Jsme lidé

Ročník:
Kategorie:
Počet stran:
39
Velikost: 3.57 MB
Typ souboru: pdf
Nahráno:
Naposledy upraveno:
28. 8. 2025
Sdílet:

Materiál s názvem Jsme lidé vychází z podstaty nového RVP ZV, konkrétně pro oblast Člověk a jeho svět - Lidé kolem nás, ze které směřuje k výstupu CJS-CJS-002-ZV5-011 - žák uvede příklady toho, v čem se shoduje a čím se liší život různých lidí. Podstatou je sedm příběhů vyprávěných dětmi z různých koutů České republiky, ale i různých částí světa. Tyto příběhy mají vést k naznačení kultury a místního života ve vybrané oblasti. Ke každému příběhu je zhotoven pracovní list zaměřující se na čtení s porozuměním. Dále PL s námětem, který slouží jako minilekce či samotná lekce dílny psaní. Ve stejném provedení je vždy připraven PL k dílně čtení. Nezbytnou součástí jsou ilustrace jednotlivých dětí, které lze zakomponovat do práce s textem i dílnami nebo je lze využít dle vlastní vůle izolovaně. Veškeré činnosti vedou většinou k porovnávání vlastní zkušenosti s informacemi z textu.

Materiály lze využívat v předmětu člověk a jeho svět, v českém jazyce nebo v rámci multikulturní výchovy. S materiálem lze také různě pracovat - zaměříte se na jeden příběh (např. probíráte Prahu, vyberete si příběh Davida z Prahy) nebo rozdělíte žáky do skupin a každá skupina bude mít jiný text, a tak prozkoumáte celý svět v rámci závěrečného sdílení. Materiál, vzhledem k délce textu, je vhodný pro žáky od 4. ročníku. Lze jej černobíle vytisknout.

Cílem je porovnat život různých lidí - jejich bydliště, zaměstnání, vzdělávání, volný čas a zvyky.

Jak s materiálem pracovat?

  • Vyberete si, zda chcete pracovat se všemi 7 texty najednou nebo využijete pro jednu vyučovací jednotku jeden text.
  • Zvolíte si způsob práce: čtení s porozuměním, dílna psaní, dílna čtení (můžete v rámci bloku, projektu či navazujících hodin využít všechny možnosti).
  • Zvolíte organizační formu práce (individuální, skupinová, hromadná).
  • Na základě organizační formy dojde k přečtení textu a plnění navazujících úloh.
  • Doporučení: na závěr je vhodné nad textem a úkoly diskutovat, v případě dílen psaní zveřejnit vzniklé texty.

    Struktura materiálu

  • Každá ze sedmi sérií začíná výchozím textem.
  • Dále navazuje PL zaměřený na čtení s porozuměním (obsahuje uzavřené a otevřené úlohy, plus doplňující úkol).
  • Následuje PL pro dílnu psaní.
  • Poté naleznete PL k dílně čtení.
  • Na závěr série se nachází ilustrace dítěte.
  • V závěru celého souboru je list s řešením PL - čtení s porozuměním.

     

Další produkty od autora Taťána Svobodová - Neboj se učit (se)

917527
Matematika - geometrie
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál obsahuje 48 karet k didaktické hře Vylosuj, narýsuj, která se zaměřuje na rovinnou geometrii. Žák při hře
25.00 Kč
928813
Prvouka
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Pracovní listy
Soubor obsahuje komplexní materiál v podobě informačních karet, pracovních karet ve formě pracovních listů, záznamníku a
35.00 Kč
987812
Matematika - geometrie
4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Ostatní
Materiál Geometrická úkolovka se zaměřuje na procvičování či opakování geometrického učiva. K dispozici je 60 karet
35.00 Kč
966334
Matematika - geometrie
3., 4., 5., ZŠ – 1. STUPEŇ
Didaktické hry
Materiál obsahuje 50 karet k didaktické hře Vylosuj, narýsuj 3, která se zaměřuje na rovinnou geometrii - v tomto
25.00 Kč
Jsme lidé Jsme lidé
Materiál s názvem Jsme lidé vychází z podstaty nového RVP ZV, konkrétně pro oblast Člověk a jeho svět - Lidé kolem nás, ze které směřuje k výstupu CJS-CJS-002-ZV5-011 - žák uvede příklady toho, v čem se shoduje a čím se liší život různých lidí. Podstatou je sedm příběhů vyprávěných dětmi z různých koutů České republiky, ale i různých částí světa. Tyto příběhy mají vést k naznačení kultury a místního života ve vybrané oblasti. Ke každému příběhu je zhotoven pracovní list zaměřující se na čtení s porozuměním. Dále PL s námětem, který slouží jako minilekce či samotná lekce dílny psaní. Ve stejném provedení je vždy připraven PL k dílně čtení. Nezbytnou součástí jsou ilustrace jednotlivých dětí, které lze zakomponovat do práce s textem i dílnami nebo je lze využít dle vlastní vůle izolovaně. Veškeré činnosti vedou většinou k porovnávání vlastní zkušenosti s informacemi z textu.Materiály lze využívat v předmětu člověk a jeho svět, v českém jazyce nebo v rámci multikulturní výchovy. S materiálem lze také různě pracovat - zaměříte se na jeden příběh (např. probíráte Prahu, vyberete si příběh Davida z Prahy) nebo rozdělíte žáky do skupin a každá skupina bude mít jiný text, a tak prozkoumáte celý svět v rámci závěrečného sdílení. Materiál, vzhledem k délce textu, je vhodný pro žáky od 4. ročníku. Lze jej černobíle vytisknout.Cílem je porovnat život různých lidí - jejich bydliště, zaměstnání, vzdělávání, volný čas a zvyky.Jak s materiálem pracovat?Vyberete si, zda chcete pracovat se všemi 7 texty najednou nebo využijete pro jednu vyučovací jednotku jeden text.Zvolíte si způsob práce: čtení s porozuměním, dílna psaní, dílna čtení (můžete v rámci bloku, projektu či navazujících hodin využít všechny možnosti).Zvolíte organizační formu práce (individuální, skupinová, hromadná).Na základě organizační formy dojde k přečtení textu a plnění navazujících úloh.Doporučení: na závěr je vhodné nad textem a úkoly diskutovat, v případě dílen psaní zveřejnit vzniklé texty.Struktura materiáluKaždá ze sedmi sérií začíná výchozím textem.Dále navazuje PL zaměřený na čtení s porozuměním (obsahuje uzavřené a otevřené úlohy, plus doplňující úkol).Následuje PL pro dílnu psaní.Poté naleznete PL k dílně čtení.Na závěr série se nachází ilustrace dítěte.V závěru celého souboru je list s řešením PL - čtení s porozuměním. 
UUCZ-942120
Český jazyk - čtení>Vlastivěda>Pracovní listy>4.>5.>📖 Čtenářská gramotnost 1. stupeň
40.00