudrost)

MYŠLENKOVÁ MAPA - Žáci vytvoří myšlenkovou mapu na téma „Hans Christian Andersen a jeho pohádky“.

Vytvořte co nejvíce nových slov pouze z písmen ve slově ANDERSEN. Slova mohou mít libovolnou délku, ale musí dávat smysl. Každé písmeno lze použít jen tolikrát, kolikrát se nachází ve slově ANDERSEN.

Závěr

Společná diskuze k otázkám z pracovních listů.

Proč si myslíš, že Andersen často psal pohádky s trochu smutným koncem?

Myslíš si, že Andersenovy pohádky jsou spíš pro děti, nebo i pro dospělé? Proč?

Proč jsou pohádky Hanse Christiana Andersena tak známé po celém světě?

Shrnutí hlavních témat v Andersenových pohádkách.

Další produkty od autora Učitelka Irča

406539
Český jazyk
2.
Přípravy hodiny/lekce
Tematický materiál k Hallooweenu pro druháky. V centrech aktivit si žáci procvičí řazení slov podle abecedy, počty do 10
25.00 Kč
635099
Nezařazené k předmětu
ZŠ – 1. STUPEŇ
Kalendář pro děti
1. Kalendář vytiskneme ve formátu A4 a vložíme do desek. 2. Kalendář vytiskneme ve formátu A3 a vyvěsíme na nástěnku. 3
25.00 Kč
788954
Nezařazené k předmětu
Batole (1 - 3 roky), MŠ
Skládačky
Více o produktu Cíl aktivity: • Rozvoj vizuální diferenciace (rozpoznávání tvarů a jejich obrysů). • Posílení
30.00 Kč
709956
Český jazyk
ZŠ – 1. STUPEŇ
Skládačky
Připravila jsem jednoduchou skládačku se základními informacemi o svatém Martinovi. V knížečce najdete: • Kdo byl svatý
30.00 Kč
H. Ch. Andersen - čtení a tvoření H. Ch. Andersen - čtení a tvoření
Cíl výuky•Seznámit žáky s životem a dílem Hanse Christiana AndersenaRozvíjet čtenářskou gramotnost a schopnost interpretace literárního textuPodpořit kritické myšlení a kreativní přístup k literatuřeProcvičit schopnost práce s informacemi a diskuse v kolektivuRozvíjet psaní vlastních textů inspirovaných Andersenovými pohádkamiÚvod•Krátká diskuze – Jaké pohádky od Andersena znáte? Co se vám na nich líbí?Hlavní část•S žáky si vytvoříme přehled s informacemi o H. Ch. Andersenovi.Třídu rozdělíme do menších skupin. Ve skupině budou žáci na základě vytvořeného přehledu vyplňovat pracovní list s úkoly k tématu.PRACOVNÍ LIST•Metoda PĚTILÍSTEK - Žáci vyplní následující strukturu: 1 podstatné jméno (např. Pohádka) 2 přídavná jména (např. Kouzelná, poučná) 3 slovesa (např. Vypráví, učí, inspiruje) 4slovná věta (např. Andersen psal nádherné pohádky.) 1 slovo vystihující podstatu (např. Moudrost)•MYŠLENKOVÁ MAPA - Žáci vytvoří myšlenkovou mapu na téma „Hans Christian Andersen a jeho pohádky“.Vytvořte co nejvíce nových slov pouze z písmen ve slově ANDERSEN. Slova mohou mít libovolnou délku, ale musí dávat smysl. Každé písmeno lze použít jen tolikrát, kolikrát se nachází ve slově ANDERSEN.Závěr•Společná diskuze k otázkám z pracovních listů.Proč si myslíš, že Andersen často psal pohádky s trochu smutným koncem?Myslíš si, že Andersenovy pohádky jsou spíš pro děti, nebo i pro dospělé? Proč?Proč jsou pohádky Hanse Christiana Andersena tak známé po celém světě?Shrnutí hlavních témat v Andersenových pohádkách.
UUCZ-811852
Český jazyk - čtení>Český jazyk - literatura>Pracovní listy>Přípravy hodiny/lekce>3.>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>📖🌜Noc s Andersenem>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň
40.00