Jsme lidé

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
39
Velikost: 3.57 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 8. 2025
Sdílet:

Materiál s názvem Jsme lidé vychází z podstaty nového RVP ZV, konkrétně pro oblast Člověk a jeho svět - Lidé kolem nás, ze které směřuje k výstupu CJS-CJS-002-ZV5-011 - žák uvede příklady toho, v čem se shoduje a čím se liší život různých lidí. Podstatou je sedm příběhů vyprávěných dětmi z různých koutů České republiky, ale i různých částí světa. Tyto příběhy mají vést k naznačení kultury a místního života ve vybrané oblasti. Ke každému příběhu je zhotoven pracovní list zaměřující se na čtení s porozuměním. Dále PL s námětem, který slouží jako minilekce či samotná lekce dílny psaní. Ve stejném provedení je vždy připraven PL k dílně čtení. Nezbytnou součástí jsou ilustrace jednotlivých dětí, které lze zakomponovat do práce s textem i dílnami nebo je lze využít dle vlastní vůle izolovaně. Veškeré činnosti vedou většinou k porovnávání vlastní zkušenosti s informacemi z textu.

Materiály lze využívat v předmětu člověk a jeho svět, v českém jazyce nebo v rámci multikulturní výchovy. S materiálem lze také různě pracovat - zaměříte se na jeden příběh (např. probíráte Prahu, vyberete si příběh Davida z Prahy) nebo rozdělíte žáky do skupin a každá skupina bude mít jiný text, a tak prozkoumáte celý svět v rámci závěrečného sdílení. Materiál, vzhledem k délce textu, je vhodný pro žáky od 4. ročníku. Lze jej černobíle vytisknout.

Cílem je porovnat život různých lidí - jejich bydliště, zaměstnání, vzdělávání, volný čas a zvyky.

Jak s materiálem pracovat?

  • Vyberete si, zda chcete pracovat se všemi 7 texty najednou nebo využijete pro jednu vyučovací jednotku jeden text.
  • Zvolíte si způsob práce: čtení s porozuměním, dílna psaní, dílna čtení (můžete v rámci bloku, projektu či navazujících hodin využít všechny možnosti).
  • Zvolíte organizační formu práce (individuální, skupinová, hromadná).
  • Na základě organizační formy dojde k přečtení textu a plnění navazujících úloh.
  • Doporučení: na závěr je vhodné nad textem a úkoly diskutovat, v případě dílen psaní zveřejnit vzniklé texty.

    Struktura materiálu

  • Každá ze sedmi sérií začíná výchozím textem.
  • Dále navazuje PL zaměřený na čtení s porozuměním (obsahuje uzavřené a otevřené úlohy, plus doplňující úkol).
  • Následuje PL pro dílnu psaní.
  • Poté naleznete PL k dílně čtení.
  • Na závěr série se nachází ilustrace dítěte.
  • V závěru celého souboru je list s řešením PL - čtení s porozuměním.

     

Další produkty od autora Taťána Svobodová - Neboj se učit (se)

928813
Prvouka
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Soubor obsahuje komplexní materiál v podobě informačních karet, pracovních karet ve formě pracovních listů, záznamníku a
35.00 Kč
956802
Český jazyk - gramatika
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Materiál Párový diktát je určen pro práci ve dvojicích, kdy jeden z žáků předčítá větu/věty na kartičce a druhý píše
30.00 Kč
897186
Přírodověda
3., 4., 5.
Pracovní listy
Materiál obsahuje 12 záznamových karet týkajících se říše živočichů. Zaměřuje se na savce, ptáky, ryby, plazy
35.00 Kč
916659
Matematika - geometrie
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál obsahuje 60 karet k didaktické hře Vylosuj, narýsuj, která se zaměřuje na rovinnou geometrii. Žák při hře
25.00 Kč
Jsme lidé Jsme lidé
Materiál s názvem Jsme lidé vychází z podstaty nového RVP ZV, konkrétně pro oblast Člověk a jeho svět - Lidé kolem nás, ze které směřuje k výstupu CJS-CJS-002-ZV5-011 - žák uvede příklady toho, v čem se shoduje a čím se liší život různých lidí. Podstatou je sedm příběhů vyprávěných dětmi z různých koutů České republiky, ale i různých částí světa. Tyto příběhy mají vést k naznačení kultury a místního života ve vybrané oblasti. Ke každému příběhu je zhotoven pracovní list zaměřující se na čtení s porozuměním. Dále PL s námětem, který slouží jako minilekce či samotná lekce dílny psaní. Ve stejném provedení je vždy připraven PL k dílně čtení. Nezbytnou součástí jsou ilustrace jednotlivých dětí, které lze zakomponovat do práce s textem i dílnami nebo je lze využít dle vlastní vůle izolovaně. Veškeré činnosti vedou většinou k porovnávání vlastní zkušenosti s informacemi z textu.Materiály lze využívat v předmětu člověk a jeho svět, v českém jazyce nebo v rámci multikulturní výchovy. S materiálem lze také různě pracovat - zaměříte se na jeden příběh (např. probíráte Prahu, vyberete si příběh Davida z Prahy) nebo rozdělíte žáky do skupin a každá skupina bude mít jiný text, a tak prozkoumáte celý svět v rámci závěrečného sdílení. Materiál, vzhledem k délce textu, je vhodný pro žáky od 4. ročníku. Lze jej černobíle vytisknout.Cílem je porovnat život různých lidí - jejich bydliště, zaměstnání, vzdělávání, volný čas a zvyky.Jak s materiálem pracovat?Vyberete si, zda chcete pracovat se všemi 7 texty najednou nebo využijete pro jednu vyučovací jednotku jeden text.Zvolíte si způsob práce: čtení s porozuměním, dílna psaní, dílna čtení (můžete v rámci bloku, projektu či navazujících hodin využít všechny možnosti).Zvolíte organizační formu práce (individuální, skupinová, hromadná).Na základě organizační formy dojde k přečtení textu a plnění navazujících úloh.Doporučení: na závěr je vhodné nad textem a úkoly diskutovat, v případě dílen psaní zveřejnit vzniklé texty.Struktura materiáluKaždá ze sedmi sérií začíná výchozím textem.Dále navazuje PL zaměřený na čtení s porozuměním (obsahuje uzavřené a otevřené úlohy, plus doplňující úkol).Následuje PL pro dílnu psaní.Poté naleznete PL k dílně čtení.Na závěr série se nachází ilustrace dítěte.V závěru celého souboru je list s řešením PL - čtení s porozuměním. 
UUCZ-942120
Český jazyk - čtení>Vlastivěda>Pracovní listy>4.>5.>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň
40.00