Deník pohádkového badatele - H. Ch. Andersen - průzkum 6 pohádkami

Kategorie:
Počet stran:
18
Velikost: 1.52 MB
Typ souboru: pdf
Prodávající Bc. Lucie Stanovská
Nahráno:
Naposledy upraveno:
19. 2. 2025
Sdílet:

Tento badatelský deník je vytvořen jako interaktivní materiál, který propojuje pohádky Hanse Christiana Andersena s badatelskými aktivitami, experimenty a tvořivými úkoly. Jeho cílem je podpořit nejen literární vnímání dětí, ale také jejich zvídavost, kritické myšlení a schopnost objevovat svět skrze vlastní zkušenosti.

Jak s badatelským deníkem pracovat?

Deník je koncipován tak, aby každá kapitola obsahovala:

Krátké převyprávění pohádky – děti si připomenou hlavní děj a postavy.

Hlavní myšlenka – vede děti k přemýšlení o příběhu, jeho poselství a propojení s jejich vlastním životem.

Experimenty a pokusy – děti si prakticky ověřují souvislosti s pohádkou (např. fyzikální vlastnosti materiálů, změny skupenství, optické klamy).

Výtvarné a kreativní úkoly – děti výtvarně zpracovávají klíčové momenty příběhu, což podporuje jejich fantazii a schopnost vyjádření.

Hlavní přínosy pro děti

Rozvoj kritického myšlení – děti se učí analyzovat děj, motivace postav a jejich jednání.

Podpora přírodovědného poznávání – experimenty propojují literární svět s realitou.

Rozvoj emoční inteligence – otázky a dramatizace vedou k vnímání emocí a mezilidských vztahů.

Podpora kreativity – děti hledají vlastní způsoby, jak vyjádřit a interpretovat pohádky.

Deník lze využít individuálně i ve skupinové práci – některé aktivity vedou děti k samostatnému bádání, jiné jsou vhodné pro diskuzi a spolupráci. Každý úkol je zaměřen na aktivní zapojení dítěte a propojení se skutečným životem.

Tip pro pedagogy:

Deník můžete využít nejen v rámci čtenářské gramotnosti, ale také v mezioborovém propojení (prvouka, přírodověda, výtvarná výchova, dramatická výchova). Aktivity lze přizpůsobit věku dětí a možnostem třídy.

Tento materiál není jen o pohádkách – je o objevování světa skrze příběhy a vlastní zkušenosti.

Další produkty od autora Bc. Lucie Stanovská

564562
Nezařazené k předmětu
MŠ, MŠ - předškoláci, 1.
Venkovní hry - bojovka - bez vzdělávání
Plotovku lze použít jako jakoukoliv stezku, která se obejde bez přítomnosti obsluhy. Vše zalaminujte, vystřihněte
35.00 Kč
878766
Český jazyk
Běhací diktát
Tento vzdělávací materiál nabízí soubor pěti stanovišť s včelí tematikou, které lze využít jako součást klasické výuky
39.00 Kč
962257
Český jazyk - čtení
3., 4., ZŠ – 1. STUPEŇ
Běhací diktát
Tento pracovní list je určen k seznámení žáků 1. stupně se svatým Václavem a se státním svátkem 28. září. Děti si text
39.00 Kč
936520
Nezařazené k předmětu
Školní družina, ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Materiál je zaměřen na podporu rozvoje všímavosti a uvědomovaného prožívání u žáků mladšího školního věku. Obsahuje
35.00 Kč
Deník pohádkového badatele - H. Ch. Andersen - průzkum 6 pohádkami Deník pohádkového badatele - H. Ch. Andersen - průzkum 6 pohádkami
Tento badatelský deník je vytvořen jako interaktivní materiál, který propojuje pohádky Hanse Christiana Andersena s badatelskými aktivitami, experimenty a tvořivými úkoly. Jeho cílem je podpořit nejen literární vnímání dětí, ale také jejich zvídavost, kritické myšlení a schopnost objevovat svět skrze vlastní zkušenosti.Jak s badatelským deníkem pracovat?Deník je koncipován tak, aby každá kapitola obsahovala:Krátké převyprávění pohádky – děti si připomenou hlavní děj a postavy.Hlavní myšlenka – vede děti k přemýšlení o příběhu, jeho poselství a propojení s jejich vlastním životem.Experimenty a pokusy – děti si prakticky ověřují souvislosti s pohádkou (např. fyzikální vlastnosti materiálů, změny skupenství, optické klamy).Výtvarné a kreativní úkoly – děti výtvarně zpracovávají klíčové momenty příběhu, což podporuje jejich fantazii a schopnost vyjádření.Hlavní přínosy pro dětiRozvoj kritického myšlení – děti se učí analyzovat děj, motivace postav a jejich jednání.Podpora přírodovědného poznávání – experimenty propojují literární svět s realitou.Rozvoj emoční inteligence – otázky a dramatizace vedou k vnímání emocí a mezilidských vztahů.Podpora kreativity – děti hledají vlastní způsoby, jak vyjádřit a interpretovat pohádky.Deník lze využít individuálně i ve skupinové práci – některé aktivity vedou děti k samostatnému bádání, jiné jsou vhodné pro diskuzi a spolupráci. Každý úkol je zaměřen na aktivní zapojení dítěte a propojení se skutečným životem.Tip pro pedagogy:Deník můžete využít nejen v rámci čtenářské gramotnosti, ale také v mezioborovém propojení (prvouka, přírodověda, výtvarná výchova, dramatická výchova). Aktivity lze přizpůsobit věku dětí a možnostem třídy.Tento materiál není jen o pohádkách – je o objevování světa skrze příběhy a vlastní zkušenosti.
UUCZ-799000
Nezařazené k předmětu>Pracovní listy>4.>5.>ZŠ – 1. STUPEŇ>🧚 Pohádky
39.00